Neprobojni "dijamant" za Makrona: Ko je ko u pratnji koja će ga čuvati u Beogradu (INFOGRAFIKA)
Jedan od najčuvanijih lidera sveta dolazi u zvaničnu posetu Srbiji 15. i 16. jula, tokom koje će u srpskoj prestonici vladati neverovatne mere bezbednosti, od prisustva pripadnika francuske elitne borbene jedinice Legije stranaca do velikog broja srpskih specijalac
Najmanje 20 vozila srpske policije i njenih specijalnih jedinica nalaziće se u neposrednoj pratnji blindiranog automobila predsednika Francuske Emanuela Makrona prilikom njegove dvodnevne posete Srbiji.
Jedan od najčuvanijih lidera sveta dolazi u zvaničnu posetu Srbiji 15. i 16. jula, tokom koje će u srpskoj prestonici vladati neverovatne mere bezbednosti, od prisustva pripadnika francuske elitne borbene jedinice Legije stranaca do velikog broja srpskih specijalaca.
Sasvim je jasno da će tom prilikom mere bezbednosti biti podignute na najviši mogući nivo, kao što je to bio slučaj i prilikom drugih poseta zvaničnika srpskoj prestonici.
Više od 4.000 policajaca, oko 100 francuskih bezbednjaka, snajperisti, specijalci iz srpske vojske i policije, blokada ulica, auto-puta, tako će izgledati glavni grad tokom posete francuskog lidera.
Prilikom Makronovih putovanja, u organizaciju su uključeni francuski i bezbednjaci, a jedna grupa je već stigla u Srbiju, gde je u saradnji sa pripadnicima srpskih bezbednosnih snaga, detaljno radila na pripremanju plana zaštite. Njihov posao je da detaljno provere sve tačke rute kojom će se kretati francuski predsednik.
SASTAV I RASPORED VOZILA U MAKRONOVOJ KOLONI
MOTOCIKLI
Motocikli (jedan ili više) koristiće se za kontrolu i regulisanje saobraćaja
ČISTAČ
Policijsko vozilo opremljeno uređajima za davanje svetlosne i zvučne signalizacije. Kretaće se jedan do dva minuta ispred kolone vozila pod pratnjom kako bi izvršilo proveru trase kretanja. Ukoliko je potrebno, isključuje vozila iz saobraćaja tako što bez zaustavljanja, davanja zvučne i svetlosne signalizacije, kao i signaliziranjem stop-tablicom kroz prozor službenog vozila, usmerava vozila ka zaustavnoj traci, ili ih sklanja sa ulice.
VOĐENJE
Policijsko vozilo sa vidnim policijskim oznakama, opremljeno uređajima za davanje svetlosne i zvučne signalizacije. Kreće se nesporedno ispred kolone vozila pod pratnjom i koristi se za kontrolu saobraćaja i navođenje kolone vozila pod pratnjom. Ukoliko je potrebno isključuje vozila iz saobraćaja, kao i „čistač“. U njemu se nalazi rukovodilac saobraćajnog obezbeđenja, kao i pripadnik neposredne fizičke zaštite Makrona, koji ima direktnu komunikaciju sa rukovodiocem tima.
PRVI PRATILAC U VIP (GLAVNOM) VOZILU
Prvi pratilac se nalazi u glavnom vozilu na suvozačevom sedištu i zadužen je da svojim telom zaštiti Makrona prilikom ulaska u vozilu, a prilikom njegovog izlaska iz vozila da otvori vrata, u toku vožnje razgovara sa njim i o njegovim zahtevima obaveštava šefa obezbeđenja, a u slučaju da nije moguća komunikacija sa šefom obezbeđenja, samostalno odlučuje o primeni mera.
PRATIOCI
Pratioci imaju isti zadatak kao i lični pratilac, a to je zaštita Makrona od eventualnog napada. Smešteni su u prednjem i zadnjem „S“ vozilu. Zaduženi su da upoznaju kompletan plan obezbeđenja, imaju vozačku dozvolu „B“ kategorije, da budu u pripravnosti za preuzimanje vozačke funkcije, da tokom vožnje osmatraju prostor po zonama odgovornosti i o uočenim nepravilnostima obaveštavaju ostale članove tima, izdaju naređenja preko megafona ostalim učesnicima u saobraćaju, pružaju prvu pomoć, vrše ad hoc protivdiverzione preglede vozila i da budu u neprekidnoj komunikaciji sa šefom obezbeđenja.
"S" AUTOMOBILI
Prateći, bezbednosni „S“ automobili: prednji i zadnji su policijska službena vozila bez vidljivih policijskih oznaka, koji su opremljeni uređajima svetlosne i zvučne signalizacije. Kreću se na bliskom odstojanju ispred i iza „glavnog vozila“. Tim vozilima štiti se VIP vozilo od napada. U njima se prevoze pripadnici tima za obezbeđenje. Ukoliko se u sastavu kolone vozila pod pratnjom ne nalazi rezervno vozilo, jedno od „S“ vozila služi kao rezervno „glavno“ vozilo.
