Sve više saobraćajnih nesreća u BIH izazivaju divlje svinje: Vozači se bune, žičana ograda ne pomaže

Vreme čitanja: oko 1 min.

Srećom, ozbiljnijih posledica po ljudske živote nije bilo

Foto: Telegraf/AP

Za kratko vreme na auto-putevima u BiH desilo se nekoliko saobraćajnih nesreća, a zajedničko im je da su uzrok bile divlje svinje.

Naime, životinje su izletele na ulicu, a vozači su naleteli na krda. Srećom, ozbiljnijih posledica po ljudske živote nije bilo.

Na upit Avaza o tome kako divlje svinje uđu na autoput, iz "Autocesta Federacije BiH" su odgovorili:

- Između mnogih uslova koji treba da se ispune prilikom projektovanja svake deonice prioritetni uslovi su bezbedonosni uslovi za korisnike auto-puta.

"Svakodnevno obilazimo zaštitnu opremu"

Kroz sagledavanje stvarnog stanja na trasama koje se projektuju, primenom pozitivnih zakonskih propisa, projektanti predviđaju svu potrebnu opremu na auto- putu kako bi se obezbedio zahtevan nivo sigurnosti. Između ostalog postavljena je sva potrebna signalizacija (horizontalna, vertikalna i promenjiva), postavljene su zaštitne žičane ograde, zaštitne odbojne ograde, ublaživači udara i slično, sa dimenzijama i gabaritima koji su definisani propisima za ovu vrstu opreme.

- Svu postavljenu zaštitnu opremu svakodnevno obilazimo i po uočenom oštećenju (uništavanje od neodgovornih pojedinaca, oštećenje od saobraćajnih nezgoda, oštećenja ograde od strane većih životinja) odmah se angažuje izvođač na redovnom i zimskom održavanju da izvrši sanaciju nastalog oštećenja - kažu iz "Autoceste Federacije BIH".

Prokopaju prolaz

U saopštenju se dodaje da zaštitna žičana ograda ne predstavlja maksimalnu zaštitu od divljih životinja.

- Zaštitnu žičanu ogradu divlje svinje, medvedi i veće životinje mogu da provale, dok psi, lisice, mačke prokopaju prolaz ispod žičanog pletiva i na takav način se nađu unutar zaštitnog pojasa auto-puta - kažu iz ove institucije.

Ova pojava nije nepoznanica i u svetu. Ukoliko se radnici i izvođači radova nađu u blizini mesta gde su životinje ušle u zaštitni pojas puta, vreme reakcije je kratko i često uspeju da spreče ovakve neželjene događaje. Međutim, ako izvođači obavljaju aktivnosti na udaljenom mestu, duže je i vreme reakcije.

(Telegraf.rs)