Ivana sa detetom propadala već dva puta: Dečak doživeo šok u liftu koji je "sleteo" sa 7. sprata
Lift u kom se tinejdžer nalazio propao je sa 7. sprata sve do etaže -2
Sve što nosi epitet luksuzno ili ekskluzivno ne znači nužno i da je kvalitetno i sigurno. Uverili su se u to stanari tri godine stare zgrade na Kuniščaku 1b, na zagrebačkom Črnomercu. Oni već godinu i po dana, kako kažu za Jutarnji, imaju problema s liftom te je svako korišćenje stavljanje života na kocku.
Naime, lift im neretko priredi neugodno iznenađenje, tačnije slobodni pad, pa umesto "civilizovanog spusta" do odabranog sprata, on se naprasno strovali i putniku priredi pravi šok.
Poslednji u nizu neočekivanih “propadanja” doživeo je u sredu oko 11.30 sati 14-godišnji dečak, koji je sa sedmog sprata propao na etažu -2. Sreća u nesreći je da školarac nije povređen, ali posledice koje mu je priuštio lift i usađeni strah, mogu biti trajni.
Takođe, sreća je i da je njegove vapaje čula komšinica s gornje garažne etaže, jer poziv s mobilnog kao ni hitni poziv iz lifta nisu bili mogući.
Pisali investitoru i ništa
Romina V., majka 14-godišnjaka, ogorčena je inertnošću upravniku zgrade iz kompanije koja je objekat sazidala, kojima su se puno puta, preko predstavnika stanara, obratili pisano i usmeno, ali kako tvrde, problem uvek ostane, odnosno bude uklonjen tek nakratko.
- Užasnuta sam time što se dogodilo. Zar neko mora da pogine pa da se taj lift promeni? Sin je u potpunom šoku, ali nepovređen i to je najbitnije. Nakon što je propao na -2 etažu, vrata se nisu otvorila sama. Kako je sve okolo beton, signala nije bilo, pa me s mobilnog nije mogao dobiti, niti je radilo dugme za hitne pozive iz lifta. Komšinica koja je bila na etaži -1 čula je zvuke i došla do lifta. Kad je sin izašao van, bilo mu je zlo. Pet minuta bio je zatočen. Ona ga je spasla da ne kolabira, a ja sam dojurila kući za 15 minuta, čim su me nazvali. Pitanje je hoće li se sin ikad više hteti da se vozi liftom. Već godinu i po lift nas muči. Predstavnik stanara upravniku zgrade šalje dopise i reklamacije, ali nikako da se problem trajno otkloni - kaže za Jutarnji list Romina V., u čijem ulazu su 32 stana sa 100-tinjak stanara, od čega su trećina deca.
Odmah nakon događaja, koji pukom srećom nije završio tragično, obavestila je kompaniju koja je gradila zgradu šta se dogodilo i zahtevala da joj se jave. U pisanom odgovoru koji je dobila od vođe službe održavanja, izrazili su žaljenje zbog problema s liftom, uz napomenu da su kontaktirali odgovorne osobe iz "Schindlera" kako bi dobili sve tehničke podatke i informacije o kvaru.
- Usmeno smo dobili potvrdu da je lift siguran za korišćenje, ali s obzirom na kompletan događaj, zatražili smo da se to pošalje u pisanoj formi svim suvlasnicima. U protivnom, lift treba isključiti iz funkcije - napisali su u odgovoru na reklamaciju očajne majke.
Dečak nije jedina "žrtva"
Komšinica Ivana Š. otkriva da je i sama propadala dvaput s detetom. Nakon što je ukazala na problem Schindleru, tražeći zamenu lifta, odgovoreno joj je da je to kod lifta kao “dečja prehlada kod male dece te kako će se lift još ušemiti”.
- Takav odgovor je neprihvatljiv, ali smo poverovali kada su uradili servis i rekli su da je sve OK. S obzirom na dalje probleme s liftom, a i opasnost koju on predstavlja, najviše za našu decu, koja uskoro kreću u školu, popravke lifta više nemaju smisla - kaže Ivana, kojoj je jedina opcija, takođe, kompletna zamena lifta.
Da su istinite tvrdnje stanara o 18 meseci “muka Isusovih” s liftom, dokazuje i prepiska, u koju su novinari Jutarnjeg imali uvid, u kojoj se viidi da su se stanari još u martu prošle godine obratili inevestitoru i kompaniji "Schindler" zahtevajući hitan servis.
(Telegraf.rs)