Klinč zbog neočišćenih ulica i gradskog prevoza: Posle Vesićevih tvrdnji, stigao Đilasov demanti
Žestoka prozivka na društvenim mrežama između lidera SzS i zamenika gradonačelnika Beograda
Jedan od lidera opozicionog Saveza za Srbiju, Dragan Đilas, oglasio se sinoć na svom Tviter profilu i uputio negativne kritike na račun gradske vlasti Beograda. Njemu je, naime, zasmetalo što su zbog snega u glavnom gradu skraćene trolejbuske linije jer se to, kako kaže, u periodu od 2008. do 2013. nije dešavalo. Ubrzo mu je na ove prozivke odgovorio zamenik gradonačelnika, Goran Vesić. U međuvremenu, stigao je Đilasov demanti na Vesićeve tvrdnje.
- Odavno se zna da je Dragan Đilas najveći lopov u srpskoj politici, a od večeras znamo da je najveći licemer i lažov. Tako nam se Đilas večeras obratio sa tvrdnjom da u vreme dok je on bio gradonačelnik nikada nijedna linija gradskog prevoza nije skraćena!? Veću laž nikada nisam čuo - napisao je Vesić na svom Fejsbuku.
Đilas se oglasio još jednim tvitom u kom je napisao:
- Na Gazeli nema ni gram snega. Ili tamo pada drugačiji sneg nego po beogradskim ulicama, ili je poenta u tome što Gazelu čisti republika, a gradske ulice grad Beograd. Od Vesića je čak i Zorana bolja.
Usledio je odgovor Vesića:
- Đilas stvarno misli da smo zaboravili 2012, 2011. i 2009. kada je za vreme snežnih padavina bio haos u Beogradu, baš u vreme kada je ovaj lopov bio gradonačelnik. Da li je zaboravio kako se 11. decembra izvinjavao građanima zbog kolapsa u javnom prevozu. Da li seća kako je pozivao građane 2012. da čiste sneg jer gradske službe to nisu bile u stanju da urade, pa je bacio 11 hiljada dnevnica za ljude koji sneg nisu očistili, a polomili su skoro tri hiljade lopata. Da li se Đilas seća 2011. godine kada je zbog njegove nesposobnosti da očisti grad policija obustavila saobraćaj na autoputu kroz grad i preusmerila automobile na obilaznicu na kojoj je došlo do kolapsa.
Zamenik gradonačelnika je potom dodao:
- Za vreme vlasti tog nesposobnog lopova, zatvoren je bio autoput za saobraćaj što se nije desilo nikada od kako je sagrađen. Te 2011. godine za vreme snežnih padavina tom nesposobnjakoviću se desilo da se zaledi čitav Brankov most, pa je bilo više desetina udesa na 500 metara, Požeškom ulicom nije moglo da se prođe, kao ni Košutnjakom, Surčin je bio odsečen od Beograda kao i naselja Padinska skela, Vrbovski, Zrenjaninski put, Jabučki rit, a bile su blokirane okretnice u Čingrijinoj, nisu radile linije javnog prevoza prema Učiteljskom naselju i Medakoviću.
- Da li je Đilas zaboravio kako je sa svojim bahatim saradnicima pretio načelniku Zimske službe i vozačima Beograd puta da će da ih hapsi jer nisu dovoljno spustili raonike? Te 2011. godine preko 70 linija gradskog prevoza je bilo otkazano i to je najveći kolaps javnog prevoza u Beogradu, a trole su presumeravane. Đilas stvarno misli da smo zaboravili da je dok je bio gradonačelnik ukinuo zimske i letnje gume u GSP i naterao gradskog prevoznika da kupi MS, univerzalne gume - napisao je Vesić.
I za kraj je dodao:
- Sve to Đilas zna, ali misli da smo zaboravili. Mi nismo. Ali kakav bednik mora da bude čovek koji se raduje snegu i tome da je neka trolejbuska linija morala da bude skraćena zbog nevremena. Ove laži koje je Đilas večeras izgovorio najbolje govore kako on vidi politiku i svoju bolesnu želju da se vrati na vlast. Lažima i prozivanjem nesreće. Kako naš narod kaže ako laže koza, ne laže rog pa sam pronašao neke novinske tekstove iz vremena kada su bile velike snežne padavine, a Đilas je bio na vlasti u Beogradu, iz kojih se vidi kako su skraćivane linije javnog prevoza i kakav je kolaps bio u gradu.
