Zadatak za drugi razred osnovne škole pola Srbije ne može da reši: I nastavnici su u šoku! (FOTO)
Zadatak sa trouglovima u udžbeniku za matematiku za drugi razred osnovne škole toliko je bio komplikovan da su se i sami matematičari uključili u rešavanje , ali nisu mogli da shvate šta je autor udžbenika zaista hteo
Matematički zadatak sa toruglovima koji se pojavio u knjizi za drugi razred osnovne škole toliko je bio komplikovan za jednog osmogodišnjka da su se u raspravu uključili i matematičari kako bi razrešli ovu čudnovatu mozgalicu!
Deluje prelako, ali samo pravi genijalci znaju tačno rešenje ovog matematičkog "problema" (VIDEO)
Naime, dete koje je radilo ovaj matematički zadatak nije radilo sabiranje 3 broja, pa uporno misli da treba neka dva broja da sabere ili oduzme, pa treći broj da sabira sa brojem u kružiću. Profesori matematike odmah su se uključili u polemiku i rešavanje nedoumica o ovom zadataku, a ovo su neki od zanimljivih komentara.
- Nažalost, sve više vidim udžbenike koji zbunjuju decu što za posledicu ima da omrznu matematiku. Čak Veneove zbirke treba kritički koristiti, a ne skakati po zadacima uz još jedan veliki problem - štamparske greške, napisao je jedan od matematičara.
Drugi je bio još oštriji, gde se jedan matematičar pita šta se podrazumeva da se treba uraditi u zadatku. Da li je to možda zbir 3 broja iz trougla? A to nigde ne piše, na što se nadovezao njegov kolega ironičnim odgovorom da su deca koja su rešavala ovaj zadatak trebala da pogode šta je pisac hteo da kaže.
U nastavku polemike komentari prema autoru ovog matematičkog zadatka su bili još ironičniji pa su napisali da je dovoljno da ako traže da se upiše broj koji odgovara , dete je to trebalo i da uradi.
- A tek izraz "U označena polja...", šta li to znači? Moglo je "U prazne krugove ....", ili nešto slično. Tu se upiše jedno rešenje, kao primer, da bi se znalo na šta je autor mislio. Ovako je baš glupavo. Svako može da piše udžbenike... - su samo deo komentara na ovu temu.
Ono u čemu su neki ostali složni jeste da je autor ovog udžbenika iz matematike morao da napiše bar jedno rešenje da bi bilo jasno kako treba da se urade ostali zadaci, a to u slučaju ove knjige za drugi razdred nije jasno definisano.
Da li vi možete reštiti nedoumicu i ovaj zadatak oko kog su polemiku poveli i sami matematičari? Da li vidite logiku? Odgovore ostavite u komentarima!
(Telegraf.rs)