Evo kako je u poslednji čas izbegnuta tragedija u Hrvatskoj: "Jurio je s 200 putnika prema teretnom vozu"
U Hrvatskoj je u sredu ujutru u poslednji čas izbegnuta teška železnička nesreća. Putnici su oko 8,17 sati po voznom redu krenuli iz mesta Greda prema Lekeniku, odnosno prema Zagrebu.
Približavali su se stanici gde je teretnoj lokomotivi navodno otkazala glavna kočnica, prenosi portal 24sata.hr.
U toj teretnoj kompoziciji se dešavalo nešto potpuno kontradiktorno. Voz je bio otkočen, a u glavnoj vazdušnoj kočnici nije bilo vazduha. Tako nešto je moguće samo kod ozbiljnog kvara.
Inače ta kočnica funkcioniše tako da kad se iz nje ispusti vazduhk, kočnice se spuštaju na točak. Ovo je nezvanično ispričao čovek upućen u incident u kojem je u sredu ujutro sprečen sudar teretnog i putničkog voza u Lekeniku, mestu između Siska i Velike Gorice.
Putnici u niskopodnom putničkom voz, kojih je bilo oko 200, odjednom su se našli u po život opasnoj situaciji.
"U Gredama smo ušli u voz i vozili se normalno neko vreme. Onda su nam pre Lekenika rekli da prema nama ide teretni voz, zbog čega moraju da ugase napon na našem kako se ne bismo sudarili. Sad stojimo usred neke šume, sedimo i čekamo u vozu. Rekli su nam da će po nas doći autobus, ali je put dosta daleko odavde", ispričala je jedna čitateljka, koja je bila u vozu.
Kako su izvestili iz HŽ infrastrukture, teretni voz HŽ Carga krenuo je oko 8,20 sati iz stanice Lekenik prema Gredi, odnosno u smeru Siska i nije se zaustavio na znaku "stop".
"Zaposleni HŽ Infrastrukture, nakon što su videli šta se dogodilo, pravovremenom reakcijom isključili su napon na kontaktnoj mreži te se voz zaustavio. Zaustavio se tad i putnički voz", naveli su iz HŽ Infrastrukture.
Kako su pojasnili železničari, radilo se o sigurnosnoj proceduri u kojoj je zaposleni na stanici odmah nazvao centar koji je na deonici isključio struju.
"Oni se odmah javljaju na poziv i gase deo koji želite u roku od nekoliko sekundi. I ne pitaju o čemu je reč jer su životi i imovina u pitanju. Tek kasnije objašnjavate šta je bilo", rkao je jedan železničar.
Kako zaznaju mediji između između dve kompozicije je bilo manje od 500 metara na pravini.
Mario Grbešić iz Sindikata saobraćaja vozova Hrvatske rekao je kako se i u ovom incidentu dokazalo koliko je važno ulagati u zaposlene. Pohvalio je reakciju nadležnog zbog koje je jedina nastala šteta - kašnjenje vozova.
(Telegraf.rs)