Počeo je dugo iščekivani 14. Weekend Media Festival

Ella Dvornik-Pearce, Nikola Dujmović, Stjepan Orešković, Ivica Kostelić – otvorili Weekend

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Weekend Media Festival, događaj koji privlači i ujedinjuje sve one koji su zainteresovani za trendove i novitete u svetu komunikacija i medija, započeo je u velikom stilu svoje 14. izdanje u staroj Tvornici duvana. U Rovinj su stigli domaći i strani stručnjaci iz područja komunikacija, odnosa s javnošću, marketinga i medija kako bi prokomentarisali nove trendove, razmenili ideje i uživali u predavanjima domaćih i svetski poznatih govornika.

Ovogodišnji 14. Weekend Media Festival otvoren je panelom pod nazivom Influenseri – trgovci uticajem, pod moderatorskom palicom televizijske voditeljke Marijane Batinić. Kakav sadržaj proizvoditi i kojim kanalima najbolje „prodavati“ otkrili su svetski putnik Kristijan Iličić, influenserke Ella Dvornik-Pearce i Erna Saljević i TikToker Dario Marčac. Svi su se usuglasili da je u radu influensera najbitnija društvena odgovornost kroz brigu o zajednici s kojom komuniciraju te da je za uspeh potrebno stvarati originalan sadržaj, odnosno biti autentičan s dobro promišljenim načinom delovanja.

Istovremeno je održan i razgovor u formatu One-on-One simboličnog naziva Od garaže do berze: Span - prvi IT izlaz na berzu, na kojem je predsednik Uprave Spana Nikola Dujmović predstavio poslovni put kompanije, govoreći kako od početaka poslovanja nisu odustali od zadanih ciljeva, bez obzira na ponašanje tržišta, istovremeno naglašavajući kako je ključ uspeha i dugovečnosti, pre svega, biti istrajan u vizijama i idejama.

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Na panelu Da ciljam u metu ili pucam iz sačmarice: 'special interest print' vs. 'mainstream print' čelni ljudi regionalnih informativnih medija razgovarali su o poslovanju mainstream i specijalizovanih medija. Da današnji mediji predstavljaju izuzetan potencijal za precizno ciljana nišna izdanja publici specifičnih interesa na temelju svoje veličine, odnosno prostora kojim raspolažu, složili su se svi učesnici - Renato Ivanuš, direktor Večernjeg lista, Ivan Buča, glavni izvršni urednik 24 sata i Josip Ašik, glavni osnivač i urednik American Chess Magazine-a, koji se štampa u Zemunu te potom distribuira pretplatnicima širom SAD-a. Njihovu razmenu stavova i ideja moderirao je Robert Čoban, predsednik Color Press Grupe.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Da je uplitanje države i zavisnost o istoj glavni problem kada je reč o pokretanju i vođenju poslovanja zaključili su Hrvoje Bujas, predsednik udruženja Glas poduzetnika, Mihael Furjan, predsednik Hrvatskog udruženja poslodavaca i Stjepan Orešković, većinski suvlasnik M+ Grupe, na panelu Preduzetnik: državni prijatelj broj jedan, koji je moderirao Mislav Šimatović, zamenik glavnog urednika Večernjeg lista. Panelisti su istakli kako imamo puno potencijala za napredak te da, uprkos tome, i dalje kaskamo za ostalim članicama EU, uz naglasak da moramo više investirati u menadžment i znanje, jer bez toga nema daljeg uspeha.

- Potrebno je ulagati novac u investicije, ne treba ga samo štedeti”, smatra Bujas, a slično razmišlja i Orešković. „Sasvim drugi svet u Hrvatskoj su kompanije i ljudi koji su uspeli na svetskom tržištu. Većina ih je potpuno nezavisna. Mi poslujemo na 59 tržišta, imamo 9000 zaposlenih, i više, nego svi naši prihodi vezani su uz multinacionalne kompanije, ne zavisimo o modelu koji vlada u Hrvatskoj“, izjavio je Orešković i zaključio da je za uspeh i prevladavanje bilo kakvih poteškoća najvažnije biti kvalitetno edukovan, uporan i svoj.

