Ovo su hrvatski piloti koji su preživeli pad MiG-a
Na konferenciji za medije saopšteno je da su oba pilota imala oko 2.000 sati letenja u karijeri, kao i da se radi o izuzetno iskusnim pilotima
Pukovnik Zvonimir Milatović i oficir Ivan Lukan piloti su koji su se uspešno katapultirali iz MiG-a 21 pre pada u nenaseljenom šumskom području u blizini Voćina, u Virovitičko-podravskoj županiji, javlja Večernji list.
Piloti su u stabilnom stanju, van životne opasnosti i prevezeni su u bolnicu na lekarski pregled. Do pada aviona došlo je nešto pre 14 sati. Jedan pilot je sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter, pa su ga pripadnici HGSS-a uz pomoć meštana izvukli iz šume.
Reč je o iskusnim i odlikovanim pilotima. Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona, odlukom tadašnje predsednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. aprila 2017. godine odlikovan je medaljom "Izuzetni poduhvat".
On je 15. marta leteo MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor.
Međutim, zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspeo ponovo da upali motor i sleti u 91. vazduhoplovnu bazu na Plesu. Ivan Lukan rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998. godine, a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota.
Pukovnik Zvonimir Milatović istu medalju je dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao deo levog krila, tzv. zakrilica, na avionu MiG-21.
Njemu je odlikovanje dodelio tadašnji predsednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu veštinu upravljanja avionom u izuzetno teškim okolnostima, čime je izbegnut pad letelice, pa su zaštićeni životi ljudi i imovina.
Na konferenciji za medije saopšteno je da su oba pilota imala oko 2.000 sati letenja u karijeri, kao i da se radi o izuzetno iskusnim pilotima.
Zapovednik Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva, brigadni general Mihael Križanec izneo je detalje vežbe.
"U 13.44 smo dobili prvi signal da je jedan avion objavio poziv u nuždi. U 13.48 posada je objavila da će se katapultirati zbog problema s motorom", rekao je on na konferenciji.
Prvi helikopter s Lučkog je poleteo posle pola sata. Nakon 15 sati oba helikoptera uočila su oba padobrana. U 16.25 već su oba pilota bila u helikopterima.
Radi se o avionu remontovanom 2013. i 2014. godine. Oba pilota su iskusna i s impozantnim naletom.
"Jedan je imao 1800 sati ukupnog naleta, to je nastavnik letenja. Drugi pilot ima preko 2000 sati naleta", rečeno je na konferenciji.
(Telegraf.rs)