Oglasio se i ministar kulture posle navodne cenzure izložbe, a ovo su novi detalji o "strategiji" KIC-a u Parizu

Izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe" navodno je uklonjenapod izgovorom da bi njen sadržaj mogao biti neprijatan za zvanice iz NATO zemalja

Ministar kulture i informisanja Srbije Vladan Vukosavljević izjavio je danas da će, ako se pokaže da su tačne tvrdnje da je deo izložbe slika u Kulturnom centru u Parizu povodom 20 godina od početka NATO bombardovanja SRJ privremeno uklonjen, tražiti odgovornost svih koji su doveli do toga.

- Insistiramo da se što pre utvrde činjenice, odnosno da se potvrdi ili opovrgne spekulacija u javnosti u vezi s tom temom i kada činjenice budu utvrđene, ako je došlo do bilo kakve vrste cenzure izložbe eminentnih umetnika, tražićemo odgovornost svih učesnika u lancu odlučivanja koji su doveli do te žalosne činjenice - naglasio je ministar na konferenciji za novinare posvećenoj konkursu "Gradovi u fokusu".

Izložba posvećene posledicam NATO agresije Foto: Nataša Pejin

On je podvukao da su sve informacije vezane za uklanjanje dela izložbe u Kulturno-informativnom centru Srbije u Parizu za sada na nivou spekulacija, jer nemaju još uvek zvaničnu informaciju, odnosno da još nijie stigao odgovor iz KIC-a u Parizu.

Vukosavljević je podsetio da je za Centar Srbije u Parizu zaduženo Ministarstvo spoljnih poslova preko Ambasade Srbije u Parizu, dok je Ministarstvo kulture i informisanja zaduženo samo za program koji se tamo odvija.

KAKO SU MOGLE DA SMETAJU OKAČENE SLIKE?

Izložba "Srbija 1999. godine - 20 godina posle - dok su padale bombe", koja je navodno privremeno uklonjena 26. marta pod izgovorom da bi njen sadržaj mogao biti neprijatan za određene zvanice koje su te večeri prisustvovale koktelu, odnosno predstavnike ambasada zemalja članica NATO-a, deo je programa zvanično odborenog od strane Ministarstva kulture i informisanja Srbije.

Goli zidovi Kulturnog centra Foto: Nataša Pejin

U programu TV Prve direktor KIC-a Radoslav Pavlović izjavio je kako su slike samo privremeno sklonjene, jer su smetale projekciji, ali kako su već juče vraćene.

Ipak, Nataša Pejin, PR KIC-a, koja je o svemu i obavestila javnost, ističe da je ovakav odgovor strateški dat.

- Tokom postavljanje izložbe dva velika platna sa dva lica (dakle četiri slike) okačene su o plafon i blizu sredine sale. Sala na spratu ima više funkcija, galerijsku, koncertnu, projekcija filmova itd... Kada je ekipa Istorijskog muzeja postavila platna na taj način, sa dr Dušicom Bojić, direktorkom Istorijskog muzeja Srbije, dogovoreno je da kada bude projekcija ta dva centralna platna podignemo, a posle toga spustimo. Večeras imamo projekcije filmova i Lale Pavlović se dosetio kako da "doaka" i pokaže kako je to normalna stvar da se skidaju platna - ističe ona za Telegraf.

Kako bi smetale okačene slike? Foto: Nataša Pejin

Direktorov odgovor ne objašnjava zašto su slike skinute i sa zidova, gde nikako ne bi mogle da smetaju programu koji se u tom trenu održavao.

Redakcija portala Telegraf.rs obratila se juče tokom dana i KIC-u i ambasadi Srbije u Parizu, ali se do objavljivanja ovog teksta niko od njih nije oglašavao.

(D.D.S./Tanjug)