Mihajlović: Biće novca samo za Beograd na vodi i Železnice Srbije!
- Definisali smo prioritne projekte - za Železnicu to su projekti iz ruskog i češkog kredita, modernizacija, elektrifikacija pruga i novi vagoni, rekonstrukcija pruga Beograd-Budimpešta. Prioriti su i projekat Beograd na vodi i gradnja autoputa. Za sva drugo neće biti novca i čekaće 2016 - rekla je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
Budžet Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije za 2015. biće za 10 milijardi dinara manji od ovogodišnjeg, kaže Zorana Mihajlović.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je za Radioteleviziju Srbije rekla da će biti realizovani samo prioritetni projekti, među kojima je modernizacija Železnice.
Prema rebalansu državnog budžeta za 2014. za Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture namenjeno je ukupno 24,7 milijardi dinara, što znači da će budžet Ministarstva u 2015. biti za oko 40 odsto manji.
- Definisali smo prioritne projekte - za Železnicu to su projekti iz ruskog i češkog kredita, modernizacija, elektrifikacija pruga i novi vagoni, rekonstrukcija pruga Beograd-Budimpešta. Prioriti su i projekat Beograd na vodi i gradnja autoputa. Za sva drugo neće biti novca i čekaće 2016 - rekla je Mihajlovićeva.
Ministarka je najavila i da komisija za izbog direktora Železnica Srbije završava razgovore sa kandididatima. "Železnice će dobiti novog direktora do kraja godine", rekla je Mihajlovićeva.
Ona je rekla Srbija mora da razmišlja o alternativnim pravcima snabdevanja gasom poput povezivanja gasovoda Niš-Dimitrovgrad sa Turskom.
- Skladište u Banatskom dvoru i postojeći pravac snabdevanja gasom mogu kratkoročno da obezbede stabilnost, mada ne 100 odsto. Mi treba da se ponašamo kao da Južnog toka neće biti i da za narednih 10 do 15 godina razmišljamo o alternativama u snabdevanju gasom - rekla je ona.
Mihajlović je rekla bi nakon izrade projektne dokumentacije, gasovod između Niša i Dimitrovgrada, kao interkonekcija ili dvosmerni gasovod koji povezuje gasne mreže Srbije i Bugarske, mogao da bude sagrađen za dve i po godine.
Oko deset odsto gasnih potreba Srbije zadovoljava domaća prozvodnja dok se ostatak gasa uvozi iz Rusije.
(Telegraf.rs/Tanjug)