Sporna skulptura izbačena sa izložbe u Kulturnom centru Srbije u Parizu, kustos kriv za sve
Delo o kome je reč nije se nalazilo u vizuelnoj dokumentaciji priloženoj uz konkursni materijal, te stoga odgovornost za njegovo pojavljivanje u izlogu KIC Srbije, pripada isključivo kustosu izložbe i direktoru Centra
Na intervenciju Ministarstva kulture i informisanja, juče popodne, iz izloga Kulturno informativnog centra Srbije u Parizu, uklonjen je artefakt koji je izazvao kontroverze u srpskoj dijaspori, ali i u domaćoj javnosti.
Ne ulazeći u prostor slobode umetničkog koncepta, Ministarstvo kulture i informisanja smatra da takva vrsta sadržaja nije prikladna za KIC u Parizu i predstavljanje jedne države u svetu. Prostora za takve umetničke provokacije ima dovoljno.
Predmetnu izložbu srpskog savremenog stvaralaštva pod nazivom „Kraj i početak“, umetničke grupe „Dimenzija“, podržala je komisija Ministarstva kulture i informisanja koja predlaže programe za KIC, koja je radila u sastavu: dramaturg Boban Jevtić, istoričar umetnosti Ana Bogdanović, istoričar umetnosti i kustos Una Popović, istoričar Stanislav Sretenović i pijanista Jovanka Višekruna.
Komisija je u svojoj odluci navela: „Projekat ima visok stepen reprezentativnosti na međunarodnom planu i doprinosi razumevanju ideje i jezika savremene umetnosti mladih autora iz Srbije“.
Ipak, delo o kome je reč nije se nalazilo u vizuelnoj dokumentaciji priloženoj uz konkursni materijal, te stoga odgovornost za njegovo pojavljivanje u izlogu KIC Srbije, pripada isključivo kustosu izložbe i direktoru Centra.
Ministarstvo kulture i informisanja smatra da izlaganje takvog dela nije u duhu zamišljene i pravilno shvaćene misije i zadatka KIC u Parizu, te ovaj događaj smatra propustom u radu kustosa izložbe i odgovornih u ovoj ustanovi kulture i neprijatnim incidentom, koji nije trebalo da se dogodi.
(Telegraf.rs)