Dejan Ljevnaić: Naš tim je vratio poverenje u zimu na Jahorini! (FOTO)

- Proučavao sam navike skijaša i posetilaca planine i zaključio da je segment zabave i organizovanih događaja za njih jednako važan kao i skijanje - navodi direktor OC "Jahorina"

Pre tri meseca, Dejan Ljevnaić došao je na čelo Olimpijskog centra "Jahorina". Tada je predstavljen plan investiranja, a posle ovog perioda, Ljevnaić i njegov tim navode da su postigli mnogo više od očekivanog. Uređene su staze, izgrađeno akumulaciono jezero, a posebna pažnja poklonjena je deci.

Rekordnih 20.000 skijaša na Jahorini

Pred zimsku sezonu uređeno je skijalište, ali i rad Olimpijskog centra.

- Kada smo pre tri meseca, moj tim i ja, došli na čelo Olimpijskog centra i javno izneli planove investicija na revitalizaciji i unapređenju Jahorine kao destinacije, sa ove tačke gledišta moram reći da je to bilo više nego hrabro ali sada mogu ponosno reći ne samo da smo sve ispunili, već da smo uradili mnogo više od planiranog.

Počeću od onoga što je najvažnije skijašima – staze. Prvi put od 1983. godine rađeno je na uređenju staza, uredili smo 6.222 m staza po FIS standardima i izgradili nove staze i vezne puteve u dužini od 15km, uklonili stare instalacije sa staza, tako da sada skijaši mogu da se skijaju na stazama ukupne dužine 35 km.

Prema Ljevnaićevim rečima, izgrađeno je akumulaciono jezero od 95.000 m3, koje će se koristiti i u letnjoj sezoni za šetnju i boravak u prirodi i vetroustavi u dužini 530 m na vrhu planine, koji će se osim za smanjivanja jačine vetra na vrhu planine koristiti i kao orijentiri i putokazi za skijaše.

- U toku je i poslednja faza, potpisan je ugovor sa najvećom svetskom kompanijom za proizvodnju sistema za veštačko osnežavanje Technoalpinom i radi se na izgradnji sistema za veštačko osnežavanje uz pomoć kojeg ćemo skijašku sezonu produžiti na 130 umesto 60 dana koliko je do sada iznosila - kaže on.

- Iz iskustva znamo da je najispravnije osluškivati potrebe posetilaca koji dolaze na odmor na Jahorinu, pa smo tako povećali broj prodajnih mesta sa 6 na 12 i sva prodajna mesta modernizovali i uredili i prvi dodir skijaša sa ski centrom učinili prijatnijim i bez čekanja - objašnjava.

Izgradnjom tri parking prostora i angažovanjem ozbiljne firme za čišćenje puteva i parking prostora eliminisali smo jedan od većih problema skijaša sa kojim su se susretali prilikom dolaska na Jahorinu.

- I najslađe za kraj, posebnu pažnju smo posvetili najmlađima i izgradili smo dva poligona za obuku koji sadrže pokretnu traku dužina 100 i 70 metara, tjubing staze i dečije gradiće sa elementima za igru na snegu. Ovo je deo koji me kao čoveka i roditelja najviše ispunjava i čini srećnim, omogućili smo deci sa teritorije grada Istočnog Sarajeva, koji obuhvata šest opština, da skijaju besplatno i do sada je to već iskoristilo preko 500 mališana i svaki dan na skijanju imamo bar 2,3 grupe dece - kaže direktor OC "Jahorina".

- Oformili smo našu ski školu Bistrica i uredili rad svih ski škola, kako bismo segment obuke i prvog dodira sa skijaškim sportom deci, ali i svim početnicima učinili da bude pre svega profesionalan, siguran i bezbedan i da ponesu samo najlepše uspomene sa Jahorine. Naš cilj je da bogatim sadržajem koji nudimo, kod najmlađih razvijemo ljubav prema planini i podstaknemo ih da se bave zimskim sportovima, tako da ćemo imati još puno akcija tokom sezone, a sledeća je 18.01. World Snow Day kada dajemo gratis korišćenje oba poligona, a na dečiji ski pas popust od 50% - navodi Ljevnaić.

Pored obnove skijališta, unapređeni su i ostali segmenti poslovanja.

- Kako sam punih 10 godina proveo upravljajući različitim ski centrima, proučavao sam navike skijaša i posetilaca planine i zaključio da je segment zabave i organizovanih događaja za njih jednako važan kao i skijanje. Prvo smo se posvetili izradi novog vizuelnog identiteta preduzeća sa ciljem da damo "Novo lice Jahorini", ostali smo verni olimpijskim korenima, ali smo uneli novu svežinu i originalne ideje koje su se itekako dobro pokazale i izazvale oduševljenje naših korisnika.

