Hrvatski đaci će u školu ići od 8 do 17 sati: Šta mislite o ovoj ideji?
U okviru eksperimentalnog programa đaci će od jeseni ići u školu od 8 do 17 sati
Šest novih predmeta, više fizičkog, geografije, matematike i hrvatskog jezika, manje informatike, bez domaćih zadataka, neki su od detalja programa celodnevne školeu kojoj će školski dan trajati od 8 do 17 sati, a koju će od jeseni eksperimentalno provoditi 50 škola, predstavljenih juče u Ministarstvu nauke i obrazovanja Hrvatske, javlja index.hr.
Ministarstvo je predstavilo i objavilo Javni poziv osnovnim školama za podnošenje prijava za učestvovanje u eksperimentalnom programu "Osnovna škola kao celodnevna škola" koji će trajati četiri školske godine, a u njega će biti uključeni učenici od 1. do 8. razreda u 50 škola.
Interesantno je da je u anketi čak 73 odsto građana ovu ideju okarakterisalo kao katastorfalnu, dok je samo 27 onih koji misle da je dobra.
"Deca nam nedovoljno dugo borave u samim školama i onu poslednju poziciju moramo promeniti i promenićemo s konceptom celodnevne škole", kazao je ministar nauke i obrazovanja Radovan Fuhs predstavljajući program celodnevne škole.
Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Praktične veštine, Informacijske i digitalne kompetencije, Svet i ja, Drugi strani jezik - novi su predmeti koje će od jeseni slušati učenici 50 osnovnih škola koje uđu u ovaj eksperimentalni program.
Školski dan od 8 do 17, utvrđivanje gradiva s nastavnicima, nema potrebe za dodatnim časovima
Školski dan trajaće od 8 do 17 sati svaki dan. Obavezna nastava biće do 15 ili 15.30, u okviru toga učenici imaju topli obrok, a sledi drugi deo koji pohađaju učenici koji to odaberu, a to su vannastavne aktivnosti do 17 ili 17.30. Potom će slediti vanškolske aktivnosti koje ne pokriva školski budžet proračun i mogu biti eventualno sufinansirane na neki drugi način, rekao je Fuhs.
U okviru obavezne nastave je program podrške, potpomognutog i obogaćenog učenja u sklopu kojeg učenici s nastavnicima ponavljaju, razrađuju teme, utvrđuju gradivo koje su učitelji percipirali da nije dobro percipirano.
"To je onaj deo gde se odvija proces koji se odvijao kod kuće - pisanja domaćih zadaća, doatnih časova i slično", naglasio je ministar.
Povećanje satnice hrvatskog i matematike; drugi strani jezik obavezan
Satnica hrvatskog jezika i matematike u svim se razredima povećava za jedan čas nedeljno.
Priroda i društvo, koja se sad sluša od 1. do 4. razreda, odnosno Priroda koja se sluša u 5. i 6. razredu, postaju Prirodoslovlje, te će ga dva sata nedeljno slušati učenici od 1. do 6. razreda.
Učenici od 1. do 4. razreda dobijaju predmete Praktične veštine, Društvo i zajednica, te obavezan drugi strani jezik u 4. razredu koji se potom sluša do kraja osnovne škole.
Učenici koji neće ići na veronauku, moraće za izborni predmet da odabru Svet i ja i predavaće se dva sata nedeljno. Informatika se smanjuje na jedan sat nedeljno.
Povećava se i broj sati za Likovnu i Muzičku kulturu od 1. do 4. razreda, te Tehničku kulturu i Geografiju od 5. do 8. razreda. Povećava se i satnica fizičkog u 4. razredu, a taj predmet će, kako je najavljeno, predavati magistri kineziologije.
Za četiri godine u svim školama u Hrvatskoj
Nakon eksperimentalne provere, koncept celodnevne škole za četiri godine trebao bi da zaživi u svim školama u Hrvatskoj.
Ministar Fuhs istakao je da celodnevna škola daje mogućnost da svako dete bez obzira na njegov socio-materijalni status ili stepen obrazovanja roditelja ima jednake uslove u školama i da se izjednači količina znanja koju nastavnici prenose deci.
"Da skinemo s dnevnog reda potrebu dodatnih časova kod kuće, da povećamo kvalitet porodičnog života, s obzirom na to da neće biti domaćih zadataka, jedno kvalitetnije porodično druženje, ali i socijalizaciju među učenicima i decom, vršnjacima", objasnio je ministar.
(Telegraf.rs)