Darko Lazić treba da uradi jednu stvar da bi povratio vozačku dozvolu
Da bi povratio vozačku dozvolu, koja mu je oduzeta 2013. godine, morao bi da ide na seminar unapređenja znanja i da polaže ispit iz bezbednosti saobraćaja
Pevač Darko Lazić, koji je u sredu ujutro priveden zbog niza prekršaja koje je otkrila saobraćajna policija kada ga je presretač zaustavio, a koji je vozio bez vozačke dozvole koja mu je oduzeta još u decembru 2013. godine, da bi povratio ovu plastičnu karticu kako bi po zakonu seo za volan, mora da prođe seminar u Agenciji za bezbednost saobraćaja Srbije, a on se, kako Telegraf.rs saznaje nije prijavljivao za taj seminar.
Lazić je, da podsetimo, priveden zbog prekoračenja brzine. Vozio je 117 km na sat na mestu gde je maksimalna dozvoljena 80 kilometara na čas. Podvrgnut je i droga, kao i alko testu, koji su pokazali da je pozitivan na kokain, a izmereno mu je i 0.91 promil alkohola u organizmu.
Lazić je kažnjen sa 200.000 dinara i zabranom upravljanja motornim vozilom od godinu dana.
S obzirom na to da mu je vozačka oduzeta da bi je povratio mora na seminar unapređenja znanja u Agenciji za bezbednost saobraćaja i da polaže ispit iz bezbednosti saobraćaja.
Kako je ranije za Telegraf.rs objasnio direktor ove Agencije Duško Pešić ovaj seminar traje 14 dana, ima 40 časova, svaki čas je obavezan, ne može da se zakasni ni na jedan, a poslednjeg dana se polaže ispit.
Inače od 2012. više od 11.000 voača u Srbiji je ostalo bez nje.
- U Agenciji za bezbednost saobraćaja godišnje oko 1.500 vozača prođe seminar. Znači, negde oko 1.500 vozača ostane bez vozačke dozvole. Jedan mali deo odustane i neće da se prijavi na seminar, odustaje od vožnje a najveći deo se prijavi na seminar. On traje 14 dana, ima 40 časova, svaki čas je obavezan, ne može da se zakasni ni na jedan, a poslednjeg dana se polaže ispit. Prolaznost je 75 odsto na ispitu - objasnio je nedavno Pešić za naš portal:
- Uglavnom su to muškarci. 98 odsto onih koji dolaze na naš seminar su oni, prosek godina je 38, a ono što je interesantno jeste da od 2012. godine, otkako smo uspostavili ovaj sistem, 55 vozača je dva puta ostalo bez vozačke dozvole. Drugim rečima, kada pogledamo, nije to veliki procenat vozača koji se bahato ponaša, to je jedan vrlo mali procenat, zato kažem da bi rešavanjem takvih vozača, koji su najbahatiji, prilično rešili problemi u saobraćaju.
Alkohol najčešći prekršaj
Vozači bez dozvole, prema njegovim rečima, najčešće ostaju zbog alkohola.
- Kada govorimo o prekršajima, to je najčešće alkohol. Više od 50 odsto vozača ima bar jedan prekršaj koji je zbog alkohola. Negde oko 40 odsto ima bar dva prekršaja koji su vezani za alkohol, negde oko 20 odsto ih ima bar tri prekršaja koji su vezani za alkohol. Pored alkohola, često je problem i brzina, ali i vožnja pod zabranom. Neko ima zabranu da upravlja vozilom na 2 meseca, 5, 6 i on, ipak, sedne za volan. I to jedan od čestih prekršaja - naveo je Pešić za Telegraf.rs.
Inače, da podsetimo u toku su pripreme za izmene i dopune Zakona o bezbednosti sabraćaja, a sv predstavnici radne grupe zalagaće se i za trajno oduzimanje vozačke dozvole ali i automobila.
(Telegraf.rs)