Foto: Marin Tironi/PIXELL

Na panelu PR je mrtav. Živio PR! Mario Aunedi Medek, predsednik Hrvatskog udruženja za odnose s javnošću, Berislav Jelinić, suvlasnik, direktor i glavni urednik Nacionala, Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe Represent System, Melita Župevc, starija konsultantkinja u Pristopu te Tomislav Krasnec, dopisnik Večernjeg lista iz Bruxellesa, uz moderiranje Marija Petrovića, predsednika Uprave Millenium promocije te osnivača Edward Bernays University Collegea, razgovarali su o današnjoj percepciji, odnosno utisku javnosti, o struci odnosa s javnošću.

„PR ima budućnost, ali moramo se menjati i prilagođavati. Digital preuzima, snimamo podcaste, radimo aplikacije, provodimo online analitiku. PR je življi nego ikad, ali moramo razmišljati kako se prilagoditi, menjati, iskoristiti prilike kroz content/digital/marketing“, izjavio je Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe, Represent System (Srbija).

Panelisti su se složili da su sve vrste oglašavanja i razvoj društvenih mreža donele PR-u ogroman zamah koji mu je omogućio unapređivanje pozicije na tržištu na način da više nije samo posrednik između medija i klijenata, već da je i stvaralac poželjnog sadržaja te onaj koji ga strateški pozicionira, plasira i naknadno analizira njegove učinke, uz zaključak da je PR itekako živ te da se razvija i raste, samo u nekoj novoj verziji.

Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

Kako razmišljaju sportisti i glumci?

Brendiranje država kao alat strateškog razvoja nacionalne konkurentnosti sve je prisutniji pojam u javnom diskursu, a hrvatski sportisti još od samog osamostaljenja spontano postavljaju neke od temelja prepoznatljivosti Hrvatske u svetu. Pritom se upravo nautika ističe kao savršen spoj sporta i turizma, koji nedvosmisleno ima sve preduslove da postane ključan deo potencijalne strategije brendiranja Hrvatske, a jedan od pozitivnih primera je i jedinstveni projekt nautičke izvrsnosti ACI Sail. Zaključak je to panela pod nazivom Sportisti kao brend na kojem su najpoznatiji hrvatski skijaš Ivica Kostelić, trostruki evropski prvak, jedriličar Ivan Kljaković Gašpić i višestruko nagrađivani hrvatski vaterpolista Dubravko Šimenc raspravljali o tome koliko sport i događanja poput Snežne kraljice, WRC-a i ACI Saila doprinose promociji Hrvatske u svetu.

Prvi deo petka završen je One-on-One razgovorom pod nazivom Influencer celebrity - biti ili ne biti uvek zanimljivog glumca Gorana Bogdana i veterana marketinga Branimira Brkljača, koji su tražili odgovor na pitanje jesu li svi celebrityji nužno i influenseri i obratno.

Rovinjski Weekend tek je započeo, a u nastavku programa Weekendaše očekuju i poznati nemački psihijatar Manfred Spitzer, Pete Radovich, Korado Korlević i mnogi drugi.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Ovogodišnji #Weekend14 prilagođen je novim okolnostima. Uz osiguranu kotizaciju, uslov za ulazak na Weekend Media Festival je EU digitalna COVID potvrda koju mogu dobiti sve osobe koje su vakcinisane vakcinom protiv bolesti COVID-19, odobrenim od strane Evropske komisije, osobe koje imaju negativan nalaz PCR ili antigenskog testa izdat od strane nadležne zdravstvene ustanove zemlje iz koje dolaze te osobe koje su prebolele bolest COVID-19 180 dana od datuma pozitivnog PCR testa.

Antigenski, tzv. brzi test, moguće je obaviti i na samom ulazu u prostor stare Tvornice duvana, a svi koji zadovolje jedan od navedena tri uslova na ulazu u Weekend dobiće COVID potvrdu.

(Telegraf.rs/PR)