Dronovi tragaju za trećim članom posade iz helikoptera koji je pao u Hrvatskoj: Stigli i mađarski istražitelji

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uzrok pada helikoptera još uvek nije poznat

Foto: Tanjug/HINA/Mario Strmotić

Mađarski helikopter Griffon, koji se nalazio na obuci u Međunarodnom središtu za obuku specijalnih vazdušnih snaga Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva, srušio se juče oko 12 sati u blizini Drniša, kod Pakovog Sela.

U padu helikoptera nastradala dva člana posade, za trećim se još uvek traga.

"Tu smo s dronovima i pretražujemo teren. U potrazi smo za trećim članom posade i tražimo pukotine, pa ćemo dojaviti MORH-u ako pronađemo još neke delove helikoptera. Dosta je nepristupačan teren", rekao je Mislav Čupić iz HGSS-a za HRT.

Istraga je u toku, a stigli su i mađarski istražitelji. Još se ne zna uzrok pada.

Direktor Međunarodnog središta za obuku specijalnih vazdušnih snaga Tomislav Pušnik na konferenciji za novinare juče u Zemuniku potvrdio je da su dva mađarska helikoptera na obuci bila u slično vreme.

"Poletanje je bilo u 10.05, jedan helikopter, 10.16, drugi helikopter. Dva mađarska helikoptera sprovodila su obuku u istoj pilotažnoj zoni", istaknuo je Pušnik na konferenciji za medije Ministarstva obrane RH u Zemuniku, na kojoj su bili i ministar obrane Mario Banožić, načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga RH admiral Robert Hranj i zapovednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) brigadni general Mihael Križanec.

Pušnik je istakao da je poslednji kontakt s posadom mađarskog helikoptera bio neposredno pre nego što je jedan od helikoptera krenuo natrag.

"Nema informacija šta je uzrok nesreće, ali ona se nije desio iz pilotažne zone, nego s povratka iz te zone na aerodrom", dodao je, a prenosi Index.

Da li su imali ažurirane mape?

Na pitanja novinara da li su piloti na obuci imali ažurirane mape za letenje, zapovednik HRZ-a, brigadni general Mihael Križanec, rekao je da bi trebalo da su bile ažurirane, ali i da je u letenju ispod 300 metara dužnost članova posade da posmatra vazdušni prostor.

"Ne možemo mi tu da upiremo prstom na nikoga. Pravilo je da vidite prepreku i izbegnete je. Kada ste na vidini od 300 metara ne možete da budete sigurni da ničeg nema u vazduhu", rekao je on na konferenciji.

Pušnik je dodao da MSAP TC ima mate na kojima su označeni svi dalekovodi i prepreke, među kojima su radio antene, elektrane, meteo antene.

"Oni su označeni, imamo te mape i svaka posada je dužna da se pripremi i vodi let u skaldu s tim", dodao je on.

Na novinarsko pitanje da li i "ziplajn", u koji se, prema nezvaničnim informacijama, zapleo helikopter, bio upisan na karte, Pušnik je rekao da se taj ziplajn nalazi u kanalu, bez da detaljnije objasni šta to znači.

"Koje god informacije mi imamo, mi ih unutra unesemo. Što se tiče ziplajna, on se nalazi tamo u kanalu, i mapa, tačno ima dalekovod jedan koji ide iznad toga, i to je ucrtano", rekao je.

(Telegraf.rs)