ČIME LETI DRŽAVNI VRH: Svi kvarovi vladinih aviona
Zbog kvarova na "falkonu" iz 1981. godine i "lir džetu 31a" samo deset godina mlađem, probleme imali i Aleksandar Vučić, Mlađan Dinkić, Mirko Cvetković, Vuk Jeremić, Dragan Šutanovac...
Vešću da su kriminalne grupe nameravale da izazovu kvar na letelici kojom se iz Irske vraćao premijer Srbije, ponovo je vladin avion dospeo na sve naslovne strane, što nije retkost. Ideju za diverziju kriminalci su, čini se, dobili iz čestih vesti o kvarovima na oba aviona Vlade Srbije, "falkon" i "lir džet", jer su stari više od dve decenije.
Samo u poslednjoj godini brojni letovi državnih funkcionera odlagani su ili otkazivani. Od formiranja aktuelne vlade dva puta je javnost obaveštena o problemima na državnoj letelici.
Zbog kvara 6. decembra avion, kojim je premijer Dačić trebalo da otputuje na Kipar, nije na vreme poleteo sa Aredoroma "Nikola Tesla". Kako su tada naveli beogradski mediji, kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela.
Problemi sa vladinim "falkonom" zabeleženi su i 19. novembra kada je prvi potpredsednik Aleksandar Vučić, što je Telegraf.rs tada preneo, zamolio šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana da srpskoj delegaciji, u kojoj je bio i ministar finansija Mlađan Dinkić, ustupi svoj avion, što je šeik prihvatio.
Avion se pokvario po dolasku u Ujedinjenje Arapske Emirate, a pilot je rekao da postoji problem sa elektronikom letelice, kao i da je najverovatnije u pitanju kvar autopilota.
Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i tadašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU sa pristupajućim zemljama i zemljama kandidatima za članstvo.
Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je tadašnji premijer Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.
Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija umestu u Prag morala da sleti u Karlove Vari.
Avgusta 2010. godine prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja, uočen je kvar na motoru "falkona", a pošto je otklonjen, delegacija je otputovala u Bagdad.
U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari otklonili.
Tadašnji ministar policije Ivica Dačić, kako su pisali mediji, izbegao je incident u aprilu 2011. godine jer je kvar na "falkonu" otkriven uoči poletanja sa aerodroma u Budimpešti, gde je on boravio u zvaničnoj poseti.
Prema podacima avio-službe Vlade Srbije, "lir džet 31a" proizveden je 1991, a "falkon 50" 1981. godine.
(Telegraf.rs / Tanjug)