Ovo su tri najbolja polovna automobila za naše tržište (FOTO)
Kad je kupovina polovnog automobila u pitanju, pravila nema, odnosno kao što narod žargonski kaže to može da bude "mačka u džaku", jer kvalitet zavisi od dosta faktora
Kada odlučujemo o kupovini polovnog automobila, često brinemo i razmišljamo o mnogim stvarima. Ovo je normalno, jer želimo da izvagamo najbolju soluciju kako ne bismo izabrali pogrešan automobil i time sebe "uvalili" u dodatni problem.
Generalnog pravila nema, odnosno kao što narod žargonski kaže, polovni automobil može da bude "mačka u džaku", jer performanse istog zavise od dosta faktora – revnosti prethodnog vlasnika, kvaliteta servisa, načina vožnje i upotrebe ili jednostavno rečeno od toga gde je auto više vožen (na otvorenom putu ili u gradu).
Ipak, na osnovu zastupljenosti određenih vozila na ulicama možemo da izvučemo pojedine zaključke, a u tome nam najbolje mogu pomoći ljudi koji se kupovinom i prodajom automobila bave profesionalno.
Sa ciljem da posao obave na najbolji način, njihova obaveza je da poznaju tržište i potrebe vozača.
Po njihovoj preporuci ovo su tri modela koja zaslužuju posebnu pažnju jer su kod njih definitivno često zastupljena.
1. Peugeot 308
Smatraju da je ovaj automobil apsolutni favorit na našem tržištu. Popularna 307-ica je kažu 2007. godine dobila dostojnog naslednika, koji pored prelepog dizajna može da se pohvali velikim komforom u toj klasi, preglednošću ali i kvalitetom motora.
Ekipa otkupa automobila na prvom mestu potencijalnim kupcima savetuje pre svega 2.0 HDI motor sa 136KS jer smatra da sa lakoćom nosi težinu ovog automobila, malo troši i što je najbitnije, najkvalitetniji je agregat ovog proizvođača. Ipak, smatraju da i 1.6HDI motor u dve verzije (sa 90KS i 110KS) zaslužuje takođe pažnju. Napominju da model sa 110KS, kao i model sa 136KS imaju plivajući zamajac i FAP filter, tako da kupci kojima je ovo bitna stavka imaju to na umu.
Ima i mane, ali su zanemarive u odnosu na prednosti koje nudi. Prvi problem se dešava sa uljnom pumpom – naime, problem je kod gumice koja se od toplote raširi i stvrdne, te zbog lošeg prijanjanja može da izbacuje po malo ulja(kod vršenja velikog servisa zgodno je predihtovati istu, kao i karter motora).
Drugi problem je sa diznama – dešava se ili da ode podloška dizne ili da dizna zapekne u vođici i u ovom slučaju problem možete rešiti na dva načina.
1. Auto servis u Novom Sadu rešava taj problem bez skidanja glave motora – ovu poprvku naplaćuju do 600 evra, bez uračunate dizne.
2. Skidanje glave i svi troškovi koji uz ovaj proces idu (obrada glave, dihtunzi, zamena dizni i dr.). Cena remonta dizne ide između 120 i 150 evra, dok cena same dizne iznosi 200 evra.
Ipak ovo ne treba da vas zaplaši, jer je u pitanju model koji ovaj tim najviše hvali, tj. bićete zadovoljni kvalitetom.
2. Fiat Punto
Ovaj model je svima nama vrlo dobro poznat, jer je Punto u rasponu od 1999. do 2003. godine i od 2003. do 2011. godine sa svojom restilizovanom verzijom osvojio naše tržište.
Cene delova su više nego jeftine, niska cena registracije i mala potrošnja su mu veliki plus (oko 5.5l/100km benzina), a favorit je 1.2 benzinac od 44kw.
Ako ovaj benzinski motor uparite sa plinom dobićete jedan od najboljih gradskih automobila, odnosno odnos cena-kvalitet će biti skoro idealan. Iako savetuju automobil sa plinom, ističu da treba izbegavati kupovinu automobila u kom je plin već ugrađen, naročito ako je u pitanju fabrički, jer se u njega obično ugrađuju Landirenco dizne čija zamena ide i do 36.000 dinara.
Dosta servisera u Beogradu ugrađuju sve četiri dizne koje su kopija Landirenco dizni za 18000 dinara. Otkup automobila savetuje da plin ugradite sami u ovlašćenom servisu sa Zavoli diznama jer su se pokazale kao najzahvalnije.
Mane ovog automobila su da motorni računar može da se pokvari. Međutim, to nije problem koji će vam izmamiti puno para iz novčanika, jer se lako menja i kodira.
Kako izgleda treći automobil pročitajte OVDE
(Telegraf.rs)