Novogodišnji koncert Željka Joksimovića pred 20.000 ljudi ispred hotela Bistrica je premašio sva očekivanja. Prema rečima posetioca Jahorina je bila najbolje mesto za provod u najluđoj noći. Ovom koncertu su prethodili nezaboravni dani otvaranja skijaške sezone i koncerti Dženana Lončarevića i Miroslava Ilića, kao i Jahorinsko veče u Beogradu kojem je prisustvovalo preko 500 gostiju - priča Ljevnaić.

Da smo doneli prave odluke i da idemo u pravom smeru dokazuje i to da nas je EXIT, jedan od najboljih evropskih festivala, prepoznao kao ozbiljnog partnera. Čast nam je što ćemo od 15. do 18. marta 2018. godine realizovati i prvi EXIT Festival 84 na snegu upravo na olimpijskoj Jahorini. Sa zadovoljstvom mogu da kažem da nas očekuju velike zvezde svetske scene, kao i mnogi poznati DJ-evi - navodi on.

- Ozbiljno smo se posvetili i organizaciji brojnih trka, poput FIS takmičenja, testnih trka i probnih trka za EYOF 2019. Olimpijada mladih ili EYOF će se održati upravo na Jahorini i ugostićemo mlade iz celog sveta koji će se takmičiti u disciplinama slalom i veleslalom - kaže Dejan Ljevnaić.

Veliki broj rekorda je postavljen, veći je broj posetilaca, pa su veći i prihodi.

- Verovali ili ne, nije rano! Za ovo kratko vreme od mesec dana, moj tim i ja, svojom istrajnošću i profesionalnim pristupom svakom segmentu poslovanja postigli smo neverovatne rezultate i nanizali veliki broj rekorda. Prvi u regionu smo počeli sa radom 3. decembra što se ne pamti na Jahorini. A samo u mesecu decembru 2017. godine na Jahorini je skijalo gotovo 20.000 skijaša i bordera što je veliki pomak u odnosu na decembar 2016. godine kada je na Jahorini bilo ukupno 6.500 skijaša, odnosno 3 puta manje. Prošle cele sezone je bilo samo tri dana kada je broj skijaša prešao 3.000 u danu, a ove sezone smo već u decembru imali više od 3 takva dana. A to se naravno odražava i na povećanje prihoda, koji su za 15 puta veći za decembar ove sezone u odnosu na decembar 2016. godine.

Iako u hotel Bistrica ove godine nismo ulagali, moram da se pohvalim da sitnim unapređenjima i prilagođavanju potrebama naših gostiju i rad hotela smo poboljšali. Broj noćenja i prihodi su povećani za gotovo 20%, a primarni cilj nam je da povećamo prosečnu dužinu boravka gosta u hotelu, za sad smo postigli da produžimo prosečan boravak gosta čak za ceo jedan dan.

Pored povećanja prihoda, svaki dobar menadžer mora još više da se bavi smanjenjem troškova, i ovo smo uspeli, postigli smo uštede u poslovanju u iznosu od preko 15 miliona KM.

Zaista mi imponuje da je kompanija Mercedes prava prepoznala i podržala ove naše rezultate i da smo sa Mercedesom ostvarili stratešku saradnju čime smo, zaista, dali nov identitet Jahorini - objašnjava Ljevnaić.

Ljevanić već 10 godina upravlja ski centrima.

- Tajna mog uspeha na Jahorini je, pre svega, veliko iskustvo, konstantno obrazovanje i usavršavanje i odabir pravih ljudi, eksperata u svojoj obasti, za menadžerski tim. Tokom svog desetogodišnjeg upravljanja ski centrima u Srbiji, imao sam priliku da pomažem u razvoju i ski centrima u okruženju Crna Gora, Slovenija, Makedonija, Hrvatska i BIH i tako sam stekao veliko iskustvo u svim segmentima poslovanja - kaže Ljevnaić.

- Ideje i iskustvo sam stekao i u velikom broju stranih ski centara iz čijeg poslovanja sam izvukao najbolju praksu i, jednostavno, sve ovo sistemski posložio i napravio svoj pristup razvoju jednog ski centa i to primenio na Jahorini i ostvario zavidne rezultate.

Naravno, sve ovo ne bih mogao sam da uradim, okupio sam mali tim odabranih ljudi, ulagao u njhovo znanje, širio spektar njihovog upravljanja, postavljao razne izazove i zadatke pred njih i sada mogu u potpunosti da se oslonim na svoj tim za koji verujem da ne postoj iskusniji, obrazovaniji i stručniji tim u regionu - kaže on.

(Telegraf.rs)