Ovaj srpski grad je KLJUČAN u kineskom pohodu na Evropu

U globalnom projektu "Jedan pojas - jedan put" ovaj srpski grad biće značajno čvorište u kome se ukrštaju dva kraka kineskog puta svile

Jugoistočna Evropa nudi Kini ono što bi Brisel hteo da spreči: pristup tržištima Evrope. U tome prednjači Srbija, što se vidi i kroz realizaciju kineskih investicija u našoj zemlji. Da je Srbija atraktivna za kineska ulaganja pokazuju i kontakti najviših državnih zvaničnika. U tom pohodu ove svetske velesile na Stari kontinent, koji se ostvaraju kroz globalni projekat "Jedan pojas - jedan put", jedan srpski grad ima ključnu ulogu. Naime, u Smederevu se spajaju dva kraka novog kineskog puta svile, a istovremeno se kroz Železaru promoviše uspešnost kineskih investicija i najavljuje novo ulaganje kroz izgradnju tehnološkog parka.

Vučić i Džang: Odnosi Srbije i Kine na najvišoj tački razvoja u istoriji (FOTO)

Srbija je vojno neutralna, ali politički nije

Kada je aprila prošle godine potpisan ugovor o preuzimanju Železare Smederevo, koja je bila pred bankrotom, od strane kinske HBIS grupe, počelo je nova doba za Smederevo. Tome u prilog, govore podaci da je nekadašnja rak-rana srpske privrede povećala proizvodnju za 50 odsto i gotovo udvostručila mesečnu dobit.

Prilikom susreta sa kineskom delegacijom, premijerka Ana Brnabić je rekla da je Hestil potvrdio još jednom da će nastaviti sa ulaganjima u Žezaru i da će investirati 120 miliona dolara do kraja 2017. i to u povećanje efikanosti, modernizaciju proizvodnje, ekologiju, digitalizaciju i drugo.

Međutim, tu se se ne završava lista kineskih ulaganja u nekadašnju prestonicu Srbije. Naime, u Vladi je potpisan Protokol o razumevanju između Vlade Republike Srbije i HBIS grupe u vezi sa uspostavljanjem kinesko-srpskog industrijskog parka prijateljstva.

On bi kako je predviđeno imao fokus na razvoj industrija dobavljača i kupaca-prerađivača proizvoda Železare u Smederevu. Prostiraće se na 500 hektara kao zajedničko preduzeće, a od 2018. očekuje se da počne sa radom deo te industrijske zone.

Kroz ove investicije zapravo se vidi sva moć kineske privrede i njihova namera da svoj kapital investiraju u Evropu.

U tom njihovom pohodu, značajna će biti i modernizacija pruge Beograd - Budimpešta na Koridoru 10, koji predstavlja vezu sa grčkom lukom Pirej, u kojoj je kineska kompanija "Kosko" preuzela upravljački deo, s namerom da je pretvori u najvažniju luku Evrope.

Ovaj projekat izgradnje brze železnice preko Skoplja, Soluna, Beograda i Budimpešte predstavlja nastavak pomorske veze sa centralnom i zapadnom Evropom.

Za dopremanje kineske robe vodnim putem značajan je i Koridor 7, koji većim svojim delom ide rekom Dunav.

Kada se se sve ovo sabere, a imajuću u vidu geografski položaj Smedereva, dolazi se do zaključka da će ovaj srpski grad biti jedno od najznačajnih čvorišta na novom kineskom putu svile.

Drumski i železnički Koridor 10 prolaze kroz teritoriju ovog grada, dok lukom na Dunavu se izlazi na gore pomenuti Koridor 7. Industrijski park u Smederevu i industrijski park čija se izgradnja planira na levoj obali Dunava u Beogradu (Borča), jasno pokazuju da kineska strana vidi Smederevo kao ključni grad na „južnoj ruti“ "Pojasa i puta".

(Telegraf.rs)