Profesor Saobraćajnog fakulteta u Hrvatskoj osudio ministra odbrane: "Teško i bahato prekršio je propise"
Objavio je i tri, kako kaže, pouke iz ove nesreće
Željko Marušić s Fakulteta saobraćajnih nauka komentarisao je jutrošnju nesreću u kojoj je u sudaru s automobilom koji je vozio ministar Mario Banožić poginuo 40-godišnjak iz Privlake. Prema još uvek nezvaničnim informacijama i izjavama svedoka, Banožić je u 6:15 ujutro, dok je išao u lov, autom preticao kamion po gustoj magli i frontalno se sudario s kombijem koji je dolazio iz suprotnog smera, piše Index.hr.
"Ministar Banožić je pretičući, ne obilazeći kombi, ušao u makaze te se na suprotnoj traci automobilom sudario s nadolazećim kombijem", kaže Marušić.
"O silini udara i magnitudi kršenja saobraćajnih propisa svedoči činjenica da je 40-godišnji vozač kombija poginuo, a vozač automobila teško je povređen. Ministar Banožić je teško, bahato kršio Zakon o sigurnosti saobraćaja na putevima jer u uslovima otežane vidljivosti brzinu nije prilagodio uslovima te posebno jer se u uslovima otežane vidljivosti zbog magle upustio u preticanje kombija", tvrdi Marušić te dodaje: "Ako je iko bio edukovan o važnosti poštovanja saobraćajnih propisa, to je ministar Banožić."
Objavio je i tri, kako kaže, pouke iz ove nesreće.
"1. Bitno povećati izvesnost kažnjavanja! Za to je najvažnije puteve, posebno opasna mesta, premrežiti radarskim kamerama, uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (kaznu prvenstveno plaća vlasnik vozila) te provesti katarzu pravosudnog zakona, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti.
2. Kazne za neprilagođenu brzinu uslovima i nepropisno preticanje povećati sa 130 eura na 200 do 2000 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole od 3 do 12 meseci, ako se pritom izazove nesreća.
3. Javni dužnosnici svojim ponašanjem u vožnji i odnosom prema drugim učesnicama u saobraćaju trebaju biti pozitivan primer drugima", piše Marušić.
(Telegraf.rs)