Pešaci stradaju pod točkovima kamiona za smeće, za godinu dana 4 kobna scenarija: Ako dođe do nesreće, zakočiće tek kada oseti da je nešto pregazio

Poslednja nesreća dogodila se jutros u Beogradu

Za nešto više od dva meseca čak tri starije žene poginule su pod točkovima kamiona gradske čistoće u Beogradu i Novom Sadu, a prošle godine zabeležen je i jedan tragičan slučaj na Lekinom brdu, gde je takođe poginula starica.

Ova kabasta vozila koja moraju da se zavlače i u najuže gradske ulice kako bi se približili kontejnerima, očito su kobna za pešake koji se nesmotreno nađu na njihovom putu.

Foto: Shutterstock

Poslednja u nizu nesreća dogodila se jutros u Bulevaru Zorana Đinđića u Beogradu, kada je stariju ženu oborio, pregazio i ubio kamion JKP "Gradska čistoća". Kako je kazao direktor ovog preduzeća, nezgoda se dogodila van pešačkog prelaza.

Nepune tri nedelje ranije kamion novosadske "Čistoće" udario je dve starije žene pešake: Slavku T. (74) i Danicu Đ. (83) u Bošutskoj ulici. Slavka je od povreda preminula u Kliničkom centru Vojvodine, a Danica je teško povređena.

Još jedan udes u Novom Sadu, tačnije u Futogu, u kojoj je kamion gradske čistoće ubio staricu (73) desio se 17. oktobra ove godine. Ona je od udara kamiona na uglu Radeta Kondića i Industrijske preminula na licu mesta.

Foto-ilustracija: Telegraf, Shutterstock

Godinu dana ranije, 16. oktobra 2017. na Lekinom brdu poginula je žena starosti oko 80 godina. Ova nezgoda desila se na uglu ulica Maksima Gorkog i Tetovske ulice.

AKO NE VIDITE VOZAČA, NE VIDI NI ON VAS!

Problem sa kamionima je veliki broj mrtvih uglova, pa kada se pešak nađe u nekom od njih, vozač ih uopšte ne vidi. Ako dođe do nesreće zakočiće tek kada pod točkom oseti da je nešto pregazio...

Pešaci koji se približavaju kamionima tako sebe dovode u veliku opasnost, jer, ako ne mogu da vide vozača, sigurno je da ni on ne vidi njih, objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Foto - Ilustracija: Telegraf, Pixabay

- Nikad ne treba biti blizu kamiona i autobusa, ako prelazite preko puta trebalo bi da budete bar 2 metra ispred kabine kako bi vas vozač video, a u od zadnjeg dela vozila trebalo bi da se odaljite bar 5-6 metara, jer tu vozač gotovo da nema preglednost. Ako manevriše, treba se pomeriti što dalje od kamiona - objašnjava Okanović.

Greška koju pešaci često čine je približavanje kabini.

- Vozač, na primer, stane na pešački prelaz da bi propustio pešake. Međutim, neko dotrčava na taj pešački, ali preblizu kabine i još malo ukoso, i vozač ga jednostavno ne vidi, jer je u mrtvom uglu. Čovek koji nikada nije seo za volan kamiona ne shvata koliko je to drugačije u odnosu na automobil - kazao je Okanović.

SUDARALI SE I SA AUTOBUSIMA, TRAMVAJIMA...

Poslednja u nizu nezgoda u kojoj su učestvovali beogradski GSP i "Gradska čistoća" desila se sinoć u Kralja Milana. Oštećen je prednji deo autobusa na liniji 31, a povređen je radnik "Gradske čistoće" koji je stajao na zadnjem delu kamiona.

Foto: subotica.com

Jedna od ozbiljnijih nesreća u kojoj su učestvovali kamion za odnošenje smeća i gradski autobus dogodila se 7. septembra ove godine u Subotici. Autobus je u Bajnatskoj ulici prešao na suprotnu stranu puta i direktno se sudario s kamionom JKP "Čistoća i zelenilo". U ovom udesu bilo je više povređenih putnika autobusa i vozač kamiona.

U martu 2016. godine na beogradskom Starom sajmištu zabeležen je i udes kamiona JKP "Gradska čistoća" sa tramvajem. Tada je povređen vozač kamiona.

KOBNO NALETANJE NA ČUKARICI

Marta ove godine nesreća u kojoj je učestvovao i kamion "Čistoće" odnela je i život mladića (28). On je svojim automobilom u nočnim satima podleteo pod kamion u Ulici Endija Vorhola, a mladić je na mestu stradao.

VIDEO: Kaciga glavu čuva naročito kada preko glave pređe kamion mešalica

(M. Beljan - m.beljan@telegraf.rs)