Srbija spremila specijalnu ponudu za Kineze: Svi turisti koji dođu moći će da krenu Putem Valtera
Kineski turisti na prvom mestu po trošenju. Prošle godine potrošili su više od 330 milijardi dolara, a Srbija zajedno sa Crnom Gorom spremila je za buduće posetioce specijalnu ponudu pod nazivom Put Valtera
Kao samostalna turistička destinacija, u smislu privlačenja velikog broja kineskih turista, Srbija realno nema velike šanse, potrebno je udruživati potencijale i tako, Srbija sa Crnom Gorom već nudi paket-aranžman "Put Valtera" kineskim turistima, izjavio je danas ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.
OPET VALTER BRANI SARAJEVO: Kinezi snimaju rimejk ratnog spektakla u Bosni! (VIDEO)
Ministar kaže da je novouspostavljena avio linija između Beograda i Pekinga od ogromne važnosti sa stanovišta ekonomije, privredne saradnje između dve zemlje, kao i sa stanovišta rasta našeg turističkog prometa.
- Da podsetim da su od 2012. godine kineski turisti na prvom mestu po trošenju sredstava, kada govorimo o turističkim putovanjima, samo u prošloj godini više od 330 milijardi dolara kineski turisti potrošili. Radi se o 135 miliona kineskih turista, koji putuju svetom, prema tome, svaka zemlja, bila ona važna turistička destinacija ili ne, bori se da dovede promil tih turista - rekao je Ljajić za RTS.
Prema njegovim rečima, Srbija, kao "mono destinacija", realno nema velike šanse, u smislu privlačenja većeg broja kineskih turista, iako, kako navodi, ove godine ima porast od čak 172 odsto.
Treba reći, smatra ministar, da kineski turisti tokom putovanja obično posete najmanje dve, a obično tri zemlje, te da je u toj zemlji trenutno najprodavaniji aranžman onaj koji nudi u paketu posete Italiji, Francuskoj i Švajcarskoj.
- Prema tome, i mi moramo da udružujemo naše potencijale, to smo zajedno sa Crnom Gorom izradili paket-aranžman, takozvani "Put Valtera", koji nudimo kineskim turistima - rekao je Ljajić.
Takođe, navodi ministar, sa BiH se takođe razgovara oko zajedničkih turističkih proizvoda, sa Mađarskom se već koncipira jasan plan nastupa prema kineskom tržištu.
- Da bi privukli veći broj turista, moramo nuditi regionalne turističke proizvode i to mi upravo radimo - kaže Ljajić.
Ističe da je Srbija jedna od retkih država u Evropi, čak i svetu, koja ima bezvizni režim sa Kinom, te smatra da je sada sve na turističkoj privredi, tur operatorima, agencijama, poslovnim ljudima, da iskoriste šansu koja se pruža.
- Ovo je još uvek dobra šansa. Da li ćemo tu šansu pretvoriti u gol, zavisi isključivo od nas samih - rekao je Ljajić.
(Telegraf.rs/Tanjug)