Što ste divljali, divljali ste na auto-putu: Potvrđen termin početka kažnjavanja zbog srednje brzine
Direktor policije Vladimir Rebić je rekao da je, prema dosadašnjem uzorku merenja prosečne brzine kojom se vozila kreću od jedne naplatne rampe do druge, više od 85 odsto vozača poštovalo ograničenja
Na auto-putu je počela primena novog pravila obračunavanja brzine. Nema izmena u dozvoljenoj brzini kretanja, ali je kontrola drugačija.
Prvo veliko hvatanje vozača od uvođenja merenja srednje brzine: Evo ko najviše divlja po auto-putu
Merenje srednje brzine vozila na auto-putu ima jasan cilj koji NIJE kažnjavanje vozača
Kažnjavanje zbog prekoračenja prosečne brzine na osnovu nove formule počeće od septembra, kaže za RTS direktor policije Vladimir Rebić. Na udaru vozači koji prave najveće prekoračenje.
Direktor policije Vladimir Rebić je, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekao da je, prema dosadašnjem uzorku merenja prosečne brzine kojom se vozila kreću od jedne naplatne rampe do druge, više od 85 odsto vozača poštovalo ograničenja.
- To treba da nas raduje. Broj vozača koji su prekoračili brzinu između 121 i 130 kilometara je oko 8,5, zatim između 131 i 140 je 4,5 posto, a preostalih dva, tri posto odlaze na veće brzine - kaže Rebić uz napomenu da se radi o malom uzorku.
Naveo je da se od 1. avgusta na svih 35 naplatnih stanica meri prosečna brzina, ali da će se, pre početka sankcionisanja, morati da se izvrši analiza gde se prave najveća prekoračenja i dodao da će sa sankcionisanjem početi od septembra.
- Do tada vozači koji se kreću auto-putevima i dobijaju fiskalni račun, mogu se uveriti u to koliko voze i da se naviknu na ovakav način rada - rekao je Rebić.
Podaci o brzini kretanja će se vlasnicima vozila slati na kućnu adresu, o čemu će oni morati da se izjasne.
Direktor policije dodaje da se radi na tome da policijski službenici automatski na naplatnim rampama dobijaju podatke o izmerenoj srednjoj brzini, kako bi mogli odmah da reaguju, naročito zbog vozača iz inostranstva.
- Mi ćemo prvo izvršiti analizu i svakako krenuti od sankcionisanja onih vozača najviše prekoračuju brzinu. Ostaje poruka vozačima da poštuju ograničenje i da voze u skladu sa propisima - rekao je Rebić i dodao da nije moguće navesti koja je srednja brzina koja će se tolerisati.
Naveo je primer evropskih zemalja u kojima je zbog kažnjavanja svih vozača koji su prekršili ograničenje došlo do zagušenja u sistemu. Sada su, kaže, te zemlje odlučile da sistem za merenje uključuju periodično i na pojedinim mestima.
Inače, ovakav način merenja nije nov. U Austriji se primenjuje 14 godina, a broj saobraćajnih nesreća je na određenim deonicama prepolovljen.
(Telegraf.rs/RTS)