Bogosavljević: Beli listići odlučili izbore
"Boris Tadić bi pobedio u drugom krugu da je izlaznost bila kao u prvom. Odziv od oko tri miliona birača vodila je ka pobedi Tomislava Nikolića", kaže direktor "Ipsos stratedžik marketinga"
Srđan Bogosavljević, direktor "Ipsos stratedžik marketinga" ukazuje na to da u 3,1 milion onih koji su glasali u drugom krugu spada i oko 100.000 nevažećih listića, koji su "odlučili izborni rezultat".
Istraživanja "Ipsos stratedžik marketinga" pokazala su da bi kandidat DS-a Boris Tadić pobedio u drugom krugu predsedničkih izbora da je izlaznost bila kao u prvom krugu ili da je 20. maja glasalo za jednog od dva kandidata više od 3,1 milion građana.
Prema drugom scenariju, istraživanje je ukazalo da bi odziv od oko tri miliona birača vodio pobedi lidera naprednjaka Tomislava Nikolića.
- Broj ljudi koji su sigurno bili za promene, prema istraživanjima pre izbora, odnosno koji bi glasali za Nikolića, iznosio je od 1,44 do 1,55 miliona, što je broj glasova koje je on zaista i osvojio u nedelju. Vrlo je jasno bilo od početka da će mala izlaznost voditi pobedi Nikolića, a da će veći odziv odgovarati Tadiću - kaže Bogosavljević za "Danas".
Iako su se u medijima pre glasanja 20. maja objavljivale procene na osnovu podataka "Stratedžik marketinga", prema kojima je Tadić ubedljivo vodio u odnosu na Nikolića, Bogosavljević tvrdi da ova agencija "nije zvanično objavljivala podatke, već su mediji kao naručioci istraživanja puštali ono što im se čini interesantnim".
(D. Z. / Izvor: Danas)