Turisti masovno otkazuju letovanje u Hrvatskoj, iznajmljivači i hotelijeri se žale kao nikad ranije
Ponuda u privatnom smeštaju nadmašila je potražnju i to je najgore što je moglo da se dogodi onima koji se bave turizmom u Hrvatskoj
Koliko god brojke i statistika prve polovine ove turističke godine (koje se još obrađuju) pokazuju da je Hrvatska u tom "predmetu" prošla na kraju juna s ukupno dobrim uspehom i pozitivnim rezultatom, ovih dana će se malo ko iz turističkog sektora pohvaliti poslovanjem i razdragano pričati o uspesima.
Štaviše, naći na početku jula zadovoljnog hotelijera, iznajmljivača ili ugostitelja u zemlji ravno je čudu, piše "Slobodna Dalmacija".
To i nije neobično kada se zna da je trenutna iskorišćenost turističkih aranžmana dosegla tek nešto više od 33 odsto, što znači da je na početku jula popunjena tek svaka treća hotelska soba iz ponude, dodaje list.
PEGLANJE MINUSA
Prva polovina godine pokazuje na to kako je Hrvatska ugostila 6,6 miliona gostiju koji su imali 25,5 miliona noćenja, pa je tako statistika registrovala rast od šest posto u dolascima i dva odsto u noćenjima, što je vrlo solidan rezultat u problematičnoj poslovnoj godini.
S obzirom na enorman rast kapaciteta od kojih je samo u domaćinstvima 42.000 postelja više nego lani (sada je ukupno 617.000 postelja u porodičnom smeštaju), samo naivni i neupućeni su mogli da očekuju da će biti drugačije.
Uz Nemce, u junu su na odmoru najbrojniji bili Hrvati i Austrijanci, pa je taj mesec doneo povećanje prometa od 11 odsto u dolascima i osam odsto u noćenjima, prema podacima "eVisitora".
Sve priobalne županije zabeležile su u junu značajan rast turističkih dolazaka u odnosu na lani, pri čemu Istra ima 15 odsto više gostiju (najviše u kampovima), Kvarner ima 10 odsto više, dok su dalmatinske županije imale od dva do pet odsto više gostiju.
Uprkos svemu tome, zabrinjava podatak o popunjenosti kapaciteta koji su na početku jula daleko od iskoristivosti koja im garanuje dobru zaradu. Najbolje stoje hoteli i kampovi koji su na oko 80 odsto punih soba i parcela, dok iskorišćenost objekata u privatnim smeštajima nije dosegla još ni 40 odsto.
TEŠKO JE PLANIRATI
Jednostavno je nemoguće očekivati da će svake godine dolaziti toliko gostiju više koliko rastu kapaciteti, tvrde stručnjaci U jednoj od najzahtevnijih turističkih sezona u poslednjih deset godina i sve ukazuje na to da treba biti zadovoljan ukoliko se ponovi lanjski promet.
Domaćini koji su u poslednjem trenutku počeli da rade, bez pripreme i analize tržišta, te kvalitetnog poslovnog plana, ove će godine doživeti najveće razočaranje i svi će im biti krivi. Uložili su puno i zadužili se, a radiće samo špicu sezone. Jer, ako gost dođe komšiji, neće doći njima zato što je gostiju manje nego kreveta i neko tu mora da izgubiti, pišu hravtski mediji.
Ponuda je u tom smeštaju nadmašila potražnju i to je najgore što je moglo da se dogodi onima koji se bave turizmom u Hrvatskoj. Gosti to znaju i do poslednjeg trenutka biraju i otkazuju već rezervirano da bi otišli kod drugog, ako im je tamo ponuđeno jeftinije.
- Nikada kao ove godine nije bilo toliko otkazivanja dolazaka u roku u kojem nema penalizacije za goste. Teško je planirati posao u takvim okolnostima - ističe vlasnik turističke agencije sa šibenskog područja, naglašavajući kako nedostaje hotela koji se odlično pune i produžavaju sezonu, dok raste broj "vikendaša" koji u "nekomercijalnom" smeštaju rade na crno.
VIDEO: Izlila se kanalizacija na plaži Kamenovo
(Telegraf.rs/Slobodna Dalmacija)