Tempirana bomba na putevima: Za dve godine 4.000 saobraćajnih nesreća sa motociklistima, poginulo 129 ljudi

E. H.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Za vožnju motora ili skutera bez zaštitne kacige kazna je 10.000 a za prevoženje dece mlađe od 12 godina na motociklu i do 120.000 dinara

Foto: Marko Jovanović

Policija u Knjaževcu isključila je iz saobraćaja 38-godišnjeg vozača mopeda koji je upravlјao sa skoro 2,8 promila alkohola u organizmu. Niti je imao dozvolu, niti je imao kacigu. Slične vesti u poslednje vreme pristigle su iz Novog Sada, gde je jedna osoba poginula u sudaru automobila i motocikla, Bačke Palanke, Borče, Palilule... Svi ti podaci ukazuju na činjenicu da su saobraćajne nezgode u kojima učestvuju motocikli sve češće.

- Motocikl vozim 365 dana godišnje, bukvalno, ne vozim jedino kad je sam led na ulici. Jednostavno, praktično mi je prevozno sredstvo i jednostavno volim motore. Vodim računa o drugim učesnicima u saobraćaju i gledam ko je gde, ko je šta, ko je na telefonu. Mislim da je mobilni telefon jedan od velikih faktora saobraćajnih nesreća, ne samo u gradu nego i van grada - kaže za Blic motociklista Vojislav Savić.

Stručnjaci ističu da su neprilagođena brzina, neadekvatno preticanje, ali i navike vozača, glavni razlozi saobraćajnih nezgoda u kojima su učesnici motociklisti.

- Kako vam je ograničenje brzine 50 km na čas, a vi u prvom stepenu prenosa bez promene stepena prenosa dođete do 165 km na čas. To je tamo gde vas vozači očekuju sa 50, a vi ste na 120, 130 ili 165. To je drastična promena i drastično dovođenje nekog drugog u zabludu. To oni umeju da urade. Umeju da voze iza automobila, zatim naglim manevrom da se pomere u jednu ili drugu stranu. Umeju da se približe vozilu tako da kada vozač automobila želi da skrene, a oni su iza njega, naprosto ih ne vidi, vidi ih iza sebe - kaže Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja.

Sa druge strane, vozači automobila kažu da nije uvek lako predvideti potez motociklista koji se vrlo često kreću suprotnim smerom i ne drže propisano odstojanje.

"Iskreno u saobraćaju više vodim ja račun o njima nego što oni poštuju pravila. To provlačenje između automobila i tako dalje, ok kada može, kada ima mesta", "Vodim računa, ali oni bi mogli malo više da poštuju pravila", "Ovi dostavljači, trotineti, bicikli, ništa ne vode računa gde idu, šta rade, kuda voze. Seku trake crveno, ne obraćaju pažnju", "Samo da vode računa, život je kratak", komentari su vozača.

Upravo zbog toga savesni i iskusni motociklisti savetuju da za volan ne sedate bez pune opreme, a ukoliko sezonski vozite dvotočkaše jednom godišnje proverite i svoje znanje.

- Postoje treninzi bezbedne vožnje u Srbiji. To preporučujem svakome, jer tu se nauči kako treba da se koči, kako treba da se vozi, kako treba da se obara motor, kakav je balans na motoru, kako je ophođenje prema motoru, kako je ophođenje prema ispravnosti motora i mnogi o tome ne vode baš računa kako treba - ističe motociklista Vojislav.

Sve veći broj saobraćajnih nesreća

Za vožnju motora ili skutera bez zaštitne kacige kazna je 10.000 a za prevoženje dece mlađe od 12 godina na motociklu i do 120.000 dinara.

Prema zvaničnim podacima Uprave saobraćajne policije u Srbiji su se u poslednje dve godine dogodilo se 4.000 saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali motocikli i bicikli sa motorom. Poginulo je 129 ljudi, a povređeno je 3.438 njih.

Budite oprezni kada ste u saobraćaju. Obavezno koristite zaštitnu opremu, jer ukoliko dođe do nezgode, upravo vam ova kaciga može spasiti život.

(Telegraf.rs)