Ulazimo u finiš ove predizborne kampanje, a kako su izgledali spotovi kandidata za izbore 2020
Pored korona virusa, kampanju su svakako obeležili i predizborni spotovi stranaka koje izlaze na izbore, a evo nekih najupečatljivijih
Iako je kampanja za parlamentarne, lokalne i pokrajinske izbore prvobitno trebalo da bude najduža i traje skoro dva meseca, pandemija korona virusa poremetila je čitav svet, pa i predizborne aktivnosti u Srbiji, koje su obustavljene posle proglašenja vanrednog stanja.
Iz vanrednog stanja izašli smo 6. maja i ušli u izbornu kampanju koja će trajati još dva dana, odnosno do početka izborne tišine uoči izbora zakazanih za nedelju, 21. juna.
Pored korona virusa, kampanju su svakako obeležili i predizborni spotovi stranaka koje izlaze na izbore, a evo nekih najupečatljivijih.
Predizborni spotovi Srpske napredne stranke u kojima je glavni akter predsednik Srbije i lider SNS izazvali su veliku pažnju dela javnosti, a jedan je, odlukom REM-a, uklonjen zbog pojavljivanja deteta u istom.
Jedan od spotova koji je ova stranka objavila je i onaj u kojem se ukazuje na značaj izgradnje auto-puta "Miloš Veliki", koji povezuje Beograd i Čačak.
U spotu se, kroz razgovor policajca i vozača, ističe da se novim auto-putem od Beograda do Čačka stiže za sat i 15 minuta, i to bez prekoračenja brzine.
Poslednji spot u nizu koji je izazvao najviše reakcija na društvenim mrežama, jeste spot Ujedinjene demokratske Srbije (UDS) u kome je glavna akterka poslanica Gordana Čomić.
Ona se u spotu nalazi na stolici sa povezom preko očiju, dok se u pozadini čuju ratni taktovi i pucnji, a nju gađaju papirima. Na kraju spota ona skida povez i pokazuje srednji prst, koji je blurovan. Mišljenja oko ovog spota su podeljena, dok jedni negoduju, drugi ga ističu kao drugačiji.
Ovo nije prvi spot iste koalicije koji je privukao pažnju, komentare je izazvao i onaj u kome su glavne uloge lideri LSV i Srbija 21 Nenad Čanak i Marko Đurišić koji šalju "dobre vesti" po veoma lošem vremenu.
- Dobra vest je mi smo uvek tu, i u dobru i u zlu - poručuju njih dvojica na kraju spota.
Na društvenim mrežama pojavio se i snimak koji je podelio funkcioner SPS Branko Ružić, u kojem se koristi obrada pesme Đorđa Balaševića "Računajte na nas".
Kasnije je lider SPS-a demantovao da ovakav izražaj ima bilo kakve veze sa strankom.
- To je samostalna kreacija koja se pojavila na društvenim mrežama. SPS još nije pustio svoje spotove - rekao je tada Dačić.
Zvanični spotovi koalicije SPS-JS objavljeni su nešto kasnije, a slogan "Mi stojimo postojano" ukazuje na tridesetogodišnje prisustvo ove stranke na političkoj sceni Srbije. Slogan je inače deo himne SFRJ "Hej, Sloveni".
Aleksandar Šapić, nosilac liste Pobeda za Srbiju objavio je predizborni spot koji počinje snimcima iz njegovih sportskih dana. U njemu se ističu uspesi koje je za Srbiju postigao kao vaterpolista.
- U sportu za Srbiju pobeđujete kada dajete golove i osvajate trofeje, a u politici kada uradite nešto za svoj narod - poručuju Šapić na kraju spota.
Pokret za obnovu Kraljevine Srbije nije objavio reklamni spot, ali je pažnju privukao plakatom koji prikazuje trudnički stomak uz slogan "Termin nam je 21. jun".
(A.T.)