Muke hrvatskih učenika sa veronaukom: U rasporedu je usred dana, deca prisiljena da je slušaju
U nadležnom ministarstvu ne vide ništa loše u tome
Veliki broj školske dece u Hrvatskoj, koja, inače, ne pohađaju nastavu veronauke, prisiljena su da slušaju taj predmet u učionici.
Naime, kako javlja Index.hr, i ove godine niz škola u Hrvatskoj nije primenilo rešenje da veronauka kao izborni predmet bude prvi ili poslednji čas nastavnog dana, već je stavljen u sredini. Učenicima je zbog epidemioloških razloga ograničeno kretanje u školi, pa tako ako veronauku imaju drugi ili treći čas, moraju ostati da sede u učionici.
Zaštitnica za decu kaže za Index da već godinama upozoravaju kako se time krše prava deteta, a iz Ministarstva obrazovanja su im priznali da ni ove godine, a vezano za veronauku u sredini nastavnog dana, nisu davali nikakve preporuke niti misle da treba da reaguju.
- Da! Moje dete, koje ne pohađa veronauku, ima taj predmet treći čas. Dobila sam obaveštenje da mora da bude u učionici. Ja i još nekoliko roditelja zatražili smo sastanak - ispričala je majka devojčice iz Istre.
Nada se kako će se na sastanku naći neko rešenje osim onog da njeno dete stoji mirno u učionici za predmet koji ni ne pohađa.
Otac 12-godišnjeg deteta iz Dalmacije, takođe, kaže kako je njima rečeno da deca imaju izbor da ostanu u učionici, ili da izađu van i pridržavaju se epidemioloških mera.
- Veronauka je u sredini dana i preporuka je da deca ostanu u učionici. Moje dete ima 12 godina i šta sada? Pa nije na njemu da odlučuje hoće li van ili ostati na toj nastavi koju ne pohađa. Pa valjda mora biti organizovano nešto drugo u to isto vreme - kaže ovaj otac iz Dalmacije.
Upisuju ih radi sigurnosti
Iz kancelarije Zaštitnice dece Helene Pirnat Dragičević ističu kako su se proteklih godina njima obraćali roditelji koji su ukazivali na poteškoće koje imaju deca, koja ne pohađaju veronauku:
- To je posebno problem u nižim razredima osnovne škole jer bi deca, za vreme dok su drugi učenici na nastavi , sedela na hodniku, šetala oko škole ili bi, u nedostatku prikladnog rešenja, ipak sedila na času veronauke s ostalima.
- Zbog neodgovarajućeg organizovana aktivnosti za učenike u vreme tog „slobodnog“ časa, neki bi roditelji svoju decu, radi zaštite i sigurnosti, ipak upisali na veronauku, iako to isprva nisu nameravali. Smatramo da to nije dobro rešenje i da nastava veronauke ne bi trebala da bude nametnuta nijednom detetu ako to nije izbor deteta i njegovih roditelja.
U nadležnom Ministarstvu kažu da je dnevna organizacija rada (raspored časova) u nadležnosti škole.
- Zato smo mišljenja da će škole najbolje samostalno da organizuju raspored vodeći se, pre svega, interesom učenika - kažu iz Ministarstva.
(Telegraf.rs)