Reklamu za naočare snimili u logoru Jasenovac: Hrvati opet našli način da se sprdaju sa žrtvama ustaša (FOTO)

Brigada koja je pobila silnu srpsku decu u hrvatskim logorima zvala se "Crna legija" - ime koje asocira na najskoriju seriju ovih naočara

Australijska kompanija "Valley Eye Wear" koja se bavi prodajom naočara snimila je reklamne fotografije i spotove pored spomenika žrtvama logora Jasenovac, gde je za vreme Nezavisne Države Hrvatske, tokom Drugog svetskog rata ubijeno više stotiona hiljada Srba, Jevreja i Roma, među kojima je bilo dece, pišu današnje "Večernje novosti".

"Jasenovac je bio letnjikovac, mesto zabave, kulturnog i sportskog života": Katolička crkva podržava skandaloznu knjigu sina logoraša

Ubrzo nakon što su srpski mediji objavili ovu vest, a ogroman broj pratilaca kritikovao kompaniju zbog koršćenja mesta stradanja u promotivne svrhe, sa društvenih mreža povukli su sve fotografije i snimke urađene u Jasenovcu.

No, neke od slika i printskrinova su ipak ostale na mrežama.

Predstavljajući novu kolekciju, maneken šeta zavejanom poljanom po tmurnom zimskom danu. Nazire se, kako se navodi, da je ideja marketinškog stručnjaka koji je smislio ovu, u najmanju ruku, degutantnu kampanju, da se kroz naočare koje proizvodi kompanija vidi kroz svaku tamu, pa i ovu monstruoznu koja je progutala na stotine hiljada ljudi koji su umrli u najstrašnijim mukama.

Na profilu kompanije, na mreži "Instagram", pored jedne fotografije navodi se objašnjenje da je snimanje rađeno u Hrvatskoj pored spomenika "u znak sećanja na stotine hiljada ljudi koji su stradali na ovom mestu".

Odluka da se logor koristi kao marketinški trik, izazvala je brojne komentare poput onih da su "mogli da odu u Aušvic da snimaju", "da pozadina slika lepo proganja"...

OPET HRVATSKI LOBI I FALSIFIKOVANJE ISTORIJE JASENOVCA?

"Novosti" pišu i da su se, nezvanično, pojavile informacije da je u ovu kampanju prste umešala hrvatska zajednica u Australji čiji su članovi predložili ovu lokaciju za snimanje spotova.

U Javnoj ustanovi "Spomen-područje Jasenovac" nisu znali da je sniman reklamni spot. Rekli su da su iznenađeni i da će komentarisati slučaj tek kada budu u potpunosti ispitali o čemu se radi, pišu "Novosti".

JOŠ ANTIFAŠISTIČKIH SPOMENIKA KORIŠĆENO ZA REKLAME

Nedugo nakon što su sa mreža uklonili sadržaje na kojima se nalazi Jasenovac, na profilima ove kompanije osvanule su druge fotografije, ovaj put ispred Spomenika revolucije naroda Moslavine, kod Podgarića u Moslavini, gde je krajem rata uspostavljena partizanska baza.

Ova i sve druge fotografije, što iz Jasenovca, što iz Moslavine, ubrzo su izbrisane nakon salve negativnih komentara koje su korisnici iz celog sveta ostavili na profilima ovog brenda.

- Prestanite da koristite jugoslovenske ratne spomenike za svoje hipstersko s*anje od naočara - napisao je na njihovom Fejsbuk profilu Hrvat Anton.

- Blatite sećanje na žrtve fašizma iz Drugog svetskog rata? Kakva šteta - nadovezala se jedna Beograđanka.

- Valley Eye Wear, očajnički su vam potrebne nove naočare protiv moralnog slepila - zaključila je Vesna.

Jedino što je i dalje ostalo jeste spot iz Moslavine na njihovom zvaničnom sajtu, koji se vrti na naslovnoj strani.

Za ovaj sramotni marketinški potez, koji nije samo ponižavanje srpskih, već i jevrejskih, romskih i jugoslovneski žrtava, kompanija se nije izvinila.

(D.D.S./Tanjug/Večernje novosti)