Muke sa onlajn nastavom: Učenik dobio keca iz fizičkog, imao je ovaj zadatak

Neki profesori ne štede đake sa uvođenjem discipline

Foto: Shutterstock

Hakerski napadi, rušenje sistema, potres u Zagrebu, izostanak ocena i testiranja, neujednačeno opterećenje učenika, niz pitanja na koje učitelji, učenici i roditelji još nemaju odgovor - mnogo je toga obeležilo prvih 10-ak dana od početka online nastave u Hrvatskoj.

Kako piše Jutarnji list, ministarka obrazovanja Blaženka Divjak rekla je juče da u ovom trenutku oko 450.000 učenika i nastavnika u osnovnim i srednjim školama kao i oko 70.000 u visokom školstvu prati nastavu putem servisa CARNet-a i SRCE-a.

Disciplina

Nastava se za najmlađi uzrast organzuje se putem televizijskog programa na HRT 3, a za srednjoškolce i na Sportskoj televiziji te RTL 2. Materijali se plasiraju i na kanalima kao što su YouTube, mrežnih stranica “Škole za život”, komunicira se preko grupa na Viber-u, WhatsApp-u, putem elektronske pošte...

Život se za učenike i nastavnike preselio u virtualni svet, nastava se uglavnom ne sprovodi u realnom vremenu (delomično iz razloga kako bi se rasteretio sistem), a uprkos nacionalnom rasporedu, mnoge škole su odlučile da se pridržavajus voga starog školskog rasporeda. Iako su svi učenici, nastavnici i roditelji s kojima su novinari hrvatskog portala razgovarali, dali visoke ocene ideji onlajn nastave u izuzetno teškim vremenima, sprovođenje je ipak daleko od idealne, što se da zaključiti na osnovu njihovih iskustava.

Učionice prazne širom sveta Foto: Tanjug/AP

Iako “brojčanog” ocenjivanja učenika neće biti najranije do aprila, neki profesori ne štede sa uvođenjem discipline - jedan srednjoškolac na istoku zemlje dobio je čak jedinicu u online školi, i to iz fizičkog vaspitanja.

- Profesor je postavio aplikaciju u koju je dete trebalo da pošalje dokaz da je odradilo neke vežbe, odnosno merenje pulsa. Pošto učenik to nije uradio do predviđenog roka, profesor mu je dao “jedinicu” u formi beleške koja je ušla u e-dnevnik - saznaje “Jutarnji” iz izvora bliskom tom učeniku.

Kršenje rasporeda

- Moje dete je jutros u osam sati selo za kompjuter jer je nastavnica iz tog predmeta najavila da će tada početi nastava. Međutim, ona se uopšte nije pojavila, a do 10 sati niko od nastavnika se nije “ulogovao” u virtualnu učionicu u tom razredu. Čast izuzecima, ali veliki velik broj nastavnika ne drži se rasporeda, a umesto ujutro, materijale za nastavu pošalju popodne. Deca ceo dan moraju da prate kad će postaviti te linkove, a zadatke za idući dan znaju da dobiju i u 10 sati uveče - ispričao je otac učenika jedne osnovne škole.

Za dete je, kako kaže, ovaj je oblik nastave zanimljiv, snalazi se, kreativno je, lakše mu je online da potraži neku ilustraciju ili prikaz, samostalan je u radu i “ne voli da mu mi visimo nad glavom”.

Međutim, organizacija vezana za angažman nastavnika u njegovoj je školi veliki problem.

- Ima odličnih profesora koji su se dobro snašli, ali mnogi su to komotno shvatili. Ovo je vreme kad bi Ministarstvo trebalo da razmisli o dugoročnim promenama vezanim uz mogućnost ocenjivanja učiteljskog rada - predlaže taj roditelj.

- Mom detetu potpuno odgovara to što se ne mora da se drži rasporeda sati u realnom vremenu. Dobije rok do kada mora da preda zadatak i toga se pridržava. Nešto duže spava, onda pogleda prezentacije, pa nešto pojede, zatim radi zadatje i tako se to protegne, pa deca imaju utisak da su prilično opterećena. Meni bi više odgovaralo da postoji fiksno vreme kada bi đaci trebalo da budu ispred kompjutera na nastavi, da uhvati ritam sličan onome u redovnoj školi, da ima osećaj da nije na praznicima. Međutim, svesna sam da bi to bilo opterećenje za sistem - kaže jedna majka djeteta višeg razreda osnovne škole.

Brojni profesori s kojim su novinari “Jutarnjeg lista” razgovarali mnogo su optimističniji, tvrdeći da su prilično angažovani i da su uspostavili odličnu komunikaciju s decom. Mnogi hvale i trud učenika, kažu da su neki angažovaniji nego “uživo” u razredu.

Jedini način

Učenici su uglavnom zadovoljni online nastavom, iako primećuju neke probleme.

- Online nastava je OK, razumemo da je to jedini način kako trenutno možemo da nastavimo školovanje. Ali, problem je što se stranice često ruše, a i nastavnici daju puno zadataka, pa ceo dan moramo da radimo. Nije isto kad ti profesor nešto objasni ili kada to moraš da uradiš sam. Većina njih samo pošalje materijale - kaže jedan učenik.

Jedan srednjoškolac ističe da u njihovoj virtualnoj školi uopšte nisu previše opterećeni.

- Nastava na daljinu nije loša, ali voleo bih da mogu uživo da vidim svoj razred i svoju ekipu! - kaže on.

(Telegraf.rs)