Mali: Prošlogodišnja jelka bila skuplja, normalno da želimo još višu i lepšu

Jelka ima garanciju na 10 godina i očekujemo da će najmanje toliko još krasiti Trg republike u vreme novogodišnjih praznika, kaže gradonačelnik Beograda

Ponosan sam na rezultate koje smo ostvarili u poslednje tri i po godine, pre svega finansijske konsolidacije, a to je bila baza da se posle vraćanja duga od 500 miliona evra krene polako u investicije i izmeni slika našeg grada, rekao je gradonačelnik Siniša Mali.

Sraman čin omladine DS: Gađali jelku plastičnim kesama i toalet papirom

On je, gostujući na TV Hepi, istakao da prilikom rasprave o budžetu nije nađeno ništa što bi bilo zamerka, pa je zato u prvi plan stavljena novogodišnja jelka o kojoj je izneto niz neistina.

Čitava priča oko jelke nastala je u trenucima kada smo u Skupštini grada branili predlog budžeta. Tom prilikom su izneti neistiniti podaci vezani za cenu, kao i da je najskuplja na svetu. Jelka iz 2016. godine plaćena je 12 miliona dinara, odnosno više nego ovogodišnja, a sada se nalazi na Trgu Slavija. Želimo jelku od 18 metara, želimo da grad bude ukrašen i da nastavi da privlači turiste kojih nikada nije bilo više u Beogradu, jer grad planira da tokom novogodišnjih praznika od turizma zaradi 24 miliona evra – rekao je Mali.

On je naglasio da je visina jelke 18 metara, kao zgrada od šest spratova, teška je gotovo tri tone, ima 80.220 grama aluminijumske podloge i 860 ukrasa.

Na tenderu je pobedila firma „Kip lajt”, koja sa Beogradom posluje od 1999. godine i najviše zaključenih ugovora ima iz perioda prethodne vlasti. Jelka ima garanciju na 10 godina i očekujemo da će najmanje toliko još krasiti Trg republike u vreme novogodišnjih praznika. Kompanija „Kip lajt” je doniranjem jelke pokazala da kao i svi Beograđani voli svoj grad. Potpuno je normalno da svaki evropski, svetski grad želi da ima što lepšu i višu novogodišnju jelku. Kupovina jelke nije trošak, već investicija, jer će trajati najmanje 10 godina – naglasio je gradonačelnik.

Govoreći o planiranom budžetu, on je istakao da je budžetski deficit smanjen tri puta i da Beograd više nije grad koji grca u dugovima.

Naše javne finansije su potpuno stabilne i to je osnova za nove investicije, a mi u ovom trenutku na računu grada imamo 14 milijardi dinara. Taj novac investiramo u putnu infrastrukturu, kanalizaciju i vodovod, ali i u nove vrtiće, tu su i socijalna davanja. Posebno smo ponosni što smo vratili sve dugove za socijalu, pa Grad Beograd više ne duguje ni dinar. Uspeli smo za tri i po godine da dovedemo nezaposlenost na najnižu brojku u istoriji. Sada je taj broj 88.120, a 2013. godine je iznosio oko 109.000, što je ogroman uspeh i to pokazuje da smo bili u pravu kada smo se borili za nove investicije i svako novo radno mesto – rekao je Mali.

On je podsetio da je projektom „Beograd na vodi” naš grad postao najveće gradilište u Evropi.

Građani već sada imaju jednu od najlepših promenada u Evropi, a veliki broj investitora dolazi u Beograd pa smo tako za ove tri i po godine dali građevinskih dozvola za više od dva miliona kvadrata, a prethodna vlast duplo manje. Gradi se i u centru grada, ali i u Lazarevcu, Mladenovcu – rekao je gradonačelnik.

On je posebno istakao da grad nastavlja da vodi odgovornu socijalnu politiku i naveo da sada prvi put u Beogradu postoje lični pratioci za 330 dece sa smetnjama u razvoju, a sledeće godine biće ih 380, 52 lična pratioca, a sledeće godine planirano je da ih bude 60.

