Zato što volimo Beograd: Dve linije metroa gotove do 2022. godine, početna stanica u Mirijevu

Profesor Mašinskog fakulteta Časlav Mitrović je zajedno sa kandidatom liste SNS-a Živoradom Nikolićem u Mirijevu predstavio projekat za metro i razgovarao sa građanima

Dve linije metroa u Beogradu počeće da se grade 2020. godine i biće završene 2022, a vrednost posla je oko dve milijarde evra i sredstva su obezbeđena, izjavio je danas kandidat sa liste "Aleksandar Vučić - Zato što volimo Beograd", profesor Mašinskog fakulteta, Časlav Mitrović.

Vesić: Izgradićemo metro, mi ispunjavamo obećanja

Jedna linija metroa će ići od Makiškog polja do Mirijeva u dužini od 22 km i Mirijevci će 2022. moći da se provozaju metroom, rekao je Mitrović, koji je zajedno sa kandidatom sa te liste Živoradom Nikolićem u Mirijevu predstavio projekat za metro i razgovarao sa građanima.

Druga linija će biti od Zemuna do Ustaničke ulice, dodao je Mitrović.

- Gradnja će početi 2020. godine i građani Mirijeva će 2022. prvi put da krenu metroom u grad - rekao je Mitrović.

On je rekao da je gradska vlast još 2008. obećala da će metro početi da se gradi 2009. godine, što se nije desilo.

- Možemo da kažemo da smo obezbedili sredstva koja će biti između 1,8 i 2,2 miliajrde evra u prvom trenutku odnosno za prve dve linije, koje će biti povezane sa Boevozom - naveo je.

Mitrović kaže da će jedna linija imati početnu stanicu upravo u Mirijevu.

Ističe da su ranije vlasti uglavnom obraćale pažnju na drumski saobraćaj u gradu i da je zato saobraćaj zagušen, nedodstaju parking mesta i slično, kao i da je ''gradski prevoz na ivici zagušenja''.

Mitrović je naglasio da bi metro mnogo olakšao saobraćaj, kao i da će prolaziti kroz važne delove grada - Novi Beograd kao finansijski i ekonomski deo, zatim Nemanjina ulica gde se nalazi vlada, Terazije kao turistički deo, Vukov spomenik kao univerzitetski deo grada.

- Ove dve linije povezuju sve te ključne tačke u gradu i biće veliko olakšanje za grad - objasnio je on.

Mitrović ističe da je SNS prepoznala ekologiju kao važan element za Beograd i da će zbog metroa biti i čistiji vazduh u gradu, pošto će se manje koristiti automobili.

Kako je rekao, francuska konsultantska kompanija će sa domaćim stručnjacima definisati trasu, broj stanica i gde će se nalaziti.

Mitrović ističe da se sa savremenom tehnologijom i mašinama danas može da izgradi metro za samo dve godine, kao i da će u Beogradu prve dve linije imati podzmeni i nadzmeni deo trase.

Mitrović je napomenuo i da to gde će prolaziti metro određuju stručnjaci.

Napomenuo je da je Mirijevo gusto naseljeno i da građani traže takav vid prevoza.

Živorad Nikolić je rekao novinarima da se nada da će moći da napravi jednu emisiju putujući jednom od linija metroa u Beogradu i da je njegov san uvek bio da možemo da prođemo kroz Beograd brzo kada žurimo.

- Metro je za brze ljude i brzo obavljanje poslova, neophodan je ovom gradu. Mnogi su obećavali, davali datume, ali nisu ni malo zagrebali lopatom. Sada je gradska vlast ozbiljno odlučila da napravi metro u Beogradu - istakao je.

On je kazao da se Makiško polje samo tako zove i da tamo ima mnogo važnih stvari, tako da pojedini sa tim pitanjima što se gradi metro od Makiškog polja samo ''bezveze talasaju''.

Nikolić je naglasio da bi se da je gradnja počela 2009, kao što je prethodna vlast obećavala, već sada vozili metroom.

(Telegraf.rs / Tanjug)