NIKODIJEVIĆ: ĐILAS JE POKUŠAO DA BUDE DUHOVIT
Predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević je u uključenju u Jutarnji program TV Prva, na komentare Dragana Đilasa da je most Gazela, koji čisti Republika, manje očišćen od drugih ulica u gradu koje čiste „Beograd put” i da skoro da „drugačiji sneg” pada na Gazeli, odgovorio da je Đilas pokušao da bude duhovit, ali da kada su ozbiljne situacije kao što je sada, nema mesta za neozbiljnim pošalicama.
– Pamtim pre deset godina kako je Beograd bio očišćen i da je auto-put bio zatvaran zbog snega kao i da su pozivali građane da dobrovoljno čiste sneg i da je bilo 11 hiljada prijavljenih koji su radili za dnevnicu jer gradske službe nisu mogle da očiste grad – podsetio je on i naglasio da ne bi trebalo da se pravimo da je sve bilo idealno kad je Đilas bio gradonačelnik.
On je naglasio da su sada glavne gradske saobraćajnice i most Gazela očišćeni i prohodni i da se na tome mnogo radi i da sistem funkcioniše.
Nikodijević je naglasio i da je sada na redu da se očiste ulice drugog prioriteta u roku od 48 sati.
- Očekujem da će do sutra popodne biti očišćene sve ulice drugog prioriteta. U gradu sve dobro funkcioniše i kada je u pitanju snabdevanje toplotnom energijom. Nema kvarova, sem jednom većeg kvara od pre tri dana koji je uspešno otklonjen – rekao je Nikodijević.
Generalno grad dobro funkcioniše, službe rade na kvalitetan način svoj posao, a od prestanka snega do jutros, do kretanja gradskog prevoza, očišćene su ulice prvog prioriteta, rekao je predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević u uključenju u jutarnji program Prve televizije.
– Dugujemo zahvanost svim ljudima koji rade u zimskoj službi, „Beograd putu”, „Gradskom zelenilu” „Čistoći” i „Beogradskim elektranama”, jer zaista ulažu ogromne napore da bi se život u Beogradu nesmetano odvijao u ovim otežanim vremenskim okolnostima – rekao je Nikodijević.
DEMANTI DRAGANA ĐILASA
U međuvremenu, posle tvrdnji Gorana Vesića i reakcije Nikole Nikodijevića, našoj redakciji je upućen demanti Dragana Đilasa. Kako je navedeno, jedan od lidera SzS nam je saopštenje poslao, povodom neistina zamenika gradonačelnika Beograda.
Demanti prenosimo u celosti.
Povodom neistina zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića, iznosim sledeće činjenice:
1. Nikada nisam izjavio da nijedna linija gradskog prevoza nije skraćena zbog snežnih padavina. Precizno sam na tviteru napisao da nikada nije skraćena nijedna trolejbuska linija kao odgovor na vest da su u jučerašnjem danu, zbog loše organizovanog čišćenja ulica, skraćene trolejbuske linije ka Zvezdari i Učiteljskom naselju.
2. Svako ko se bavio poslom vođenja grada zna da je suština čišćenja ulica u pripremi, odnosno da je neophodno da se po ulicama pospe so pre nego što sneg počne da pada. Ako se to ne uradi, nema nikakve šanse da se obezbedi nesmetano odvijanje saobraćaja. U mom mandatu smo imali treći najveći sneg u istoriji Beograda (53 cm), ali je grad funkcionisao i u tim okolnostima.
3. Što se funkcionisanja javnog gradskog saobraćaja tiče, od izuzetne važnosti je stanje vozila kako GSB-a, tako i ostalih gradskih preduzeća. Trolejbusi koji su kupovinom novih izbačeni iz upotrebe pre skoro deset godina, vraćeni su na ulice. Mnogo je tvrdnji da su vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća u lošem stanju, da mnoga nemaju ni zimske gume. Sve to se odražava na njihovo korišćenje i funkcionalnost u ovakvim uslovima.
4. Tvrdnja da je zbog nesposobnosti gradskih vlasti auto-put bio u prekidu, pokazuje neznanje zamenika gradonačelnika. Saobraćaj auto-putem je jedne godine bio u prekidu na usponu iznad Bubanj potoka, ali to je saobraćajnica koju održava Republika Srbija, a ne Grad Beograd. Tokom jučerašnjeg dana je auto-put kroz Beograd bio potpuno očišćen od snega, za razliku od gradskih ulica, jer je ovoga puta Republika svoj posao odradila kako treba.
5. Grad je dodatno angažovao sve koji su bili spremni da za dnevnu nadoknadu čiste trotoare kako bi se građani bezbednije njima kretali. To je normalna mera u uslovima velikih padavina, jer broj zaposlenih u gradskim preduzećima nije dovoljan da to odradi dovoljno brzo. Tvrdnja da su angažovana lica slomila 3.000 lopata, zaista ne zaslužuje komentar.
(Telegraf.rs)