Ovo vam meteorolozi neće reći: Evo kolika je stvarno temperatura kada je napolju zvanično - NULA STEPENI (FOTO)

Ono što vam meteorolozi neće reći jeste: ako je napolju temperatura vazduha nula stepeni kolika je stvarno temperatura vašeg sedišta u automobilu parkiranom na ulici, temperatura volana, šoferšajbne, ali i temperatura asfalta po kojem hodate... Mi vam to otkrivamo

Dvadeset peto februarsko jutro ove godine donelo je Srbiji temperature vazduha koje su se kretale od gotovo minus 20 na planinma do jedva jednog stepena u plusu u gradovima. U Beogradu je, u trenutku kucanja ovog teksta izmereno nula stepeni, dok je subjektivni osećaj - jedan stepen u plusu. Tako barem zvanično kažu meteorolozi u svojoj vremenskoj prognozi. Ali, ono što nije zvanično i što vam gotovo niko neće reći jeste - ako je napolju temperatura vazduha nula stepeni kolika je stvarno temperatura vašeg sedišta u automobilu parkiranom na ulici, temperatura volana, šoferšajbne, ali i temperatura asfalta po kojem hodate...

Mi vam to otkrivamo.

Foto: Telegraf

Uz pomoć laserskog merača temperature, prvo smo izmerili put kojim pešaci šetaju, a vozači prolaze svojim automobilima. Dok je temperatura vazduha koji udišemo bila nula, evo koju je temperaturu puta pokazao merač  - minus 5,3 stepeni celzijusa.

Foto: Telegraf

Složićete se, to je poprilično hladnije, a onda možete samo da zamislite kolika bi bila temperatura snega, da kojim slučajem možemo da ga izmerimo dok je napolju nula. Naravno, i to smo izveli, a verovali ili ne, sneg je pokazao temperaturu od minus 7,2 stepena.

Foto: Telegraf

Stigli smo do parkiranog automobila, koji je čitavu noć proveo smrzavajući se na ulici, pa smo izmerili koja je temperatura njegovog "odela", a krenuli smo od "nosa" (haube) i on je pokazao - 1,8 stepeni u plusu. Dakle, hauba je uspela da akumulira toplotu i izmeri temperaturu nešto višu od ona vazduha.

Foto: Telegraf

Potom smo prešli na šoferšajbnu, a temperatura na njoj je bila za gotovo 3 stepena celzijusa niža od temperature haube.

Foto: Telegraf

Ipak, na kraju smo izmerili i ono najvažnije za sve vozače, a to su temperatura sedišta na koje moraju da spuste svoj zadnji deo tela, kao i temperatura volana koji moraju da drže u ruci. I evo koji smo rezultat u celzijusima dobili:

- sedište: 2, 5 u plusu

- volan: 1,4 u plusu

Foto: Telegraf
Foto: Telegraf

Ako smo uspeli da vam makar malo pomognemo, "nema na čemu", a ukoliko vas zanima kolika je stvarno temperatura leti, dok zvanični podaci kažu da je "37 u hladu", pročitajte i tekst ispod. Samo, znajte, za razliku od zimske idele na nula stepeni, leti je razlika drastična od onog što je zvanično i onog što je stvarno... Razlika je gotovo - paklena.

OVO VAM METEOROLOZI NEĆE REĆI: Izmerili smo temperaturu crnog i belog automobila. Šokiraćete se kolika je razlika, dok je napolju 37 stepeni

I koja god temperatura bila, zapamtite - tamo negde uvek postoji nemesto mnogo hladnije, ali i mesto mnogo toplije od vašeg na kojem se trenutno nalazite. Možda je najbolje rešenje da pronađete nekog koga ćete voleti danas, i ko će vas voleti, jer onda je svaka temperatura - idealna.

Pročitajte i ostale vesti iz rubrike - NECENZURISANO.

(Telegraf.rs/A.Jovanović)