Milo do pre osam dana bio kapetan "Lastova": Brod je ispravan, ali da, rampa je već jednom pala
"Ne znam da li me više boli ova tragedija ili ona, kada mi je brat poginuo na brodu Perast 1991. Ja od nedelje nisam svoj ne mogu da shvatim da tih ljudi više nema", kaže Milo Sršen
"Pre osam dana sam se iskrcao sa Lastova i nisam mogao ni u najgorim snovima da pomislim da će mi prvi dani penzije proći ovako grozno. Ovo što se u nedelju dogodilo na Lastovu u Malom Lošinju je strahovita tragedija. Ne znam da li me više boli ova tragedija ili ona, kada mi je brat poginuo na brodu Perast 1991. Ja od nedelje nisam svoj ne mogu da shvatim da tih ljudi više nema", kazao je kapetan Milo Sršen, sa ostrva Mljet, koji je 14 godina bio kapetan "Lastova".
Razgovor je obavljen nakon tragedije u kojoj su tri mornara izgubila život, dok je četvrti prebačen u bolnicu pošto je na njih pala rampa prilikom pristajanja broda u luku.
Sršen kaže da je brod napustio u ispravnom stanju.
"Brod je sto odsto ispravan, ima sve papire, sve potvrde. Istini za volju, brod je star, ali je redovno održavan".
Šta je pošlo po zlu?
"Kako nisam bio na brodu ne mogu tačno da znam, ali pokušaću plastično da pojasnim o čemu se otprilike radi. Zamislite da izlazite iz svog automobila i da nogom zapnete za gumu oko vrata. I tada pokušate tu gumu rukama da vratite nazad, kako bi mogli da zatvorite ali u tom trenutku dune vetar i ona vama priklješti prste. Nešto slično, samo puno gore, dogodilo se i na Lastovu".
Diplomirani inžinjer brodogradnje Leo Jeričević je u razgovoru za "Slobodnu Dalmaciju" rekao kako se sličan slučaj dogodio pre desetak godina u Veloj Luci, kada je "Lastovu" takođe pala rampa (Jeričević je po sećanju od pre deset godina rekao da se radilo o krmenoj rampi, ali ga je kapetan Sršen ispravio).
"Jeste, tada sam ja bio kapetan "Lastovu." Samo nije pala krmena rampa već isto provena. Radi se o hidrauličnoj rampi koja se namotava na bubanj. Sajla se u jednom trenutku počela odmotavati na suprotnu stranu, isčupala je koloturnike iz plafona, pa je rampa pala s visine od oko 1,5 metara. Hvala Bogu nije bilo povređenih".
Na dan odlaska kapetana Sršena u penziju u Lošinju su trubili vapori i barke, bila je i pokoja suza jer legendarni kapetan Milo nakon više od 43 godine navegacije na Jadroliniji, i manjim delom na Jugoliniji otišao u zasluženu penziju.
Samo nekoliko dana kasnije u istom tom Lošinju tuga, neverica i šok zbog tragedije koja je riječku "Jadroliniju", ali i kompletno hrvatsko pomorstvo zavila u crno.
(Telegraf.rs)