RUKOVODILAC TIMA - KOMANDNO VOZILO
Rukovodilac tima rukovodi svim članovima tima u koloni vozila pod pratnjom. Mesto rukovodioca tima u koloni vozila pod pratnjom nalazi se u zadnjem „S“ vozilu na mestu suvozača ili rezervnom glavnom vozilu. Zadužen je za prikupljanje podataka o trasi kretanja, bira glavnu i rezervnu trasu, pravi njihov plan, komunicira sa prethodnicom, određuje formacije vozila, tip vozila, priprema pratioce i vozače, na vezi je sa Dežurnim operativnim centrom Jedinice za obezbeđenje, kad Makron izađe iz vozila stara se da se vozila postave tako da omoguće brz pokret, organizuje neprekidno obezbeđenje vozila...
GLAVNO VOZILO
Makron će se kroz Beograd provozati u blindiranom vozilu.
KET- TIM ZA PROTIVNAPAD
„CAT“ (counter assault team – tim za protivnapad) ili „KET“ timovi su posebne organizacije forme angažovanja pripadnika specijalnih jedinica. U konkretnom slučaju biće angažovani pripadnici Specijalne antiterorističke jedinice (SAJ). U slučaju ugroženosti štićene ličnosti za odbranu koriste vatreno oružje, pri čemu omogućavaju i brzu evakuaciju kolone vozila pod pratnjom sa mesta napada. Članovi ovog tima, sa specijalnim vozilom i opremom kreću se iza rezervnog „glavnog vozila“.
ZATVARANJE
Policijsko vozilo sa vidljivim policijskim oznakama, koje je opremljeno uređajima za davanje svetlosne i zvučne signalizacije. Služi za zatvaranje formacije kolone vozila pod pratnjom, kao i za kontrolu i regulisanje saobraćaja. Sprečava preticanje kolone i ubacivanje u kolonu drugih automobila
PROTOKOL
Vozila koja služe za prevoz službenika protokola državnih zvaničnika. Može ih biti i više u zavisnosti broja funkcionera.
HITNA POMOĆ
Vozilo za medicinsko obezbeđenje je alternativno vozilo za medicinsku evakuaciju (medicinski prihvat i zbrinjavanje).
VOZILO ZA PD PREGLED I BH ZAŠTITU
U njemu se nalazi specijalizovana ekipa za protiv-diverzioni pregled i biološko-hemijsku zaštitu opremljeno sofificiranim uređajima.
MAMAC I DVOJNIK
Najvažnija mera za zaštitu ličnosti prilikom putovanja automobilom je da o programu putovanja zna samo najuži krug lica. Praktikuje se i korišćenje automobila iste marke, boje i tipa tzv. dvojnika, kako se ne bi znalo tačno u kojem je automobilu štićena ličnost. Takođe, primenjuje se lažna kolona vozila pod pratnjom u kojoj se ne nalazi štićena ličnost, i ona može poslužiti kao mamac.
"BOKS" U KOLONI, "DIJAMANT" U ŠETNJI
Za Beograd je najadekvatnija takozvana "boks" formacija zaštite glavnog vozila gde će se nalaziti Makron. Vozila iz neposredne pratnje ("S" automobili na grafici) svojim rasporedom faktički zatvaraju prilaz vozilu sa svih strana.
Prilikom izlaska iz vozila, francuski predsednik naći će se u takozvanoj formaciji "dijamant". Ovaj način obezbeđenja Makrona sastoji se od najmanje četiri pratioca. Po jedan sa leve i desne strane i po jedan napred i pozadi. U modifikovanoj formaciji koja će biti primenjena u Beogradu, uz Makronovog šefa tima koji se nalazi njemu iza leđa, biće i srpski pratilac/telohranitelj. Oni se nalaze na korak, dva od Makrona.
Ovaj sistem omogućava efikasnije osmatranje situacije sa strane i u pravcu kretanja štićene ličnosti. Ovde osmatranje vrše pratioci koji se nalaze sa strane, dok pratilac koji se nalazi sa zadnje strane štićene ličnosti, prati situaciju iza njegovih leđa. Ova formacija omogućava šefu tima da više pažnje posveti samoj ličnosti npr. u smislu razgovora.
Drugi, srednji krug se utvrđuje na daljini od oko 20-25 metara od štićene ličnosti. Čine ga pripadnici neposredne pratnje u uniformi i civilnom odelu i pokrivaju sva potencijalna mesta ugrožavanja i omogućavaju nesmetano kretanje lica koja se nalaze uz štićenu ličnost.
Treći, spoljni krug formira se na na različitoj udaljenosti, od 100 do 800 metara u zavisnosti od konfiguracije terena, kako bi pokrio zonu dometa savremenog oružja. Sačinjavaju ga pripadnici polcije i vojske naoružani dugim oružjem, u uniformi i civilnom odelu. Pripadnici ovog kruga predstavljaju posrednu zaštitu.
VIDEO: Ovom "pticom" će Emanuel Makron doleteti u Beograd
(Telegraf.rs)