Da li ste znali da je Pavle Vuisić na snimanju udario Batu Stojkovića daskom po leđima uz reči "Ovo sam čekao 20 godina"?

Mnoge od čuvenih scena iza sebe kriju posebnu istoriju i priču koju možda niste znali

Filmovi snimani na prostoru bivše Jugoslavije pre i neposredno nakon građanskog rata danas uživaju status kultnih. Narod im se rado vraća, uvek iznova, a omiljene scene, likovi ili replike i danas se prepričavaju.

Mnoge od čuvenih scena iza sebe kriju posebnu istoriju i priču koju možda niste znali. Otkrivamo vam kako su zapravo nastalii najkultniji kadrovi jugoslovenske kinematografije.

NACIONALNA KLASA

Ljubavna scena u kojoj igraju Dragan Nikolić i tada maloletna Maja Lalević Piščević u filmu Gorana Markovića nastala je zahvaljujući legendarnom Gagi.

Naime, Maja je igrala Gaginu devojku Senku i to joj je bio prvi susret sa kamerama. Imala je dečka koji je radio na filmu i tako je dobila ulogu. Kaže da je često grešila, ali da je Dragan njene greške pripisivao sebi.

- Trenutak od koga sam se najviše plašila bila je naša scena u krevetu. Do poslednjeg momenta sam se nadala da će Goran iz nekog razloga da odluči da je ipak izbaci iz scenarija shvativši da ja ne mogu da je odigram. A onda je došao taj dan. Gaga, koji se inače ponašao prema meni kao da mi je i brat i tata i najbolji prijatelj, tog dana je prevazišao sebe - rekla je Maja.

Gaga je prvo tražio da svi osim snimatelja napuste sobu, a onda kad su ostali sami, napravio je takvu atmosferu da nije ni primetila kada su zapravo snimili scenu. Toliko ju je zasmejavao, golicao, pričao neviđene viceve i anegdote, da se s mukom suzdržavala kako bi ozbiljno izgovorila tekst kad se uključe kamere.

LEPA SELA LEPO GORE

Film Srđana Dragojevića iz 1995. godine po mnogo čemu je poseban. Sniman je na samo par kilometara od ratišta, okupio brojna jaka glumčka imena i pričao tešku priču za koju je tada bilo možda isuviše rano, s obzirom na okolnosti.

Ipak, jednu od ljudima najdražih scena nije odigrala neka od glumačkih zvezda, već pevačica Milica Ostojić - Mica Trofrtaljka.

Mica je igrala prostitutku Đanu, a njene replike "Vid ćune, prava pionirska" i "Šut ba, erotika", ušle su u legendu.

- Otišla sam na snimanje kod Prijepolja. Scenu sa detetom (kojeg je igrao Miloš Đurić) bilo je teško snimiti i nekoliko puta smo vraćali jer se dečak plašio i svaki put kad bih morala da mu skinem pantalone on bi bežao. U jednom trenutku, Srđan mu je rekao 'Mali, ima da slušaš šta ti Mica kaže ili ću te pretući' i tada smo snimili scenu", kaže Mica, koju ljudi i dan-danas pamte po replikama iz filma i dobacuju joj na ulici ili pijaci.

MARATONCI TRČE POČASNI KRUG

Za vreme snimanja legendarnog filma "Maratonci trče počasni krug" odigrala se smešna epizoda iza kampera. Danilo Bata Stojković igrao je Lakija Topalovića, a Pavle Paja Vuisić njegovog oca Milutina. Svi su znali da je Bata bio veliki perfekcionista koji je uvek tražio da odmah pogleda ono što je snimljeno i ako nije bio zadovoljan, tražio da se snimanje ponovi.

Paja je, pak, uvek snimao scene samo iz jednog pokušaja, eventualno dva i svi su znali da treći put neće hteti. Kada je došao red na snimanje scene u kojoj Paja treba da udari Batu daskom, Bata je bio dosta zabrinut, iako je znao da je daska napravljena od veoma mekane balze, koja se i inače koristi za snimanje takvih scena. Tražio je da se daska nekoliko puta isproba na jednom od radnika na setu, Đoki, momku koji je bio "devojka za sve".

Đoka je tako nekoliko dana zaredom dobijao daskom po glavi i stalno je tvrdio da je daska ipak tvrda. Bata nije hteo da snima, pa se scena stalno odgađala. Pavle mu je zato rekao da će malo prerezati dasku i slomiti je rukama te da ga tako skoro neće ni dodirnuti. To su i uradili, rez na dasci premazali su voskom da se ne bi video, a Bata je konačno pristao na snimanje.

Međutim, Paja je neposredno pre snimanja okrenuo dasku i svom snagom opalio Batu po leđima onom stranom koja nije bila presečena. Daska je pukla od siline udarca, a snimatelj je viknuo: "Okrenuo si dasku naopačke!"

"Nije naopačke, dvadeset godina čekam ovo. Neka sada vidi je li tvrda balzovina, mamu mu njegovu", rekao je Pavle i napustio kadar.

KARAULA

Uloge poručnika Pašića nedavno se prisetio Emir Hadžihafisbegović, jedan od najpoznatijih glumaca iz Bosne i Hercegovine..

Partner u "Karauli" bio mu je Sergej Trifunović, sa kojim je morao da se tuče.

- Uloga je bila prezahtevna. Na kraju mi je Sergej Trifunović slomio dva prsta na snimanju scene kada se tučemo na kraju. Voleo bih da je neko ko misli da je glumcima lako, bio na snimanju filma 'Karaula', pogotovo četiri noći pod kišom, odnosno cisternama koje prave kišu, a mi obučemo ronilačka odela pa preko uniformu, pa tuča po blatu. 'Karaula' je bila fizički teška za rad - rekao je glumac.

KO TO TAMO PEVA

Božidar Bota Nikolić, direktor fotografije pomenutog filma, nedavno je otkrio kako je ljubavna scena, koju su odigrali Neda Arnerić i Slavko Štimac, a u kojoj se replika izgovara, ubačena naknadno.

- Otišao sam u bioskop i konstatovao da je ljubav ono što privlači publiku. Dušku sam rekao da u scenario za film 'Ko to tamo peva' mora da ubaci ljubavnu scenu. On je napravio lik Nede Arnerić i Slavka Štimca. Duško je tek posle napisao i ono čuveno 'I tata bi, sine'. Pre toga nije bilo ljubavi u našem filmu - izjavio je Nikolić.

Čuvena scena uticala je na život Nede Arnerić.

- Živela sam pored osnovne škole i to je bilo naporno. Klinci su za mnom vikali 'I tata bi, sine'. To me je nerviralo, ali sad mi je kompliment - otkrila je Neda Arnerić.

I njen partner iz filma ima slična iskustva.

- Bilo je uvek toga, i dan-danas je tako! To je svima simpatično, jer nije zlobno. Ljudi pamte te neke duhovite, a zovu ih kultnim replikama iz filmova. Ali, to je prihvatljivo - zaključio je Štimac.

(Telegraf.rs/B92)