Pilot koji je organizovao prebacivanje Miloševića u Hag: Isti helikopter ga je vozio i na Gazimestan

Nikad nije pričao o detaljima helikopterskog prebacivanja uhapšenog Slobodana Miloševića u Tuzlu na Vidovdan 2001. godine

Foto: tangosix.rs/Dušan Atlagić

Slobodana Miloševića isti pilot vozio je i na Gazimestan 1989. godine i u Tuzlu, odakle je dalje prebačen u Hag 2001. godine - čuveni Vladan Kosić Kos, pukovnik policije i od 1. avgusta 2018. godine penzionisani komandant Helikopterske jedinice MUP-a Srbije.

- Kada je Slobodan Milošević seo u helikopter, pilot se okrenuo ka njemu i rekao mu da je on isti čovek koji ga je vozio na Gazimestan 1989. godine. Isti pilot koji ga je vozio tada za Tuzlu, vozio ga je i na Gazimestan -  ispričao je Čedomir Jovanović, tadašnji član Demokratske stranke i šef poslaničke grupe DOS, koji je učestvovao u pregovorima.

- Dušan Mihajlović je obezbedio dva helikoptera koji su došli u Institut za bezbednost. Ja sam Miloševića priveo do helikoptera kojim je trebalo da bude prebačen u Tuzlu. Milošević me je tada pitao: "Znaš li koji je danas dan?" Nisam znao da mu odgovorim. "Ne znaš? Pa tako i izgledaš", rekao mi je tada. "Danas je Vidovdan", rekao je. Ušao je u helikopter, okrenuo se i rekao: "Aj zdravo, braćo Srbi" - ispričao je sinoć Jovanović.

Dvaput su me presreli i pretili obaranjem

Pilotu Kosiću letovi sa Miloševićem nisu bili jedini istorijski. Kako su u dane penzionisanja o njemu pisale "Novosti", bio je pilot luksuznog helikoptera "sikorski" i vozio predsednike naše države. Bio je za komandama poslednjeg helikoptera JNA koji je napustio Sloveniju iz Brežica. Zatim je prebacio i poslednji iz Skoplja. U Mostaru, nad Nevesinjem, izvršio je "hapšenje u vazduhu" kolege Muslimana koji je pokušao da ukrade helikopter. Januara 1993. prebačan je iz Vojske u DB, u Jedinicu za specijalne operacije.

Tokom rata u Hrvatskoj je, kao pouzdan, određen da skoro svakog dana leti iz Mostara do blokirane kasarne u Zadru i da im nosi poštu i TV kasetu sa programom "Jutela".

- To su bili smutni ratni dani u kojima niko nikome nije verovao - kazao je Kosić.

Nije krio da su piloti DB leteli u ratu u Bosni i Krajini. Pričao je da su ga dvaput presreli NATO lovci u akciji zabrane leta i pretili radio-vezom da će da ga obore. Tokom oba leta prevozio je ranjenike.

- Nadzvučni lovac teško može da ulovi helikopter. Bitno je da pilot zna šta tada mora da uradi. NATO aviona sam se manje plašio nego naših švercera. Zategnu noću sajlu preko Drine da vuku robu, a mi svakog dana "brišemo" nad rekom. Jednom umalo da nastradam na toj "saobraćajnici" - ispričao je pilot Kosić.

Dvaput je tokom rata video kako se ispred njega ruši kolega u drugom helikopteru. Spasavao ih je... Veruje, međutim, da nije smrt u ratu najstrašnija.

Vozio je Jovicu Stanišića posle sastanka u Karađorđevu, na kojem je smenjen. Biljanu Plavšić je dovodio sa Pala do Slobana Miloševića kada je preuzimala državu od Radovana Karadžića. U sećanju mu je mnogo tajnih operacija i jedna koju je narod na TV mogao da vidi, poplave iz 2014. godine.

- Takvu poplavu ne pamtim. Drugog dana nepogode bio sam u jednom od dva helikoptera koja su za 12 sati prevezla 2.000 ljudi od Obrenovca, do Srema. Rekord nad rekordima. Posle, kada je došlo još helikoptera iz Mađarske, Belorusije, Švajcarke, Italije... komandovao sam sa 20 letelica, plus Emir Kusturica sa svojom "pticom". Bože, što je tvrdoglav čovek, kao poplava... - ispričao je pukovnik Kosić "Novostima".

Nikad nije pričao o helikopterskom prebacivanju uhapšenog Slobodana Miloševića u Tuzlu na Vidovdan 2001. godine.

Ono što se zna je da se radilo o operaciji zbunjivanja, sa skoro istovremenim letovima tri različita helikoptera da se ne bi znalo u kojem je Milošević.

Video: Šta bi se desilo da je Milošević oboren 9. marta?

(Telegraf.rs)