SVI KVAROVI AVIONA VLADE SRBIJE: Evo zašto je let FALKONOM opasan po život za srpske ministre!

Avioni "falkon 50" i "lir džet" stari su više od dve decenije, a njihovi česti kvarovi mnogo puta su dovodila u pitanje život najviših predstavnika vlasti u Srbiji. Evo koji su sve incidenti sa avionom potresli Srbiju

Vladin avion "Falkon" kojim je predsednik Srbije Tomislav Nikolić jutros poleteo za Vatikan, prinudno se vratio na beogradski aerodrom zbog kvara na jednom motoru, a poseta Svetoj stolici je otkazana. Telegraf.rs vam skreće pažnju na sve dosadašnje kvarove Vladinog aviona!

Poslednja u nizu nezgoda za službenom letelicom srpske vlade dogodila se 14. februara 2013. godine. Kako je Telegraf.rs tada pisao, kriminalne grupe nameravale su da izazovu kvar na avionu kojim se iz Irske vraćao tadašnji pramijer Ivica Dačić.

DRAMA U VAZDUHU: Pokvario se avion kojim je Tomislav Nikolić leteo u Vatikan!

BIA je tada upozorila MUP o nastojanja kriminalnih grupa da izvrše diverziju na avionu kojim je premijer Ivica Dačić doleteo iz Dablina.

Takođe, u više navrata upozoravano je da su oba aviona Vlade Srbije, "falkon" i "lir džet", u kvaru, jer su stari više od dve decenije. Samo u poslednjih nekoliko godina brojni letovi državnih funkcionera su odlagani ili otkazivani.

Zbog kvara 6. decembra 2012. avion, kojim je Dačić trebalo da otputuje na Kipar, nije na vreme poleteo sa aredoroma "Nikola Tesla". Kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela.

ČIME LETI DRŽAVNI VRH: Svi kvarovi vladinih aviona

Problemi sa vladinim "falkonom" zabeleženi su i 19. novembra iste godine kada je tada prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić, kako su preneli mediji, zamolio šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana da srpskoj delegaciji, u kojoj je bio i ministar finansija Mlađan Dinkić, ustupi svoj avion, što je šeik prihvatio.

Avion se pokvario po dolasku u Ujedinjenje Arapske Emirate, a kako je Tanjugu tada rečeno u kabinetu vicepremijera, članovima srpske delegacije pilot je rekao da postoji problem sa elektronikom letelice, kao i da je najverovatnije u pitanju kvar autopilota.

Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i tadašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU sa pristupajućim zemljama i zemljama kandidatima za članstvo.

Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je tadašnji premijer Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.

Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uređajima za sletanje po magli delegacija umestu u Prag morala da sleti u Karlove Vari.

Avgusta 2010. godine prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru "falkona", a pošto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.

U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari otklonili.

Tadašnji ministar policije Ivica Dačić, kako su pisali mediji, izbegao je incident u aprilu 2011. godine jer je kvar na "falkonu" otkriven uoči poletanja sa aerodroma u Budimpešti, gde je on boravio u zvaničnoj poseti.

Prema podacima avio-službe Vlade Srbije "lir džet 31a" proizveden je 1991, a "falkon 50" 1981. godine.

(Telegraf.rs)