Za smrt porodice Krstić u BiH niko neće odgovarati: Gabrijela (3) u sekundi ostala bez roditelja i brata
Tužilaštvo tvrdi da nije bilo utrkivanja, o čemu su lokalni mediji pisali u danima nakon strašne nesreće
Pre skoro godinu dana u strašnoj nesreći kod Mostara poginula je porodica Krstić. Tog 24. septembra u večernjim satima poginuli su Boris (35) i Marijana (34) Krstić i njihov 9-godišnji sin. Njihova ćerka Gabrijela (3) zadobila je teške povrede, ali je preživela. Porodica Krstić vraćala se s izleta.
Smrtno je stradao i Mate Primorac, vozač BMW-a X5.
Kako je tada pisao Avaz.ba, sumnja se kako je samu nesreću izazvao upravo Primorac, koji je nepropisno preticao na mestu gde je dozvoljena brzina 60 kilometara na sat, usled čega je udario u Mercedes za čijim je volanom bio Mile Doko (31), potom u BMW kojim je upravljao L.Š. (22) i na kraju svom silinom u Renault Scenic, u kojem je bila porodica Krstić, a kretao se iz suprotnog smera.
Prema pisanju Avaza, Primorac i Doko zajedno su bili na krštenju u jednom mostarskom restoranu, iz kojeg su se zaputili prema Čitluku i Međugorju, gde žive. Dodaju kako se spekuliše da je Primorac krenuo da pretiče Doku, ali da on to nije dopustio te je usledila trka. Doko je prošao nepovređen, a portal Hercegovina.info objavio je kako je Doki izmereno 2,5 promila alkohola u krvi.
Niko se neće teretiti
Juče je Kantonalno tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona objavilo da za smrt majke, oca i deteta niko neće odgovarati, prenosi Index.hr.
U uvodu saopštenja Tužilaštvo navodi kako su odmah preduzeli sve potrebne mere i sproveli istragu.
"Vezano za saobraćajnu nezgodu koja se dogodila dana 24.09.2022. godine, oko 20:00 sati, na magistralnom putu M-17 u mestu Buna-Zaton, južno od Mostara, u kojoj su učestvovala četiri putnička motorna vozila marke BMW X5, BMW 3, Mercedes i Renault Scenic, a posledicom koje nezgode su u vozilu Renault Scenic smrtno stradale 3 (tri) osobe inicijala B.K., M.K. i jedno maloletno dete, a u vozilu BMW X5 1 (jedna) smrtno stradala osoba inicijala M.P., te je više osoba zadobilo teške telesne povrede, Tužilaštvo HNŽ/K je stručno i na profesionalan način, odmah po saznanju, preduzelo sve zakonom propisane mere i radnje, pa je zajedno sa PU Mostar, PS za SP Mostar obavljen uviđaj na mestu događaja, saslušani brojni svedoci, pribavljena je neophodna dokumentacija, te sprovedena sva potrebna veštačenja (obdukcija tela smrtno stradalih osoba, veštačenje tehničke ispravnosti vozila, saobraćajno-tehnička, veštačenje alkohola u krvi, medicinska i ostala potrebna veštačenja), a sve s ciljem potpunog rasvetljavanja svih okolnosti koje su dovele do ove saobraćajne nezgode s tragičnim posledicama", stoji u birokratski napisanoj rečenici Tužilaštva.
"Na temelju uvida u kompletnu dokumentaciju prikupljenu od strane PU Mostar, PS za SP Mostar, te na temelju izjava svih saslušanih svedoka — učesnika saobraćajne nezgode koji su bili u mogućnosti dati izjave, kao i predstavnika oštećene porodice i na temelju svih sprovedenih veštačenja, odlučeno je da se neće sprovoditi istraga u ovom predmetu protiv M.P. zbog krivičnog dela 'Teška krivična dela protiv sigurnosti javnog saobraćaja' iz čl. 336. st. 2. krivičnog zakona Federacije Bosne i Hercegovine", piše Tužilaštvo.
M.P. je Mate Primorac koji je takođe poginuo u nesreći. Primorac je, kaže Tužilaštvo, nepropisno preticao.
U saopštenju navode da nikoga neće krivično goniti "iz razloga postojanja drugih okolnosti koje isključuju krivično gonjenje - smrt počinioca, odnosno zato što je M. P., iz Čitluka, koji je dana 24.09.2022. godine upravljao putničkim motornim vozilom marke BMW X 5 iz pravca Mostara u pravcu Čapljine, a da je preticanje otpočeo na mestu gde preticanje nije dopušteno i gde nisu postojali uslovi za sigurno preticanje, čijim nepropisnim radnjama preticanja je prouzrokovana saobraćajna nezgoda, a koji je neposredno nakon saobraćajne nezgode, nakon što je prebačen radi ukazivanja lekarske pomoći u Univerzitetsku kliničku bolnicu Mostar, u istoj i preminuo".
"Postupajuća tužiteljka je u toku postupka saslušala veći broj svedoka, detaljno u svojoj odluci opisala i analizirala njihove izjave, te cenila kako pojedinačno tako i u njihovoj međusobnoj povezanosti, a čiji sadržaj je detaljno naveden u predmetnoj Naredbi o neprovođenju istrage", kažu.
"Nije bilo paralelne vožnje"
Tužilaštvo tvrdi da nije bilo utrkivanja, o čemu su lokalni mediji pisali u danima nakon strašne nesreće.
"Iz iskaza svedoka-očevidaca proizlazi da nije bilo nikakve "paralelne vožnje" dva vozila iz suprotnog pravca, nego je bilo samo jedno preticanje i to u trenutku neposredno pred saobraćajnu nezgodu, na samom početku tunela ili u tunelu Zaton, gde je prema prostorno vremenskoj analizi početak lica mesta saobraćajne nezgode od tunela Zaton u kojem je započeto preticanje do mesta gde se zaustavilo vozilo BMW X5 na makadamskom proširenju", kažu.
"Oštećena strana je, putem punomoćnika - advokatske kancelarije, uložila pritužbu na odluku tužiteljke, koju je Kancelarija Glavnog tužioca uzela u razmatranje i istu zbog složenosti i teških tragičnih posledica nesreće, detaljno analizirao, ceneći sve sprovedene radnje tužiteljke, kao i pribavljenu dokumentaciju i prikupljene dokaze, te doneo odluku kojom je odlučeno da se navodi pritužbe ne mogu prihvatiti, odnosno, da nisu utemeljeni i potvrdio odluku postupajuće tužiteljke, a iz razloga postojanja drugih okolnosti koje isključuju krivično gonjenje počinioca-smrti počinioca", kažu.
"Na ovakvu odluku Ureda Glavnog tužioca, oštećena strana može se u roku od 30 dana od primanja iste, obratiti Federalnom tužilaštvu Federacije BiH, radi preispitivanja pravilne primene Krivičnog zakona Federacije BiH", dodaje se.
(Telegraf.rs)