Sve nesreće aviona vojnog vazduhoplovstva u poslednje dve decenije
Nesreća u Brasini još jedna je u nizu tragedija srpskog vazduhoplovstva
Avion MiG 21 Vojske Srbije srušio se jutros oko 9 sati u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka, kako je saopštilo Ministarstvo odbrane. Tom prilikom poginuo je jedan pilot, dok i za drugog postoje nezvanične informacije da je stradao.
Pored ove tragedije, i u prethodne dve decenije, dešavali su se udesi borbenih i trenažnih aviona i helikoptera, koji su pogađali ratno vazduhoplovstvo, prenosi RTS.
Vojni avion "supergaleb G-4" pao je 11. aprila 2018. godine kod Kovačice, a poginuo je pilot Robert Kaloci.
Avion Vojske Srbije "supergaleb G-4" sa dvojicom članova posade srušio se u aprilu 2017. godine u selu Slatina kod Šapca, a u teškoj vazduhoplovnoj nesreći poginuli su piloti potpukovnik Nenad Ćulibrk i kapetan Dejan Pandurović.
Nesreća prilikom prevoženja bebe iz Novog Pazara
Dve godine pre toga, srušio se vojni helikopter Mi-17, kojim je u Beograd transportovana životno ugrožena beba iz Novog Pazara. U toj nesreći poginulo je 7 osoba.
U novembru 2013. godine, avion "orao" pao je nekoliko stotina metara od centra Mrčajevaca, a pilot je uspeo da se katapultira i ostane bez težih povreda.
Godinu dana pre te nesreće, preminuo je pilot Goran Savić, koji je povredama podlegao posle pada aviona vojnog vazduhoplovstva "lasta V-54" kod Nove Pazove.
Još jedan "orao" srušio se 3. juna 2010. godine, pao je u Gružansko jezero, a pilot se spasao katapultiranjem.
Tokom priprema za letački nastup, jula 2009. godine, u blizini batajničkog vojnog aerodroma srušio se avion tipa "MiG-29".
Pilot aviona potpukovnik Rade Ranđelović se katapultirao, ali je preminuo od posledica povreda, a prilikom udara aviona u zemlju poginuo je i vojnik Milan Ulemek, koji je bio požarni u obližnjem magacinu.
U 2008. godini Vojska Srbije izgubila je dva aviona i jednog pilota.
U okolini vojvođanskog sela Baranda 21. maja major Tomas Janik "katapultirao se" iz aviona "orao" za vreme trenažnog leta, dok je 24. septembra, na aerodromu Batajnica život izgubio potpukovnik Ištvan Kanas u avionu G-4, prilikom pripreme za aeromiting.
U 2004. i 2005. godini izgubljen je avion "utva-75" i helikopter "gazela", čije su posade preživele, dok u 2006. i 2007. godini nije bilo gubitaka.
Pretposlednjeg dana decembra 2003. godine u centru Kragujevca pao je helikopter "gazela", a tragedija je izbegnuta, dok je pet osoba povređeno.
Jedanaestog oktobra 2003. godine, u okolini aerodroma Lađevci kod Kraljeva, oštećen je avion utva-75 prilikom prinudnog sletanja, a dva člana posade su povređena.
U okolini Niša, 2002. godine, izgubljen je helikopter "gazela", čija su dva člana posade uspela da prežive.
Krajem oktobra 2000. godine, u okolini aerodroma u Golubovcima kod Podgorice, izgubljen je avion "supergaleb G-4", ali su se dva pilota spasila "katapultiranjem".
Tragedija se dogodila 20. marta 2000. godine, kada su na aerodromu Kovin, u udesu školskog aviona utva-75, poginuli kapetan Prve klase Stevica Žarkov i poručnik Dejan Radovanović.
Prvi udes nakon bombardovanja dogodio se 14. avgusta 1999. godine kada je avion An-26 prinudno sleteo na civilni aerodrom u Surčinu bez izvučenog stajnog trapa. Posada je ostala nepovređena, ali je avion zbog oštećenja rashodovan i korišćen za rezervne delove.
(Telegraf.rs)