Projektovani prihod za 2018. godinu iznosi oko 102,7 milijardi dinara, što je za oko 20 milijardi više nego što je bilo 2013. godine. Imamo deset odsto više novca i za socijalnu zaštitu i za kulturu, 3,8 milijardi samo za puteve jer ćemo sledeće godine raditi rekonstrukciju Kneza Miloša, Cara Dušana, Džordža Vašintona, Kraljice Marije i drugih ulica. Imamo skoro deset milijardi dinara u Direkciji za građevinsko zemljište za kanalizaciju, vodovod i druga ulaganja u rubne opštine, poput novog doma zdravlja u Borči na koji se čeka 30 godina, ambulante u Ugrinovcima, novo krilo Doma zdravlja u Obrenovcu i druge projekte. Budžet je rezultat naših napora da stabilizujemo finansije i sada sa 14 milijardi dinara na računu možemo potpuno spokojno da planiramo način na koji ćemo ulagati – kazao je Mali.

On je podsetio da je u junu počela isplata svakoj porodilji po 10.000 dinara i da se nikome više ne duguje, podsetivši da je prošla gradska vlast samo za isplatu trudnicama ostala dužna 386 miliona dinara, koje je isplatila sadašnja gradska vlast.

Mi smo u budžetu za narednu godinu planirali još 10.000 dinara za svaku porodilju sa prvim detetom. Krenuli smo u ulepšavanje grada, Savski amfiteatar, Slavija, Kosančićev i Obilićev venac bili su ruinirani. Danas imamo jednu od najlepših promenada u Evropi i jedan od najvećih projekata u ovom delu Evrope. Na Obilićevom vencu nema više automobila, ceo prostor je uređen, takve su i Vuka Karadžića, Rajićeva, ugao Kralja Milana i Kralja Milutina gde se gradi „Hilton”, tu je i fabrika „Meita”, jedna od najmodernijih fabrika koja će iduće godine zaposliti još hiljadu ljudi. Uredili smo gradske fasade, otvorena je „Ikea”, ulepšavamo grad i važni su nam postignuti rezultati – iostakao je Siniša Mali.

On je podsetio da Pionirski grad više nije bio mesto za decu, već su tu napravljene skele za rijaliti šou. Tako je za repliku Terazija na Novom Beogradu prethodna gradska vlast dala 600.000 evra.

Podzemni kontejneri su, takođe, loša investicija. Nas sada kritikuju za ono što smo uradili i zbog toga što pokazujemo koliko volimo Beograd. Kada govore o rekonstrukciji Bulevara kralja Aleksandra, kažu da je to finanasirano sa 0,2 odsto kamate, što nije istina. U pitanju je ogromna kamata, prva tranša je bila 3,70 odsto, druga 4,4 odsto. To je bila politika prethodne vlasti, da zaduže grad što više – objasnio je Siniša Mali.

Prema njegovim rečima, ova gradska vlast je u protekle tri i po godine pokrenula projekte koje su Beograđani sanjali decenijama, a posebno se misli na „Beograd na vodi”.

Jedna od takvih tema je i metro. U svom godišnjem izveštaju sam već rekao da ako budemo dovoljno posvećeni i usmereni ka tome, dosanjaćemo i taj san. Potpuno je realno da 2020. godine počne izgradnja metroa. Prva linija je od Makiškog polja do Mirijeva preko centra grada, a druga od Ustaničke do Zemuna. Te dve linije predstavljaju rešenje saobraćajnih problema u Beogradu. To bi bio i dodatni izvor rasta za srpsku i beogradsku ekonomiju. Ta investcija je vredna oko dve milijarde evra, 22 kilometra je duga prva linija, a druga 19,8 kilometara. Mi već imamo „Bg voz” koji svakodnevno koristi 40.000 građana. Metro se u to potpuno uklapa kako bismo pokrili ceo grad – naglasio je Mali.

On je naveo da je nedavno zajedno sa ministrom finansija Dušanom Vujovićem potpisao sporazum, te da je počela da se radi prifizibiliti studija koja će do septembra naredne godine biti završena. Nakon toga kreće studija izvodljivosti i projekat finansiranja metroa. Sve to se radi, dodao je Mali, uz pomoć Vlade Republike Srbije i podršku predsednika republike, jer Grad Beograd ne može sam da „iznese” tako veliku inevsticiju.

(Telegraf.rs/Beoinfo)