Noćna ili dnevna vožnja: Oba imaju ima mnogo prednosti, evo kako da procenite šta je najbolje za vas
Bez obzira da li putujete danju ili noću, ključno je da krenete odmorni na put, da ste naspavani
Ako se spremate da krenete automobilom na letovanje, sigurno ste "izvagali" da li vam je bezbednije i jeftinije da idete u svojoj režiji ili da se prepustite agenciji, koja organizuje putovanje. A ako ste odlučili da ipak putujete svojim automobilom, sigurno ste razmišljali o tome kada je najbolje vreme da krenete na dugu vožnju, danju ili noću.
Najveća prednost vožnje danju jeste to što je tada vidljivost mnogo veća, lakše i ranije se uočavaju svi elementi koji utiču na situaciju u saobraćaju, kao i eventualne prepreke.
Vožnja danju takođe pogoduje osobama koje nose sočiva ili naočare. Sve benzinske pumpe rade, kao i apoteke i prodavnice, a lakše stiže pomoć iz servisa, ako se nađete u nevolji.
Intenzitet saobraćaja je uglavnom veći i to je i najveća mana dnevnog putovanja. Najveća razlika u odnosu na noćnu vožnju je to što se danju češće nailazi na velike šlepere i poljoprivredne mašine koje su spore i iza sebe stvaraju kolone.
Danju su i veće gužve na benzinskim stanicama, naplatnim rampama, graničnim prelazima. Vozi se po visokim temperaturama, a svaki zastoj u koloni znači stajanje na suncu, što najteže podnose najmlađi u vozilima koja nemaju klimu.
Savet je da se na put krene što ranije, kad se vozač naspava. Takođe i da se što češće prave pauze. Vodite računa da razlika između spoljne i temperature u kolima ne bude veća od sedam stepeni.
Najveća prednost noćne vožnje je manji intenzitet saobraćaja, kao i to što nema gužvi na benzinskim stanicama, naplatnim rampama, graničnim prelazima. Statistika kaže da se noću dešava i manje saobraćajnih nesreća, ali kada se dogode, one su sa katastrofalnim posledicama. Niže su temperature, pa je time i vožnja podnošljivija. Ako i ima zastoja, lakše pada čekanje, zbog temperature. Noću vozač ima mir, jer deca spavaju.
Noću je drastično manja vidljivost, teže se uočavaju prepreke na putu... Osobe koje slabije vide ne bi trebalo da voze noću. Može se desiti da vozač oseti krizu i da mu se spava, tad mora da stane i da odmori. To se najčešće dešava između četiri i šest sati ujutru.
Mora da se pravi više pauza. Pokušajte da ne dođete na granicu kada su predaje smene, jer se duže čeka, a na grčkoj granici to se dešava oko šest ujutru.
- Ono što je najvažnije, bez obzira na to da li putujete danju ili noću, ključno je da krenete odmoran na put, da ste naspavani - kaže Vesna Barbulović iz Auto moto saveza Srbije.
(Telegraf.rs)