Predstave Pijani i Jesenja sonata u Ateljeu 212 (FOTO)
Autor scenografije je Aleksandar Denić, a kostima Maja Mirković
"Pijani" su filozofska komedija o otkrivanju i samospoznaji koja sadrže opomenu i poziv svima nama da se više ne bojimo i da se konačno prepustimo životu: da prestanemo da se plašimo da volimo, da opraštamo, da menjamo sebe i svet oko sebe.
U predstavi igra skoro čitav ansambl Ateljea 212: Dara Džokić, Svetozar Cvetković, Bojan Žirović, Jelena Đokić, Nenad Ćirić, Branka Šelić, Nebojša Ilić, Isidora Minić, Branislav Trifunović, Jelena Petrović, Dejan Dedić, kao i mladi glumci: Marta Bjelica, Vuk Jovanović i Strahinja Blažić.
Autor scenografije je Aleksandar Denić, a kostima Maja Mirković.
JESENJA SONATA
U Ateljeu 212 u toku su probe nove predstave i JESENJA SONATA, jednog od najznačajnih filmskih i pozorišnih stvaralaca 20. veka, švedskog reditelja, velikog filmskog umetnika, scenariste, dramatičara i producenta – Ingmara Bergmana, u režiji Jagoša Markovića. U jublarnoj sezoni kada Atelje 212 obeležava 60 godina svog potojanja, ova predstava radi se u saradnji sa festivalom Grad Teatar Budva koji ove godine slavi 30 godina od osnivanja. Premijera je 4. jula u Budvi.
U predstavi igraju: Tanja Bošković, Branka Šelić, Mladen Andrejević i Jelena Petrović.
Scenografiju je osmislio Jagoš Marković, a kostime Maria Marković.
JESENJA SONATA nastala je 1978, a govori o svetski poznatoj pijanistkinji Šarloti, koja je porodični život podredila karijeri, naročito svoj odnos sa ćerkom. Posle sedam godina neviđanja, Šarlota odlučuje da se odazove Evinom pozivu da je poseti i provede sa njom neko vreme, ne znajući da će u njenom domu sresti i svoju drugu ćerku Helenu, koja je psihički bolesna i gotovo nesposobna da normalno komunicira. Napetost između majke i ćerke raste, jer je Šarlota ljubomorna zbog toga što je Eva mnogo snažnije povezana sa Helenom nego s njom.
U toku drame otkriva se da je Eva bolesna i zbog potpunog nedostatka majčine ljubavi. Napetost dostiže vrhunac jedne noći kada se u razgovoru razotkriju godinama potiskivani događaji o kojima se u porodičnom krugu do sada nije govorilo. Ono što je trebalo da bude ugodan boravak u porodičnom okruženju, pretvoriće se u niz razgovora preko kojih će majka i ćerka pokušati da razreše godinama potiskivane probleme, koji su prouzrokovali stalni osećaj nedostatka ljubavi i razumevanja.
Iako je pre svega ostao zapamćen kao jedna od najuticajnijih filmskih autora, Bergman se s jednakom posvećenošću bavio i teatrom.
(Telegraf.rs/ PR)