DOBRA VEST ZA KUPCE POLOVNJAKA: U Srbiji, Hrvatskoj i Bosni uskoro dostupni nemački dizelaši - ISPOD CENE
Nemački proizvođači automobila pristali su da o svom trošku izvrše konverziju na dizelašima s normama Euro4 i Euro5 (od 2005. na dalje), dok su one starije praktično otpisali. Ovo znači dobru šansu da se veoma dobri dizel polovnjaci uskoro nađu na putevima Srbije, Hrvatske, Bosne i da mogu da se kupe po dobroj ceni
Nakon nedavnog "dizel samita" nemački proizvođači automobila pristali su da o svom trošku izvrše konverziju na dizelašima s normama Euro4 i Euro5 (od 2005. na dalje), dok su one starije praktično otpisali. Ovo znači dobru šansu da se veoma dobri dizel polovnjaci uskoro nađu na putevima Srbije, Hrvatske, Bosne i da mogu da se kupe po dobroj ceni.
Nemačka proteruje stare dizelaše: 300.000 njih stiže u Srbiju?
Nemačka želi da se reši prljavih dizelaša pa nudi izdašnu pomoć kupcima koji im pri kupovini novog automobila vrate svoj stari dizelaš proizveden pre 2005. godine. VW nudi od 2.000 evra za kupovinu najmanjeg modela "up!", 5.000 evra za "golfa", pa do 10.000 evra za "tuarega". Ford nudi od 2.000 do 8.000 evra, Škoda od 1.750 do 5.000, a Seat do 8.000 evra. Slične podsticaje nude i BMW, Audi i Mercedes.
Tojota u Nemačkoj nudi 2.000 evra popusta za svoja hibridna vozila, dok u Hrvatskoj nude mnogo više, na primer 19.000 kuna na "prius" i 17.000 kuna za "yaris hybrid".
Kao posledica doći će do pada cena svih dizelaša Euro6 norme koja je počela da se primenjuje 2015. Pitanje je gde će ta vozila završiti.
Posle novih troškova kojima je delimično sankcionisan uvoz starijih automobila koji više zagađuju, pretpostavka je da će Srbi i Hrvati zadovoljni dočekati da iz Nemačke stignu ponude diskontnih cena za dizelaše.
ŠTA JE ALTERNATIVA?
Jedan od bitnih kriterijuma za obračun novih troškova je ispust ugljen dioksida (CO2), a one ne destimulišu u dovoljnoj meri uvoz spornih dizelaša jer su problematični s obzirom na ispuštanje čestica čađi i posebno azot oksida. Ispuštanje azot oksida bilo je sporno u aferi "dieselgate" u kojoj je otkriveno kako je VW varao na testovima ispuštanja štetnog plina.
Za samo dve godine dizelaši su u Nemačkoj postali nepoželjni, a tako je i u ostatku Evrope. Prema ispuštanju štetnog azot dioksida, uz sve filtere i uz skupe katalizatore, gube trku s benzincima. Alternativa su moderni automobili na benzin koji troše manje goriva, iako nisu štedljivi poput vozila na dizel, a tu su i benzinsko-električni hibridi i automobili na prirodni plin, a dugoročno potpuno električni automobili.
(Telegraf.rs / Izvor. vecernji.hr)