Crna Gora uvodi tranzitnu taksu za primorje! Slaće automobile na Trebinje?

S. Ž.
Vreme čitanja: oko 3 min.
Foto: Philippe Lissac / Godong / Universal images group / Profimedia

Namere Vlade Crne Gore da uvede tranzitnu taksu na crnogorskom primorju za automobile koji deonicu puta od Debelog brijega do Sukobina koriste za tranzit, Žarko Radulović, predsednik Crnogorskog turističkog udruženja i suvlasnik hotelske grupe Montenegro Stars, pozdravlja i smatra jednom od retkih odluka koja zaslužuje aplauz.

Ovom odlukom bi se rasteretio koridor koji ide uz obalu i stimulisali bi se turisti koji su kroz Crnu Goru samo u tranzitu da koriste trasu koja od Trebinja, preko Nikšića i Podgorice, vodi ka Božaju.

„Apsolutno podržavam ovu odluku. To je jedna od retkih odluka koja zaslužuje aplauz. Leti, tokom dva najkritičnija meseca, tranzit stvara haos. Ne smemo zanemariti ni ekološki aspekt – toliki broj automobila koji prolazi i vraća se preko teritorije Crne Gore ugrožava obalu, koja je već prenapučena gostima. Takođe, uništava infrastrukturu sa tolikim brojem vozila“, ocenio je Radulović.

On podseća i na lošu sliku koju zbog saobraćajnih gužvi imaju turisti koji su prethodnih godina boravili u Crnoj Gori. Problem u saobraćaju eskalirao je do te mere da su turisti radije odlučivali da ostanu na jednoj lokaciji nego da pokušaju da obiđu primorje i upadnu u nezapamćene kolone automobila, gubeći dragoceno vreme.

„Donosi i treću štetu koju je teško izračunati, a to je loša slika koja postoji kod velikog broja gostiju koji su prethodne dve godine boravili u Crnoj Gori i koji su rekli da tu destinaciju treba izbegavati u julu i avgustu – upravo zbog ogromnih gužvi i nemogućnosti da se iz tačke A stigne u tačku B za tri sata, iako bi normalno putovanje trajalo 20 minuta. Zato apsolutno podržavam ovu inicijativu jer ona može značajno pomoći da se rastereti koridor uz obalu – Debeli brijeg, Kamenari, trajekt, Tivat, Budva, Bar, Ulcinj i dalje ka Albaniji“, napominje Radulović.

Iako je zagovornik uvođenja tranzitne takse na primorju, Radulović je oprezan i smatra da sve treba pažljivo odmjeriti.

„To treba dobro proceniti da ne preteramo, ali taksa mora biti takva da stimuliše one koji kroz Crnu Goru putuju ka Albaniji i dalje da koriste severnu trasu. To je ruta koja ide od Dubrovnika, preko Trebinja za Nikšić, pa preko Podgorice do Božaja. I ta trasa bi trebalo da bude besplatna“, ocenio je on.

Vlada Crne Gore je, na osnovu Informacije o potrebi izrade sveobuhvatne analize u cilju preispitivanja opravdanosti uvođenja tranzitne takse na primorju, koju je pripremilo Ministarstvo turizma, nedavno donela odluku o formiranju Radnog tima za utvrđivanje mogućnosti uvođenja tranzitne takse. Cilj ove mere je prevazilaženje jednog od najvećih dugogodišnjih problema tokom letnje turističke sezone – saobraćajnih gužvi na primorju, kako sa aspekta turista, tako i sa aspekta građana Crne Gore.

Članovi Radnog tima su predstavnici državnih organa nadležnih za turizam, saobraćaj, unutrašnje poslove, spoljne poslove, javnu upravu, prostorno planiranje, finansije, evropske poslove i pravosuđe.

Zadaci Radnog tima uključuju analizu zakonskih i podzakonskih propisa koji se odnose na bezbednost, ljudska prava, saobraćaj i digitalnu transformaciju, analizu intenziteta saobraćaja na crnogorskom primorju tokom godine, analizu saobraćajnih tokova na graničnim prelazima koji gravitiraju primorju u različitim periodima, koordinaciju aktivnosti sa lokalnim samoupravama i praćenje realizacije Plana rada. Izveštaj o realizaciji biće dostavljen Vladi Crne Gore na razmatranje i usvajanje, prenosi Analitika.

(Telegraf.rs / Analitika)