Sukob medijskih giganata: RTS odbio da pusti reklamu SBB-a, Bujošević tužio Šolaka zbog krađe programa

RTS navodi da po zakonu imaju pravo da ne objavljuju oglase ukoliko imaju elemente konkurentske televizije

RTS i generalni direktor javnog servisa Dragan Bujošević i "Junajted grupa" (UG) sa Draganom Šolakom na čelu ušli su u otvoreni rat. Sukob dve medijske imperije izbio je pošto je javni servis prekinuo emitovanje reklame za EON internet platformu SBB kablovskog operatera, posredstvom kog UG posluje u Srbiji. Koliko je sukob ozbiljan, govori i to što će epilog dobiti na sudu jer je Bujošević tužio Šolaka zbog krađe programa.

Odluka o ukidanju reklame doneta je u četvrtak, a "Junajted grupa" oglasila se već sutradan tražeći da se poštuje njeno pravo da promoviše svoj proizvod kao i svaka druga kompanija.

Žestok odgovor potpredsednika Partizana direktoru RTS-a: Nemamo luksuz da budemo "Partizan-Srbija" i da novinar javnog servisa nosi naš dres na utakmici!

- "Junajted grupa" i SBB razočarani su iznenadnom, neočekivanom i suprotnoj poslovnoj praksi odlukom javnog servisa da obustavi emitovanje reklame za novi EON smart boks. Odluka RTS došla je bez obzira na to što je spot već emitovan tri dana na ovom kanalu - navela je Šolakova kompanija u saopštenju.

Ubrzo se oglasio i RTS navodeći da po zakonu imaju pravo da ne objavljuju oglase ukoliko imaju elemente konkurentske televizije, sadržaj konkurentskih programa ili koji nisu u skladu sa programskim usmerenjima RTS, dok "Junajted grupa", s druge strane, nema pravo da krade program RTS.

- Radio-televizija Srbije i "Junajted grupa" nemaju nikakav ugovor o distribuciji programa RTS na "Junajtedovoj" internet platformi EON. To znači da "Junajted grupa" krade program RTS, da se bavi piraterijom. Zato je RTS i tužio "Junajted grupu", zato je i na svojim programima obustavio reklamu za EON - poručili su sa javnog servisa.

Zanimljivo je da Jugoslav Ćosić, direktor programa N1, u vlasništvu SBB, pokušao da priču prebaci na politički teren. On je na Tviteru napisao da je RTS odluku o obustavi reklame navodno doneo neposredno nakon konferencije za medije predsednika Srbije Aleksandra Vučića i neugodnih pitanja novinara N1, mada je iz saopštenja RTS jasno da je reč o čisto ekonomskim interesima.

Da je tako, govori i to što trzavice na relaciji Bujošević-Šolak traju već duže od godinu dana, otkad je SBB sa prve pozicije na daljinskom upravljaču uklonio RTS 1 i stavio N1. Sukob je nastavljen početkom godine, pošto je Šolakova kompanija odbila da učestvuje na konkursu za distribuciju programa javnog medijskog servisa u inostranstvu, smatrajući ga nezakonitim i suprotnim poslovanju javnog servisa, koji teži da bude dostupan što širem auditorijumu.

SBB je inače krenuo u otvorenu kampanju protiv RTS, pa na jednom srpskom portalu svoj novi proizvod reklamira rečenicom "Pogledajte spot za svetski nagrađenu TV platformu koji je samo RTS odbio da emituje".

S druge strane, u RTS su tvrdili da SBB koristi monopolski položaj i da hoće da natera RTS na potpisivanje po njega nepovoljan ugovor. Iz "Junajted grupe" i javnog servisa nismo dobili odgovore. Na našu poruku nije odgovorio ni Dragan Bujošević.

(Telegraf.rs/Republika)