Crna tačka na putu Niš-Prokuplje: Automobili se jedva mimoilaze, ravnica tera da se "stisne" gas, a svaka nepažnja plaća se glavom

Zoran Jovanović, direktor Javno komunalnog preduzeća "Merošina" ističe da je glavni uzročnik saobraćajnih nezgoda ipak ljudski faktor

Jutrošnja saobraćajna nezgoda u kojoj je stradao Nišlija V.T. (38) samo je poslednja u nizu tragedija na magistralnom putu Niš – Merošina zbog čega je ova deonica opravdano ponela neslavni epitet "crne tačke".

Samo poslednjih nekoliko godina na ovoj deonici je stradalo desetak ljudi, uključujući i trinaestogodišnju Prokupčanku koja je poginula u autobusu koji je đake prevozio na eskurziju, te bivšeg predsednika merošinske opštine Mirka Stanisavljevića (76) koji je smrtno stradao prošle godine u direktnom sudaru.

Ovo je kritična regija; Foto: Printskrin Google Maps

Maj 2018 -  U sudaru dva automobila na ovom putu poginuo je M. S. (76) kada je "ladom" udario u "opela" i na mestu ostao mrtav.

Septembar 2017 - N.R. (22) iz merošinskog sela Lepaja poginuo je od posledica povreda koje je zadobio u saobraćajnoj nezgodi. Nesrećni mladić upravljao je vozilom "golf" kojim na lokalnom putu Lepaja – Baličevac sleteo s puta a zatim se prevrnuo.

Ostaci auta nakon udesa Nikole Radosavljevića; Foto: Telegraf

Novembar 2015 -  M. D. (39) iz Prokuplja poginula je kod mesta zvanog Batušinačka petlja u okolini Merošine. Ona je upravljala vozilom "tojota jaris" prokupačkih tablica kojim je sletela sa kolovoza i udarila u zaštitnu ogradu.

Septembar 2015 - S. Ž. (85) iz merošinskog sela Krajkovac poginuo je u saobraćajnoj nezgodi kada je vozilo "ford fokus" kojim je upravljao S. D. (47) takođe iz Krajkovca, a u kojem je starac bio na mestu suvozača, najverovatnije usled neprilagođene brzine sleteo s puta i nekoliko puta se prevrnuo.

Jedna od žrtava ove kobne deonice; Foto: Privatna arhiva

ZAŠTO JE OVO CRNA TAČKA?

Razlozi što su saobraćajne nezgode sa fatalnim ishodom ovde vrlo česte su opterećenost, jer je ova deonica najkraći put od Niša do Prokuplja, i nadalje do Blaca, Kuršumlije, Kopaonika, Merdara i Kosova. Uzan kolovoz na kojem se jedva mimoiđu dva vozila, ravničarsko područje koje vozače namami da stisnu papučicu gasa, a zatim iznenadan prelaz na brdovit predeo, su zamke koje vrebaju vozače čitavim putem do Prokuplja.

Zoran Jovanović, direktor Javno komunalnog preduzeća "Merošina" ističe da je glavni uzročnik saobraćajnih nezgoda ipak ljudski faktor.

Osim dela od Mramora gde je kolovoz razrovalo klizište, ostatak puta nije loš, kako tvrdi Jovanović.  Međutim, ne vodi se dovoljno računa, brzo se vozi, naročito nakon što se posle uspona uz Mramorsko brdo naiđe na potpuno ravnu deonicu.

Uzak kolovoz i ravnica teraju na bržu vožnju; Foto: Telegraf

- Na izlasku iz Merošine nailazi se na tzv. Debelo Brdo, gde je i došlo do jutrošnje nezgode, i gde je potreban poseban oprez zbog preglednosti saobraćaja. To je decenijski problem koji bi trebalo da počne da se rešava već ove godine izgradnjom autoputa do Merdara - izjavio je Jovanović.

On veruje da će radovi uskoro početi.

- Znam da su od naših meštana otkupljene parcele kroz koje će proći planirana trasa nove saobraćajnice, a koliko znam i resorno ministarstvo je okončalo prostorni plan autoputa - objašnjava Zoran Jovanović.

Ministarstvo građevina najavilo je da će prva deonica autoputa Niš - Merdare u dužini od 39 kilometara početi da se gradi ove godine. Ukupna dužina ove saobraćajnice do Merdara je 77 kilometara, a ona će biti deo autoputa Niš – Merdare – Priština – Drač dugog 384 kilometra.

(D.K.)