Maksimalna kazna vozaču autobusa koji se sudario sa vozom: Osam godina za 8 poginulih kod Niša

"Jeste nehat, ali grubi nehat, bez obzira na olakšavajuće okolnosti"

Foto: Facebook/Milan Zdravkovic-Cudo, MUP Srbije

Vozač autobusa "Nišekspresa", Milan Zdravković, proglašen je krivim za izazivanje saobraćajne nesreće u Donjem Međurovu koja se dogodila 21. decembra 2018. godine, a u kojoj je poginulo osmoro ljudi, a 29 povređeno. Podsećamo, sudarili su se voz i autobus. Zdravković je osuđen na osam godina.

- Nesporna je krivica vozača, nije se zaustavio, nije pogledao ni jednu nu drugu stranu, ima propusta kod mašinovođe, ali to ne menja stvari. Sud je uzeo u obzir da se radi o profesionalnom vozaču. Autobus je bio pun putnika, dece. Jeste nehat, ali grubi nehat, bez obzira na olakšavajuće okolnosti nema osnova za manju kaznu od zakonskog maksimuma od osam godina - pročitao je presudu sudija Osnovnog suda u Nišu, Bojan Pavić.

Milan Zdravković/ Foto: Facebook/Milan Zdravkovic-Cudo, MUP Srbije

Punomoćnik oštećenih Bratislav Stojanović nakon objavljivanja presude saopštio je da će podneti krivične prijave protiv mašinovođe, upravljača puta odnosno lokalne samouprave i Infrastuktura železnice ukoliko se potvrde njihove sumnje da postoji odgovornosr i drugih osim Zdravkovića za tragediju.

- Angažovaćemo sudske veštake koji će ustanoviti zbog čega je mašinovođa ubrzavao, iako je morao da zna da se približava prelazu, te ko je odgovoran što je pružni prelaz bio u lošem stanju, odnosno, da li je upravljač puta ispunio svoje obaveze. Tvrdim da je mašinovođa ubrzavao u pokušaju da ispoštuje red vožnje jer je kasnio, ali će poslednju reč dati sudski veštaci - rekao je Stojanović.

Predrag Tomović, advokat Zdravkovića, najavio je žalbu na presudu.

Godišnji pomen žrtvama nesreće/ Foto: Telegraf/D.K.

U nesreći poginulo osam osoba

U nezapamćenoj nesreći na licu mesta poginuli su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u KC u Nišu u toku operacija, podlegli povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota. Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula  je 29. decembra u intentivnoj nezi, a nakon nje, 2. januara prošle godine i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela. Poslednja žrtva, Lena Ilić (16) preminula je u KC Niš 17. maja.

Na ročištu održanom 29. januara, iznošenjem dopunskog nalaza veštaka saobraćajne struke Dragana Markovića pokušano je da se ustanovi da li je Zdravković jedini krivac za tragediju, odnosno, da li je mašinovođa propustio da preduzme radnje propisane za kretanje na delu pruge gde se ona ukršta sa drumskom saobraćajnicom.

Foto: Telegraf.rs

Marković je tada analizirao dve hipotetičke situacije od kojih bi obe dovele do izbegavanja nesreće.

- Autobus se pre nailaska na prugu kretao brzinom od osam kilometara na sat, u visini znaka "Stop" kada je mašinovođa mogao da ga vidi, bio je na udaljenosti od 8.2 metara od koloseka. Da je tada čuo sirenu, bilo bi i prostora i vremena da reaguje kočenjem, dužina zaustavnog puta iznosila bi oko pet metara, što znači da bi ostalo još tri metra do prve šine koloseka. I da mašinovođa nije kočio, voz bi prošao pored zaustavljenog autobusa. Sa druge strane, uzimajući u obzir subjektivnu procenu vozača koji je mogao da odluči da pređe prugu, da se mašinovođa u trenutku kada se autobus nalazio u visini znaka "Stop" oglasio sirenom, bilo je prostora i vremena da to bezbedno uradi i da se nesreća izbegne - objasnio je tada Marković.

Foto: Telegraf.rs

Na izjavu veštaka reagovao je zamenik tužioca Vladimir Stanojević koji ga je upitao da li bi došlo do nesreće da je vozač autobusa stao na znak "Stop" ispred pruge.

- Bez obzira na propuste mašinovođe, ne bi došlo do nesreće da je vozač autobusa stao na znak "Stop" - rekao je tada Marković.

(D.K)