Zagađenje vazduha i avio-linija Beograd-Priština izazvali burnu raspravu među poslanicima
Poslanici u Skupštini Srbije postavljaju pitanja o aktuelnim temama iz zemlje
Poslanici Skupštine Srbije pitali su danas predstavnike izvršne vlasti o sporazumu koji bi trebalo da omogući obnovu avio-linije Beograd-Priština, zatim o zagađenju, kao i o pomoći države avio kompaniji "Er Srbija".
Poslanik Srpske radikalne stranke Aleksandar Šešelj rekao je da su radikali već upozoravali na negativne posledice uključivanja Srbije u takozvani "mini Šengen" jer, prema njihovoj oceni, takva vrsta udruživanja nije u nacionalnom interesu već se to, kaže, čini da bi Srbija dobila neki poen od Evropske unije.
Smatra i da će Srbija implicitno na taj način priznati nezavisnost Kosova.
Navodeći da se u okviru toga sada govori o direktnoj avio-liniji između Beograda i Prištine, Šešelj je upitao kako je to identifikovano kao interes građana Srbije.
- Nećemo da nastavimo dijalog, ali ćemo ispuniti sve što od nas traže - rekao je Šešelj i kazao da Srbija treba da napusti takvu praksu "da ispunjava sve što se od nje traži".
Poslanik Pokreta za spas Srbije-Nova Srbija Ðorđe Vukadinović takođe je komentarisao sporazum o avio-liniji, rekavši da je tim povodom reagovao čak i američki predsednik Donald Tramp, a da srpska javnost ništa ne zna o tome.
- Ima li elemenata koji zadire u ustavno-pravni poredak - upitao je Vukadinović.
On je takođe zatražio od Ministarstva zaštite životne sredine što ažurniju procenu udela zagađivača u Srbiji.
Vukadinović je ocenio da je bilo pokušaja da se odgovornost za zagađenje vazduha prebaci na individualne potrošače koji koriste čvrsto gorivo za grejanje, kao i na automobile, a da su zapravo toplane i termoelektrane mnogo veći zagađivači.
Poslanica Lige socijaldemokrata Vojvodine Nada Lazić je takođe govorila o zagađenju, a pitala je Ministarstvo trgovine koliko je vozila sa motorom "euro3" uvezeno.
Ona je napomenula da je prosečna starost automobile u Srbiji preko 18 godina, a ima i starijih teretnjaka i autobusa.
Poslanik Stranke moderne Srbije Vladimir Ðurić pitao je premijerku Anu Brnabić i ministra finansija Sinišu Malog zašto država nastavlja da subvencioniše avio kompaniju "Er Srbija", navodeći da podaci o poslovanju pokazuju da je 2017. i 2018.godine uplaćeno oko 2,5 milijarde dinara godišnje.
Kako je rekao, u budžetu za 2019.godinu bilo je opredeljeno 14,7 milijardi dinara za pojedine kompanije, među kojima je i "Er Srbija".
Prema njegovim rečima, "Er Srbija" je već bila predmet prijave za nelojalnu konkurenciju upravo zbog državne pomoći koju prima, te ocenio da "očigledno nešto nije u redu" sa modelom poslovanja te kompanije, jer cene rastu, a kvalitet usluge opada. U tom smislu je od Brnabić i Malog zatražio "brojčane efekte" državne pomoći "Er Srbiji".
Poslanik Narodne seljačke stranke Marijan Rističević pitao je Visoki savet sudstva kada će razrešiti sudiju Miodraga Majića, jer je, kako je rekao, kršio zakon.
Pomenuo je slučaj kada je Majić, kaže, "poništio presudu pančevačkog suda kojim je osuđen 26-godišnjak za obljubu 13-godišnje devojčice koja je ostala u drugom stanju", a kao drugo kršenje zakona je ocenio slučaj "Gnjilanske grupe".
Kako je rekao, Majić je poništio višegodišnje kazne za 11 albanskih terorista koji su ubili 80 Srba i mučili oko 250.
- Ne tvrdim samo ja da je došlo do kršenja zakona. Vrhovni kasacioni sud je zaključio da je došlo do kršenja zakona od strane Majića i Hadžiomerovića - rekao je Rističević.
On je zatražio od Ministarstva pravde da puta predsednika Apelacionog suda da li je Majiću dozvolio da učestvuje u politički angažovanim emisijama i pomenuo "Utisak nedelje".
- Da li je dobio odobrenje predsednika suda, da li mu je potrebna saglasnost ili da li sudije mogu da učestvuju u emisijama i bave se našim poslom kako se kome ćefne - rekao je Rističević.
(Telegraf.rs/Tanjug)