Ovako je iz vazduha izgledao stravičan lančani sudar sa više od 50 vozila: "Kočio sam, ali džabe"
Sve je pucalo i škripalo, magla je bila ogromna, pričaju očevici
Mogu da kažem da je bila dosta gusta magla. Moj slučaj je bio takav da kada sam prošao naplatnu rampu, video sam da se vozila odjednom zaustavljaju i onda sam se i ja zaustavio, srećom sam neokrznut, ali sam čuo udarce iza, tolika je magla bila da nisi mogao da vidiš. Vidim da je i napred bilo isto teško, po meni ima bar 50 vozila, kaže jedan od vozača koji se našao u koloni vozila u lančanom sudaru na autoputu Beograd - Novi Sad.
Koliko je dramatično bilo, opisuje jedan drugi učesnik sudara:
- Prošao sam kroz naplatnu rampu, magle je bilo dosta, možda 100 metara vidljivosti. Obišao sam šleper koji je bio u desnoj traci i u daljini sam onda video stop-svetla, ali sam mislio da se vozila kreću. Kasno sam shvatio da se ne kreću i kočio sam, ali džabe, udario sam neki kombi, a ovaj šleper je bio iza mene, skrenuo je. Posle toga je sve iza pucalo, škripalo, nas dvoje je bilo u autu, stisli smo se samo za slučaj da nas neko udari od nazad - navodi on.
Pojavio se i snimak sudara iz vazduha, i izgelda ovako:
Prema priči očevidaca, odnosno učesnika ovog lančanog sudara, sve je trajalo jako dugo i činilo se da sudarima nema kraja. Policija, Hitna pomoć i ekipe šlep službe od jutros su na tom delu auto-puta.
Do sudara je došlo oko 8 sati, a tek posle podne, automobili koji su u voznom stanju, počeli su da odlaze. Šta je uzrok nesreće za sada nije zvanično objavljeno.
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović kaže da je karakteristika za saobraćajne nezgode na auto-putu, a posebno za lančane sudare, to što neko napravi grešku i dođe do saobraćajne nezgode, a ako je velika gustina saobraćajnog toka, normalno je da dođe do većeg broja učesnika u toj nezgodi.
Velika brzina kojom se vozi na auto-putevima znači i veću šansu da dođe do tragičnog ishoda. Tu vozači ne očekuju prepreku, a kad ima magle, vožnja postaje komplikovanija, pa ni znatno niže brzine nisu uvek rešenje.
- Samo se postavlja pitanje da li je magla bila konstantna ili na mahove. Te saobraćajne nezgode su kod nas prisutne. U takvim okolnostima vozači ne očekuju prepreke na tom putu i nemaju mogućnost da blagovremeno uoče druga vozila koja su se tu zaustavila i to je razlog njihovog naletanja. Ako je magla na mahove, to je situacija u kojoj ne smete ni previše sporo da vozite jer predstavljate opasnost za vozila koja dolaze iza vas - pojašnjava Božović.
U uslovima magle, savet stručnjaka je uključiti sva svetla i u toku vožnje, a najbolje je, ukoliko je moguće, zaobići slabo vidljivu deonicu auto-puta.
(Telegraf.rs)