Suđenje za smrt 5 ljudi: Kamiondžija kočio tek kada je udario u kombi, i dalje ne zna šta mu je bilo
Goran Blagojević se tereti da je 29. novembra 2019. godine na auto-putu Beograd - Niš, kod sela Donja Trnava, šleperom naleteo na kombi kragujevačkih tablica koji je zbog kvara stajao u zaustavnoj traci
Svedočenjem veštaka saobraćajne struke Dejana Bogićevića, danas je pred Osnovnim sudom u Nišu nastavljeno suđenje Kraljevčaninu Goranu Blagojeviću optuženom za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.
Blagojević se tereti da je 29. novembra 2019. godine na auto-putu Beograd - Niš, na deonici auto-puta „Petlja Aleksinac – Petlja Trupale“ u visini sela Donja Trnava, šleperom naleteo na kombi kragujevačkih tablica koji je zbog kvara stajao u zaustavnoj traci. Od siline udarca vozilo je bilo skoro potpuno smrskano, a šleper se zaustavio tek stotinak metara od mesta sudara. Na licu mesta povredama su podlegli zet i šurak, Kragujevčani Ljubiša Jovanović (40) i Srđan Jovanović (34), kao i devetnaestogodišnji Žikica Veličković čiji je četrdesetpetogodišnji otac Igor lakše povređen u istoj nesreći. U bolnici su preminuli vozač kombija Dejan Ristić (34), kao i Boris Stanojević (32). Stefan Velić (20) i Milan Mihajlović (29) su teško povređeni dok su lakše povrede zadobili Milanov otac, pedesettrogodišni Boško, Goran Nikolić (41) i Miroslav Stojković (35). Nesrećne ljude angažovala je beogradska firma „Telefonkabl“ kako bi u Leskovcu postavljali telefonske kablove.
Veštak Bogićević kazao je da je ustanovio da je šleper počeo da koči tek nakon što je udario u kombi.
- Tragovi kočenja "skanie" nađeni su na udaljenosti od 75.1 metar od mesta sudara. Na osnovu priloženih fotografija mogu da kažem da nisam našao tragove koji ukazuju da je na mestu nesreće bio postavljen signalni trougao, a što je obaveza kada vozilo staje u zaustavnoj traci - kazao je Bogićević i pojasnio da je njegova svrha blagovremeno obaveštavanje ostalih učesnika u saobraćaju da se na putu na izvesnoj udaljenosti nalazi zaustavljeno vozilo.
Tužilaštvo je zatražilo od veštaka da se izjasni da li stajanje u zaustavnoj traci sa aspekta bezbednosti saobraćaja predstavlja opasnu situaciju.
- Ako je vozač prinuđen da zaustavi vozilo u zaustavnoj traci i preduzme mere da vozilo što pre ukloni sa kolovoza, a u međuvremenu ga pravilno obeleži, to ne bi predstavljalo opasnu situaciju - rekao je Bogićević. On je takođe kazao da vozač mora imati svetloodbojni prsluk, ali da zakon nije eksplicitan u pogledu njegove obaveze da ih obezbedi i za ostale putnike.
Doprinos i druge strane u nesreći
Bogićević je pozvan na sud na zahtev Blagojevićeve odbrane da bi, kako je objasnio njegov advokat Danilo Nikolić, dokazao da je za nastanak strašne nesreće postojao doprinos i druge strane.
- Nalaz i mišljenje veštaka dat je na osnovu materijalnih tragova i iskrene odbrane okrivljenog, da on ne zna kako je došlo do nesreće, da nije kočio, ali da nije bi ni pospan niti je telefonirao. Insistirali smo na saslušanju veštaka da bi on objasnio da li su se i drugi učesnici u nesreći ponašali propisno, pre svega mislim na vozača kombija. Ovo iz razloga što je kombi zaustavljen oko sedam sati ujutro, a nesreća se dogodila oko 10.30. Dakle, da tri i po sata ne bude dovoljno da se vozilo skloni iz zaustavne trake je zaista nedopustivo. Naravno da mi ni ovim kao ni činjenicom da iza kombija nije bio postavljen trougao ne umanjujemo odgovornost mog klijenta. Međutim, činjenica je da su u zaustavnoj traci bili i putnici iz kombija koji nisu imali prsluke niti je trebalo tu da se nađu. Ponavljam, da moj branjenik nema nameru da isticanjem ovih činjenica sebe amnestira, njemu su najveća kazna posledice ove nesreće a one su ogromne. Zbog tog osećaja krivice za stradanje petorice ljudi on više niti jede niti spava - rekao je Nikolić.
Advokat je najavio da ni u daljem toku postupka neće osporavati činjenično stanje, ali da će nastaviti sa ukazivanjem na podeljenu odgovornost za nesreću.
- Samo Bog zna da li bi Blagojević uočio trokut i da je bio postavljen iza kombija. Međutim, postoji odgovornost i druge strane što nisu ispoštovani saobraćajni propisi. To treba da utiče na visinu kazne, naročito jer tužilaštvo traži maksimalnu. Moj klijent nije bio pijan, bahat, to je pošten čovek koji se pred sudom drži korektno i koji se veoma teško nosi sa posledicama ovog strašnog događaja - rekao je Nikolić.
Sud je prihvatio predlog tužilaštva, sa čime se složila i odbrana da se odustane od saslušanja preživelih žrtava nesreće, kao i članova porodice stradalih, što je inače uobičajeno, kako se ne bi izlagali dodatnoj traumi, a uzimajući u obzir da je činjenično stanje nesporno. Na sledećem glavnom petresu zakazanom za 27. septembar biće izvedeni pismeni dokazi, a tužilaštvo i odbrana daće završnu reč.
Tužilaštvo je zatražilo da se Blagojeviću izrekne kazna zatvora u trajanju od osam godina.
(Telegraf.rs)