Poslednja vest: Informatika postaje obavezan predmet u Hrvatskoj
Prvo će biti uveden u pete i šeste razrede, a potom, sledeće godine, u sedme i osme, rekla je ministarka nauke i obrazovanja Blaženka Divjak
Informatika će već sledeće godine 2018. na 2019. postati obavezan predmet u osnovnim školama u Hrvatskoj s time da će se prvo uvesti u pete i šeste razrede, a potom, sledeće godine, u sedme i osme, rekla je ministarka nauke i obrazovanja Blaženka Divjak.
Svi Sloveni dobijaju zajednički jezik?!
- Ne možemo odmah da uvedemo informatiku frontalno u sva četiri razreda jer se školski program gradi, informatika za sedme i osme nadovezuje se na onu za pete i šeste - objasnila je Divjak za Index.hr
- Informatika će se učiti po obrazovnim sadržajima koji su već razvijeni. Potrebnu opremu dobrim delom već imamo. Provodimo i projekt e-škola koji se bavi opremom, edukacijom nastavnika i centralnim servisima za e-učenje, izrađen je repozitorijum digitalnih sadržaja i sl. Treba videti koliko i u šta od opreme još treba uložiti, međutim, informatika danas ne zahteva neku sofisticiranu, skupu opremu u školama. Za to se već povlače evropska sredstva. Već u pilot projektu e-Škole koji vodi CARNet imamo oko 300 milona kuna evropskih sredstava iz Evropskih socijalnih fondova (ESF) i Evropskih fondova za regionalni razvoj (ERDF) - objasnila je.
Kako dalje dodaje, osnovne škole već imaju osnovnu opremu potrebnu za informatiku.
- Danas deca već programiraju na mikro računarima koja su vrlo jeftina. Već imamo sinergiju između projekta e-škola i programskih dokumenata koji su ionako napravljeni, a izrađuju se i ostali planovi od kojih je najvažniji edukacija nastavnika za sledeću godinu. Oprema je u celom planu najmanji problem, mnogo veći je priprema nastavnika za sve škole - tumači Divjak.
Edukacija nastavnika sprovodiće se prema već pripremljenim programskim dokumentima koji ne bi smeli da budu sporni ni za koga.
Neki projekti biće u manjoj mjeri uvedeni već ove školske godine, a oni bi prvenstveno trebali da budu usmereni na razvoj algoritamskog načina razmišljanja i razvoj digitalne pismenosti, ali i upotrebe tehnologije za učenje. Za sada se još ne zna koliko bi se sati informatike učilo nedeljno, no inicijalni plan je da to bude oko 70 sati godišnje.
- Stalno naglašavam da informatika nije samo jedan predmet, ona u savremenom obrazovanju mora biti mnogo više – pristup i tehnologija za učenje, treba razvijati algoritamski način razmišljanja i podizati novo digitalne pismenosti u sklopu svih predmeta. To je ceo jedan drugačiji pristup učenju koji učenike priprema za život. Već od ove godine nameravamo digitalne tehnologije da integrišemo u STEM predmete - poručuje Divjak.
(Telegraf.rs)