VUJOVIĆ: Nije lako smanjiti broj zaposlenih, a da ne ostanu nepopunjena mesta za koja nema kvalifikovanih!

Vujović je kao primer naveo da se prošle godine u Ministrarstvu finansija išlo sa smanjenjem od oko 750 zaposlenih na broj od oko 10. 000 ljudi, na osnovu takozvanih linearnih metoda

Procedura racionalizacije broja zaposlenih u javnoj upravi treba da ispoštuje ne samo nečije želje, već i ono što nameće realnost, izjavio je večeras ministar finansija Dušan Vujović.

Vujović: Od nove godine porez će se plaćati na vrednost automobila, a ne na kubikažu

- Nije tako lako vršiti smanjivanje broja zaposlenih a da se pri tome ne dovede u pitanje tehnološka održivost procesa, da se ne dođe u situaciju da iza onih koji su spremni da idu u penziju ostanu nepopunjena mesta za koja nema dovoljno kvalifikovanih, iskusnih ljudi - rekao je Vujović.

Taj problem se, kako je objasnio, može prevazići na više načina, između ostalog prižanjem mogućnosti pojedinim ljudima da i posle 60 ili 65 godina života produže da rade, što bi bilo zasnovano na argumentovanim odlukama menadžmenta.

Vujović je kao primer naveo da se prošle godine u Ministrarstvu finansija išlo sa smanjenjem od oko 750 zaposlenih na broj od oko 10.000 ljudi, na osnovu takozvanih linearnih metoda.

- Sada imamo i horizontalnu i vertikalnu analizu koja pokazuje da na nekim mestima treba povećati broj ljudi, kao što je budžetska inspekcija, kao što je interni odit, mesta koja su jako važna za kvalitet funkcionisanja Ministarstva finansija, a da neke sektore treba izmestiti i time otvoriti prostor za druge, dok druge treba smanjiti - istakao je ministar.

Misija Međunarodnog monetarnog fonda je po tom pitanju, kako je rekao, zauzela jednu vreoma razumnu poziciju.

- Oni kažu, ne želimo da vas pritiskamo, vidimo da ostvarujete ono što je najvažnije a to je iznos troška plata u budžetu. Tu se mi držimo pravila koja smo dogovorili - rekao je ministar.

Vujović je naveo da MMF očekuje da ćemo, u saradnji sa Svetskom bankom, u funkcionalnim analizama, koje su već urađene, i u onima koje će se tek raditi sami proceniti gde postoje mogucnosti da se celi sektori ukinu, da se neke agencije ukinu ili spajaju, ocenivši da je "to pravi put za budućnost".

Na primedbu da privreda očekuje bolju poresku upravu, on je podsetio da je pre godinu dana urađen program transformacije i detaljan snimak svih pozicija u preko 180 kancelarija po Srbiji i da se došlo do predloga da će ciljni broj kancelarija biti oko 35 u budućnosti.

- Prelaz sa tih 180 kancelarija na 35 biće postepen - rekao je Vujović.

Reforma Poreske uprave će, kako je objasnio, pored redefinisanja broja kancelarija i ljudi, obuhvatiti i promenu dosadašnje prakse, tako da poreski inspektor kada dođe na posao neće unapred znati gde će ići na teren, da li u firmu X, ili u firmu Y, čime se sprečava dogovaranje sa firmom koju obilazi, otklanja njihova subjektivnost u radu i uspostavlja kontrola koja inspektoru neće biti očigledna.

- Poreski inspektori moraju da pojačaju svoje stručne sposobnosti, da budu spremni da prave pravu, suštinsku kontrolu i reviziju pozicija firmi, a ne samo proveru fiskalnih račina, koja je važna, ali nije samo ona važna - poručio je Vujović.

(Telegraf.rs / Tanjug)